VVV Maastricht wordt Maastricht Marketing

De VVV Maastricht krijgt een nieuwe naam: Maastricht Marketing. De nieuwe naam maakt onderdeel uit van een bredere koerswijziging die het afgelopen jaar is ingezet.
"De naam VVV dekt de lading al lang niet meer. Onze hoofdtaak is niet meer het informeren van toeristen en de bemiddeling in accommodaties, maar het vermarkten van de stad Maastricht,” aldus Lars Flinkerbusch, directeur van VVV Maastricht. De nieuwe naam van de stichting gaat officieel in per 1 januari 2017.
VVV-merk blijft
Het toeristisch informatiecentrum krijgt in de loop van 2017
een geheel nieuwe uitstraling, maar het VVV-icoon zal nog steeds op de gevel
prijken. Flinkerbusch: "VVV is nu eenmaal een sterk merk in de toeristische
sector en is herkenbaar voor bezoekers”. Vaak halen bezoekers nog folders bij
het Dinghuis over welke attracties er in de buurt zijn, maar de tijd dat
bezoekers een hotelkamer willen boeken, is achterhaald. Ze willen geen feiten maar
verhalen, leven als een local en geïnspireerd worden.
"Om op het veranderende reisgedrag van onze bezoekers in te kunnen spelen, zullen we hen nog beter moeten helpen om reisgeluk te ervaren vanuit een totale guest experience. We moeten personen in het hart raken en hen in beweging brengen. Dat begint bij het moment dat je geprikkeld wordt om Maastricht te bezoeken tot het moment van thuiskomst. Alle mensen van VVV Maastricht krijgen daarom de rol van marketing-communicatiemedewerker.” Lars Flinkerbusch, directeur van VVV Maastricht |