Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-11-2016
Auteur: Marc Gerlings

Tilburg als travel trade partner bij Visit Brabant

Tilburg als travel trade partner bij Visit Brabant

De afgelopen twee jaar heeft marketingorganisatie VisitBrabant haar strategie uitgebouwd om meer mensen die van verder weg komen te verleiden voor een bezoek aan Brabant en ze te stimuleren langer te verblijven en meer te besteden. Reden voor de stad Tilburg om zich ook als Travel Trade partner bij VisitBrabant aan te sluiten.

Op woensdag 16 november ondertekenden Erik de Ridder, Wethouder van Tilburg, Pieter de Jong, directeur Citymarketing Tilburg, Heleen Huisjes, directeur VisitBrabant en Pim Sybesma, manager International Trade bij VisitBrabant op het Stadskantoor de partnerovereenkomst. Andere Travel Trade Partners zijn De Efteling, Eindhoven365, de gemeente ’s-Hertogenbosch, Het Noordbrabants Museum, Van Gogh Brabant, Libéma (Beekse Bergen) en Heusdens Buro voor Toerisme.


Mobiliseren van de touroperator markt
Via een uitgebreid traveltrade-programma interesseert VisitBrabant een groot netwerk van internationale pers, touroperators, cultuurverenigingen, busmaatschappijen, riviercruisemaatschappijen en andere organisatoren van vooral groepsreizen doorlopend voor het Brabantse vrijetijdsaanbod. VisitBrabant richt zich daarbij op de Brabantse Iconen en omarmt themajaren als Van Gogh (2015), Jheronimus Bosch (2016) en Mondriaan tot Dutch Design (2017). Dat leidt tot een groter bereik en een duidelijk onderscheidend vermogen in het internationale speelveld.


Erik de Ridder:"De samenwerking met VisitBrabant biedt ons de mogelijkheid om nog meer mensen kennis te laten maken met alles wat onze prachtige stad te bieden heeft."

Pieter de Jong: "Van oudsher is Tilburg een stad die zich steeds weer vernieuwt. Altijd in beweging. In ieder seizoen. Dat maakt het een verrassende stad die je wilt blijven ontdekken."

Veel cultuur in Tilburg
Tilburg is de stad die altijd in beweging is. Zeker op cultureel vlak. Denk aan de talrijke festivals, de Tilburgse Kermis, belangrijke musea als De Pont en het Textielmuseum en muziekpodia als 013 en Paradox. Bezoek de Spoorzone, de Piushaven, het dwaalgebied en de stadsparken.

Topics:Marketing
Trefwoorden: tilburg, citymarketing, toerisme, inkomend toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

01/04/25
Vloer Recreatie Vakbeurs voor 80% gevuld
Met nog ruim zeven maanden te gaan tot de Recreatie Vakbeurs op 11, 12 en 13 november 2025 in Evenementenhal Hardenberg, is de beursvloer nu al voor maar liefst 80% geboekt.
01/04/25
Week van de Duurzame Waterrecreatie
In de week van 22 tot en met 28 mei 2025 vindt voor de derde keer op rij de Week van de Duurzame Waterrecreatie plaats. Tijdens deze week staan verschillende kennisonderwerpen op het gebied van duurzame waterrecreatie in de schijnwerpers.?
01/04/25
Tegenslagen voor culturele sector en
"Laten we samen verder bouwen aan een culturele en creatieve sector die blijft verbinden en vernieuwen". Met deze oproep opent voorzitter Kristel Baele het online jaarverslag 2024 van de Raad voor Cultuur, dat vandaag is gepubliceerd.
01/04/25
Exclusief voor leden
Plopsaland De Panne viert 25e verjaardag met spectaculaire parade
Plopsaland De Panne heeft op 29 maart 2025 haar 25e jubileumseizoen geopend met een groots feest, in aanwezigheid van talrijke bekende Vlamingen en prominenten. Het hoogtepunt van de viering is de gloednieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijke stoet met acht praalwagens, tientallen dansers en de Studio 100-figuren.
01/04/25
Brabant verwelkomt nieuw wandelplatform: WandelStarter
Brabantse wandelaars kunnen vanaf vandaag hun hart ophalen met het nieuwe platform WandelStarter. Dit digitale initiatief, gelanceerd door Brabant Partners en partners, biedt een overzicht van meer dan 200 startpunten voor prachtige wandelroutes in de regio.
01/04/25
Nieuw personage in Slagharen: Burgemeester Bright verwelkomt gasten
De introductie van Burgemeester Bright naast alle bestaande personages zorgt voor extra beleving voor de bezoekers.
01/04/25
Exclusief voor leden
Cruiseschepen in Rotterdam aan de stekker
Een mijlpaal in de verduurzaming van de Rotterdamse haven is bereikt: cruiseschepen aan de Wilhelminakade kunnen vanaf nu gebruikmaken van walstroom. Dit betekent dat ze hun motoren niet langer hoeven te laten draaien om stroom te produceren wat en aanzienlijke verminderen van geluidsoverlast en luchtvervuiling oplevert.
31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...