Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-10-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Campagne Why Not moet Britten verleiden tot het andere Nederland

Campagne Why Not moet Britten verleiden tot het andere Nederland
Het relatief dure Britse pond ten opzichte van de euro maakt een vakantie van Britten op het vaste land een stuk duurder. Voor Amsterdam wellicht goed nieuws want Britten kiezen vaak voor de hoofdstad als bestemming en de stad kan wel wat lucht gebruiken. De nieuwe campagne van NBTC Holland Marketing, Amsterdam Airport Schiphol en easyJet zet het andere Nederland in de etalage.


NBTC Holland Marketing en Amsterdam Airport Schiphol hebben samen met easyJet een marketingcampagne opgezet die Britten oproept om Why Not? te zeggen tegen avontuurlijke nieuwe reiservaringen. Samen presenteren ze in Londen wat er in Nederland zoal te zien en te beleven valt.


Hedendaags Holland

Op 14 en 15 oktober staat er in Shoreditch High Street, in Oost-Londen, een mysterieuze vliegtuigdeur. Die vormt de toegangspoort tot een avontuur waarin bezoekers een bliksembezoek brengen aan het hedendaagse Nederland. Voorbijgangers betreden via de deur een levensgroot decor waar theateracteurs live intrigerende typetjes spelen en vele verrassingen presenteren.



Virtuele beleving

Daarnaast kunnen consumenten het avontuur meebeleven in een spannende 360-graden film die is geproduceerd met behulp van de nieuwste technologie waarbij het voelt alsof men deel uitmaakt van de belevenis. Bovendien kunnen Britten hun eigen avontuurlijke ‘Why Not?’ vliegreis winnen.



HollandCity-strategie

Sandra Ishmael, countrymanager NBTC VK & Ierland, zegt: "We zijn heel blij met de samenwerking met easyJet en Amsterdam Airport Schiphol waarin we Nederland op zo’n unieke en pakkende manier ‘tot leven kunnen wekken’. De campagne past perfect bij onze HollandCity-strategie doordat we de bezoekers erop wijzen verder te kijken dan de stadsgrenzen van Amsterdam. De virtuele beleving brengt de essentie van ‘Holland’ over en laat er geen twijfel over bestaan waarom Nederland nog steeds zo’n belangrijke bestemming is voor bezoekers uit het Verenigd Koninkrijk.”


Avontuurlijke types

Peter Duffy, Group Commercial Director - Customer, Marketing & Product van easyJet, zegt: "Onze reizigers van generation easyJet zijn avontuurlijke types die in deze speciale belevenis worden ondergedompeld. Dat past heel goed bij het plezier, de energie en de uitbundigheid van ons merk. We staan te popelen om mensen de fantastische bezienswaardigheden van Holland te laten ervaren. Deze bestemming past perfect bij onze campagne.”


Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, engeland

CELTH



||| Nieuws |||

08/04/25
Kampeerseizoen van start met een recordaantal van 627.000 campers en caravans
De jaarlijkse Open Camping Dag was de start van het kampeerseizoen en gaat volgens BOVAG en KCI gepaard met bijna 15.000 meer caravans en campers in Nederland.
08/04/25
BBI Travel start reizen naar de westkust van Ierland vanaf Groningen Airport Eelde
Van 7 juni tot en met 30 augustus 2025 vliegt de nieuwe chartervluchtverbinding van BBI Travel, uitgevoerd door Emerald Airlines, tussen Groningen Airport Eelde en Ireland West Airport Knock.
08/04/25
Ontdek Europa op een andere manier
Het nieuwe ANWB-boek vakantie zonder vliegtuig' beschrijft 30 unieke en vliegtuigloze reisplannen, variërend van korte uitstapjes tot uitgebreide rondreizen.
08/04/25
Klimbos Nederland breidt uit: Nieuwe locatie opent in april 2026
Klimliefhebbers uit het noorden van Nederland kunnen zich verheugen op een gloednieuwe klimervaring! Klimbos Nederland kondigt de komst aan van Klimbos Assen.
08/04/25
Forse groei uitstoot vliegen
Nederlandse bedrijven in het Europese emissiehandelssyteem (EU ETS) hebben in 2024 zo’n 1,8 miljoen ton CO2 meer uitgestoten dan in 2023. Deze 2,9% stijging volgt op 7 jaar van forse dalingen. De luchtvaart stootte fors meer uit, plus 17%.
08/04/25
Exclusief voor leden
Meivakantie steeds populairder alternatief voor hoogseizoen
De meivakantie wint snel aan populariteit onder Nederlanders als alternatief voor de drukke en dure zomervakantie. Uit recent onderzoek van de ANWB blijkt dat maar liefst 58% van de Nederlanders de komende weken op reis gaat.
08/04/25
Vijftig jaar Deutsche Märchenstraße
In 2025 viert de Deutsche Märchenstraße zijn 50-jarig bestaan en nodigt bezoekers uit om zich onder te dompelen in de wereld van sprookjes en sagen.
07/04/25
De winnaars van de Nationale Evenementenprijzen
Tijdens het Nationaal Congres Evenementen in Schiedam zijn de winnaars van de felbegeerde Nationale Evenementenprijzen 2025 bekendgemaakt. Na een spannende beoordelingsperiode door de jury zijn de meest toonaangevende steden en publieksevenementen van het afgelopen jaar in het zonnetje gezet.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...