Haags bloggershuis wint Marketing Innovatie Award 2016

Op plaats twee en drie eindigden respectievelijk de campagne van Walibi voor de Duitse markt ‘Adrenalin ohne Ende’ en het nieuwe online kids platform efteling.com/kids van de Efteling.
Unieke media exposure
Het Haags bloggershuis werd in april dit jaar geopend aan het strand van Kijkduin. Reisbloggers en -vloggers uit binnen- en buitenland zijn er in het voor- en naseizoen welkom om Den Haag als een echte toerist te komen beleven. Het Haags Bloggershuis is een samenwerking tussen de exploitant van de standhuisjes en Den Haag Marketing. Inmiddels hebben 33 bloggers en vloggers uit binnen- en buitenland in het huis verbleven. Zij hebben meer dan 300 publicaties vanuit Den Haag en het huis verzorgd die meer dan een miljoen views hebben opgeleverd. Den Haag wil zich met het Bloggershuis als een veelzijdige stad voor toeristen profileren. Zo krijgen bloggers en vloggers een programma op maat aangeboden waardoor er veel verschillende doelgroepen worden aangesproken.
Veel waardering van de jury
De jury waardeerde onder andere de enorme media-aandacht die men met dit initiatief wist te creëren. Juryvoorzitter Ruud Steenhuisen: "Wat ons opviel is dat er enorm veel positieve artikelen in de media verschenen en bovendien dat er tal van reisblogs zijn gemaakt. Wij zijn van mening dat Den Haag zich hiermee zowel nationaal als internationaal op de kaart heeft weten te zetten.”
Waarom de Marketing Innovatie Award?
De Marketing Innovatie Award werd vorig jaar door Pleisureworld gelanceerd met als doel bedrijven in de vrijetijdsindustrie te belonen voor hun marketing inzet. Vorig jaar ging Expedia met reisblogger Daisy Scholte er met de prijs vandoor. Jurylid Susanne Giesbers: "Er zijn tegenwoordig zoveel marketingmiddelen beschikbaar en het is juist de kunst om het hele palet aan middelen optimaal in te zetten voor een groter klantenbereik en een hogere conversie. Ook dit jaar hebben alle genomineerden laten zien dat ze creatief zijn en met een duidelijke visie doelgericht hun doelgroep weten te bereiken.”
Jury 2016
Net als vorig jaar bestond de jury ook dit jaar uit diverse marketing experts: Martin van Kranenburg (o.a. Onlinebeinvloeden.nl), Patrick Mulder (Verkeersbureaus.info), Ruud Steenhuisen (Duitsland expert) en Susanne Giesbers (Pleisureworld).
Prijsuitreiking
De prijsuitreiking vond plaats tijdens de Nationale Netwerk Lunch dat dit jaar in het teken stond van de Vlaamse en Duitse Toerist. Meer informatie over de Marketing Innovatie Award is te vinden via http://pleisureworld.nl/awards