5000 uitingen over Gelderland levert je mooie streken
Van radio naar print
Dit najaar kun je
niet om de Gelderse streken heen. Via radio, magazines,
social media, online advertising en andere uitingen worden talloze tips gegeven
voor een dagje uit of weekendje weg in
de Gelderse streken. In oktober worden op diverse radiostations ruim 5.000
commercials en tagons ingezet over de Gelderse streken.
Van radio naar print
Deze zijn te horen op Q-Music, SkyRadio, NPO1, NPO2, 100%NL, ClassicFM en 13
regionale zenders. De commercials en tagons zijn gekoppeld aan thema’s (smaak,
kids, cultuur) en partners van Gelderse streken en geven concrete tips voor
activiteiten. Naast radio wordt er groots ingezet op print-uitingen. Middels diverse
specials worden de thema’s gepresenteerd
in magazines zoals Buitenleven, Toeractief, Foodies, Museumwegwijzer en
ZIN.
Naast offline is online een belangrijk onderdeel van de
multimediale aanpak. In de vorm van ‘verhalen’ wordt op geldersestreken.nl de
consument geïnspireerd voor een bezoek. De leukste tips voor de herfstvakantie
met kinderen, wellness en ontspanning, culinair genieten en Halloween
griezeltochten; er is voor elk wat wils.
Deze verhalen worden via online advertising zeer gericht gepromoot naar
relevante doelgroepen.
Bloggers aantrekken
Tevens vinden er drie blogtrips plaats waarbij 30 bloggers met hun
gezin/partner zelf de regio komen ontdekken. In samenwerking met het
toeristisch-recreatief bedrijfsleven wordt hen een programma aangeboden. De
bloggers doen hiervan verslag via hun eigen online kanalen en schrijven
daarnaast een uniek artikel voor geldersestreken.nl.
Op het gebied van online video worden pre-rolls ingezet. Deze korte filmpjes van 20 seconden, die gekoppeld zijn aan de 3 thema’s, laten de consument in flitsend tempo zien wat er te beleven is. De video’s zijn gemaakt van authentiek materiaal, gedeeld door onze fans via onder meer #geldersestreken. De video’s worden onder meer ingezet op YouTube, RTLXL, Telegraaf en UitzendingGemist.