Geplaatst op: 07-10-2016
Auteur: Marc Gerlings

Leo Diepemaat: “Kamperen zit in de lift”

Leo Diepemaat: “Kamperen zit in de lift”
Foto: Jaarbeurs

1 op de 5 Nederlanders is dit jaar op kampeervakantie geweest en 1 op de 10 Nederlanders die nog niet kampeert is van plan om te gaan kamperen blijkt uit onderzoek door onderzoeksbureau Multiscope in opdracht van Jaarbeurs, BOVAG en KCI. "We zeggen het al vele jaren, maar met dit onderzoek wordt weer eens duidelijk benadrukt dat kamperen in de lift zit”, aldus Leo Diepemaat van de Kampeer & Caravan Industrie (KCI). "Ook de verkoopcijfers van campers en caravans bevestigen de uitkomsten. Met een groei in nieuwe caravanverkopen en een record aantal campers (100.000) in Nederland is kamperen weer helemaal hot”, zegt Diepemaat enthousiast.

Verkoopcijfers stijgen
De verkoop van nieuwe kampeerauto’s vertoont in 2016 een duidelijke stijgende lijn: tot en met september zijn 1.343 exemplaren geregistreerd en dat is ruim 15 procent meer dan in de eerste drie kwartalen van 2015. Daarnaast verkocht de vakhandel dit jaar tot en met september 5.321 tweedehands kampeerauto’s, oftewel 6,5 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Niet alleen campers maar ook caravans zijn populairder. In de eerste negen maanden werden 5.682 nieuwe exemplaren geregistreerd (plus ruim 8 procent). Ook gebruikte caravans blijven het goed doen, 10.152 occasions wisselden de afgelopen drie kwartalen via de vakhandel van eigenaar, in de maand september werd daardoor een groei gerealiseerd van 8,5 procent ten opzichte van 2015.

Deze ontwikkelingen hebben ook een positief effect op de Kampeer en Caravan Jaarbeurs, meldt de Jaarbeurs. Alles komt volgende week samen tijdens dit event in de Jaarbeurs in Utrecht. Van woensdag 12 tot en met zondag 16 oktober maken consumenten kennis met de nieuwste campers, (sta)caravans, vouwwagens, tenten, innovaties, accessoires en nog veel meer.

www.kampeerencaravanjaarbeurs.nl

Trefwoorden: caravan, kamperen, jaarbeurs, kci

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.