Waarom wordt de Harry Potter tentoonstelling een succes?
Dubbelinterview Angelique Kramer en Frederik van Alkemade (MOJO)
De bioscoopfilms van Harry Potter waren een echte kaskraker. Dan wordt de tentoonstelling volgend jaar in Utrecht toch ook een succes? Daar komt veel meer bij kijken. Hoe haal je dit bijzondere evenement naar Nederland en wat doe je met de marketing? Angelique Kramer (Marketing & Communicatie Manager Special & Family Events) en Frederik van Alkemade (Promoter Special & Family Events) van MOJO over de Harry Potter tentoonstelling in 10 vragen.
1.Waarom is gekozen voor de locatie Utrecht? Frederik van Alkemade: "Als boeker, en promoter, is het eerste doel normaliter een goede locatie te vinden in Amsterdam, om de bekende redenen. De agent of producent geeft door hoeveel vierkante meter er minimaal nodig is voor de tentoonstelling en hoe hoog de ruimte moet zijn. Dan is bekend welke locaties direct afvallen en welke wellicht zouden passen. Het probleem met Amsterdam is echter dat vanaf meer dan 1000 vierkante meter erg weinig beschikbaar en betaalbaar is. De RAI heeft elk jaar wel een paar congressen die de hele ...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: evenement, citymarketing, tentoonstelling, Harry Potter, MOJO
|
|
14/04/25
Door de fusie van Landal GreenParks en Roompot verhuist een groot deel van de kantoormedewerkers van Zwolle, Den Haag, Uithoorn en Goes naar Amsterdam. Zo´n 300 medewerkers werken vanuit één internationaal hoofdkantoor aan de Wibautstraat en vormen een internationale hub voor kantoren en parken.
|
14/04/25
Reisorganisatie Better Places presenteert deze week haar impactrapport over 2024. Ondanks flinke inspanningen om haar reizen duurzamer te maken, is het doel om de CO?-uitstoot per reiziger jaarlijks met 5% te verminderen ten opzichte van 2019 niet gehaald.
|
14/04/25
Vanaf vandaag mag er overdag weer 130 kilometer per uur worden gereden op delen van drie Nederlandse...
|
14/04/25
Na dertien jaar van planning en voorbereiding opent Center Parcs op 20 juni 2025 haar allereerste vakantiepark in Scandinavië. et resort verwacht jaarlijks 450.000 overnachtingen en 25.000 dagbezoekers, wat een economische impuls zal geven aan de regio Nordals.
|
11/04/25
De betaalbaarheid van autorijden staat onder druk. Steeds meer mensen hebben moeite de stijgende kosten voor hun autogebruik te betalen. De auto is het meest gebruikte vervoermiddel naar vakantielocaties.
|
11/04/25
Aanstaande maandag dient het kortgeding van KLM Groep, Delta Air Lines, Corendon, easyJet en TUI tegen de Nederlandse overheid om ervoor te zorgen dat Nederland verbonden blijft met de rest van de wereld via Schiphol. Met andere woorden, deze bedrijven willen het plafond van maximaal 478.000 vluchten van en naar Schiphol van tafel.
|
11/04/25
KLM ontving op 10 april 30 meiden van basisschool de Regenboog Tochtwaard uit Alkmaar bij E&M (Engineering & Maintenance). KLM deed namelijk mee aan Girls’Day ‘25, een landelijk initiatief van VHTO waarbij verschillende bedrijven hun deuren openzetten om jonge meiden kennis te laten maken met techniek, bèta en IT.
|
10/04/25
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
|
|
05/05/25 t/m 11-05-25
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
|
26/05/25
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
|