Geplaatst op: 20-10-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Otravo beloond voor gezonde en snelle groei

Otravo beloond voor gezonde en snelle groei
Otravo mag zich Gazelle 2016 noemen. Die titel is uitgeroepen door het FD voor snel groeiende en gezonde bedrijven van Nederland.


Otravo is zeker niet de enige FD Gazelle in Nederland. Gazellen worden gerangschikt naar regio en vervolgens ingedeeld in drie omzetklassen: omzetklasse klein (€ 100.00 tot € 2.000.000), middelgroot (€ 2.000.000 tot € 30.000.000) en groot (€ 30.000.000 of meer). Elke omzet klasse heeft een eigen gouden, zilveren en bronzen winnaar. Naast de noemer FD Gazelle van 2016 dingt Otravo dan ook mee naar de titel Gouden Gazelle in de regio West.


Criteria

Bedrijven die zich een van de FD Gazellen mogen noemen moeten in een periode van drie jaar minimaal 20% omzetgroei hebben gerealiseerd, in het laatste jaar geen negatief resultaat boeken en financieel gezond zijn. Of een bedrijf financieel gezond is wordt bepaald op basis van de verhouding van het eigen vermogen tot het balanstotaal, de verhouding van de schulden tot het eigen vermogen en het werkkapitaal.


"We zijn ontzettend trots op de titel FD Gazelle 2016 en de groei die wij de afgelopen periode hebben doorgemaakt. We kijken dan ook uit naar de prijsuitreiking op 22 november.”


Raymond Vrijenhoek, CEO Otravo


FD Gazellen

De FD Gazellen en de FD Gazellen Awards is een jaarlijks terugkerend initiatief van het FD en Company.info. Middels de awards wil het dagblad snel groeiende Nederlandse bedrijven onder de aandacht brengen en ondernemerschap stimuleren.


Over Otravo

Otravo is een online reisorganisatie en vooral bekend van merken als Vliegtickets.nl, Schipholtickets.nl en WTC. Dit jaar werd nog de Scandinavische online reisorganisatie Flygstolen overgenomen en wil het bedrijf groeien in België. Daar werd onlangs nog een country manager aangenomen.

Link: https://fd.nl/events/gazellen/
Trefwoorden: reisbranche, online, touroperator, vliegtickets

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.