Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 15-11-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Haags bloggershuis wint Marketing Innovatie Award 2016

Haags bloggershuis wint Marketing Innovatie Award 2016
Het Haagse bloggershuis heeft de Marketing Innovatie Award gewonnen voor beste marketing campagne in recreatie van 2016. Het huis is een enorm succes en heeft Den Haag al meer dan een miljoen views opgeleverd.


Op plaats twee en drie eindigden respectievelijk de campagne van Walibi voor de Duitse markt ‘Adrenalin ohne Ende’ en het nieuwe online kids platform efteling.com/kids van de Efteling.


Unieke media exposure

Het Haags bloggershuis werd in april dit jaar geopend aan het strand van Kijkduin. Reisbloggers en -vloggers uit binnen- en buitenland zijn er in het voor- en naseizoen welkom om Den Haag als een echte toerist te komen beleven. Het Haags Bloggershuis is een samenwerking tussen de exploitant van de standhuisjes en Den Haag Marketing. Inmiddels hebben 33 bloggers en vloggers uit binnen- en buitenland in het huis verbleven. Zij hebben meer dan 300 publicaties vanuit Den Haag en het huis verzorgd die meer dan een miljoen views hebben opgeleverd. Den Haag wil zich met het Bloggershuis als een veelzijdige stad voor toeristen profileren. Zo krijgen bloggers en vloggers een programma op maat aangeboden waardoor er veel verschillende doelgroepen worden aangesproken.


Veel waardering van de jury

De jury waardeerde onder andere de enorme media-aandacht die men met dit initiatief wist te creëren. Juryvoorzitter Ruud Steenhuisen: "Wat ons opviel is dat er enorm veel positieve artikelen in de media verschenen en bovendien dat er tal van reisblogs zijn gemaakt. Wij zijn van mening dat Den Haag zich hiermee zowel nationaal als internationaal op de kaart heeft weten te zetten.”


Waarom de Marketing Innovatie Award?

De Marketing Innovatie Award werd vorig jaar door Pleisureworld gelanceerd met als doel bedrijven in de vrijetijdsindustrie te belonen voor hun marketing inzet. Vorig jaar ging Expedia met reisblogger Daisy Scholte er met de prijs vandoor. Jurylid Susanne Giesbers: "Er zijn tegenwoordig zoveel marketingmiddelen beschikbaar en het is juist de kunst om het hele palet aan middelen optimaal in te zetten voor een groter klantenbereik en een hogere conversie. Ook dit jaar hebben alle genomineerden laten zien dat ze creatief zijn en met een duidelijke visie doelgericht hun doelgroep weten te bereiken.”

Jury 2016


Net als vorig jaar bestond de jury ook dit jaar uit diverse marketing experts: Martin van Kranenburg (o.a. Onlinebeinvloeden.nl), Patrick Mulder (Verkeersbureaus.info), Ruud Steenhuisen (Duitsland expert) en Susanne Giesbers (Pleisureworld).


Prijsuitreiking

De prijsuitreiking vond plaats tijdens de Nationale Netwerk Lunch dat dit jaar in het teken stond van de Vlaamse en Duitse Toerist. Meer informatie over de Marketing Innovatie Award is te vinden via http://pleisureworld.nl/awards

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, bloggen, vloggen, online marketing

CELTH



||| Nieuws |||

16/04/25
Exclusief voor leden
Madurodam opent avontuurlijk Rivierenland voor jonge ontdekkers
Madurodam heeft zijn nieuwste themagebied geopend: Rivierenland. Dit avontuurlijke speelparadijs, geïnspireerd door het typisch Nederlandse rivierenlandschap, biedt kinderen volop mogelijkheden om te klauteren, klimmen, spetteren en ontdekken. Later dit jaar volgt nog een dark-ride.
16/04/25
Jaarbeurs blikt terug op succesvol 2024 en zet koers naar duurzame toekomst
Koninklijke Jaarbeurs heeft haar geïntegreerd jaarverslag 'Samen duurzaam verder' gepubliceerd, waarin de resultaten van 2024 en de strategie voor de toekomst centraal staan.
16/04/25
Mijlpaal: 800 Green Key’s in Nederland
Restaurant De Dikke van Dale in Leeuwarden heeft als 800e bedrijf in Nederland het prestigieuze Green Key certificaat behaald. De feestelijke uitreiking vond maandag plaats in aanwezigheid van wethouder Abel Reitsma van de gemeente Leeuwarden en Erik van Dijk, National Operator van Green Key Nederland.
16/04/25
Exclusief voor leden
Sterke groei vakantieboekingen via online platforms in Nederland
Het boeken van vakanties via online platforms is in Nederland sterk in opkomst. Afgelopen jaar steeg het aantal Nederlanders dat een vakantie via zo'n platform boekte met maar liefst 18%. Dit blijkt uit de recente Nationale Benchmark Vakantieplatformen van Multiscope, waarbij ruim 5.200 Nederlanders werden ondervraagd.
16/04/25
Exclusief voor leden
TopParken realiseert tien appartementen in centrumgebouw Lage Vuursche
TopParken biedt op haar Utrechtse vakantiepark Résidence Lage Vuursche vanaf het aanstaande Paasweekend 10 luxe vakantieappartementen aan. De appartementen zijn geschikt voor maximaal vier personen en bevinden zich in het nieuwe centrumgebouw, waar ook het nieuwe restaurant en wellnesscentrum te vinden zijn.
16/04/25
Exclusief voor leden
Succesvol 2024 voor de Efteling: Omzet boven de 300 miljoen en tevreden gasten
Attractiepark de Efteling in Kaatsheuvel heeft opnieuw een succesvol jaar achter de rug. In 2024 bezochten 5,6 miljoen mensen het park, wat resulteerde in een netto omzet van meer dan 300 miljoen euro en een netto bedrijfsresultaat van 36,8 miljoen euro.
15/04/25
Peter Gillis veroordeeld tot celstraf voor omvangrijke belastingfraude
De rechtbank Oost-Brabant heeft vandaag een Peter Gillis veroordeeld tot een gevangenisstraf. Ook zijn ex-vrouw en dochter zijn veroordeeld en moeten een taakstraf uitvoeren. Hij is schuldig bevonden aan belastingfraude die onder zijn leiding gedurende ten minste vijf jaar plaatsvond.
15/04/25
Ahoy location of the year
In Venray zijn de Live Entertainment Production Awards (LEPA) uitgereikt. Rotterdam Ahoy mocht de prestigieuze titel 'Location of the Year 2024’ in ontvangst nemen.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...