Geplaatst op: 21-10-2016
Auteur: Marc Gerlings

Regiocongres Vrijetijdseconomie Rivierenland focust op attractiewaarde

Regiocongres Vrijetijdseconomie Rivierenland focust op attractiewaarde

Het Regiocongres Vrijetijdseconomie Rivierenland krijgt op 4 november dit jaar een gezelschap van topsprekers op het podium. Wat kunnen we leren van Wildlands Adventure Zoo, de Heineken Experience en de internationale conceptontwikkelaars van BRC?


De regio Rivierenland heeft duidelijke ambities op het gebied van economische groei middels toerisme en recreatie, maar hoe realiseer je de gestelde doelen? De ervaring, het enthousiasme en de waardevolle kennis over de sector van de gekozen sprekers, zorgt voor de nodige inspiratie en moet aanleiding geven tot vragen en discussie.

De sprekers zijn ervaren in het realiseren van concepten met attractiewaarde:


· Dirk Lubbers van de Heineken Experience zag de bezoekcijfers tussen 2009 en 2015 groeien met 243% tot 887.000. Er worden regelmatig vernieuwingen en nieuwe concepten toegevoegd om de bezoekervaring, maar ook de merkbeleving van Heineken een impuls te geven.

· Frankwin van Beers, directeur van Wildlands Adventure Zoo heeft een van de grootste recente projecten in de Nederlandse recreatiesector gerealiseerd. De verplaatsing van Dierenpark Emmen naar een andere locatie en met een nieuw leisure concept.

· Bart Dohmen is de Europese directeur van BRC Imagination Arts. Het bedrijf werkt veelal op de achtergrond van toonaangevende en vernieuwende concepten in de recreatiesector. Onder andere de conceptrealisatie Heineken Experience staat op zijn referentielijst, maar ook de bezoekervaring van de Floriade 2012 werd door BRC mede ontwikkeld.

· Ook de gastheer van het congres, Reinoud van Assendelft de Coningh, is een ervaren manager in de recreatiesector. Tegenwoordig werkt hij vanuit zijn eigen adviesbureau. In zijn ‘jonge jaren’ was hij o.a. commercieel directeur van de Efteling.


Onderdeel van het programma is een paneldiscussie waarbij vragen en stellingen moeten leiden tot waardevolle inzichten voor de verdere ontwikkeling van Rivierenland als vrijetijdsbestemming. De paneldiscussie wordt deskundig geleid door Roelof Hemmen, onder andere bekend als anchorman van het RTL Nieuws.

Het Regiocongres Vrijetijdseconomie Rivierenland 2016 wordt georganiseerddoor het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland in samenwerking met Uiterwaarde, en ondersteund door Regio Rivierenland.


Kennisochtend
Voorafgaand aan het regiocongres worden twee kennissessies aangeboden. De masterclass doelgroepen gaat dieper in op de doelgroepen die interessant zijn voor devrijetijdssectorRivierenland en is bedoeld voor toeristische ondernemers uit Rivierenland. De workshop initiatieven vrijetijdssector & ruimtelijke ordening is georganiseerd door Regio Rivierenland en is bedoeld voor gemeentelijke ambtenaren.


Meer informatie: Regiocongres.biz
Trefwoorden: congres, toerisme

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.