De Nederlandse millenial in 6 profielen
Expedia onderzocht de millennial en stelde op basis van het onderzoek zes profielen op voor deze reiziger. Deze groep die nu massaal de markt van toerisme en recreatie betreedt kijkt, reageert en boekt anders dan hun ouders. 6 profielen om rekening mee te houden.
- De ‘close networker’ (33 procent): deze groep zoekt een reis naar aanleiding van wat anderen hen adviseren te doen via bijvoorbeeld sociale media. Vrienden en familie zijn voor 41 procent van deze groep de meest invloedrijke bron.
- De ‘global seeker’ (19 procent): een groep die zich extreem goed inleest en gemiddeld 5,2 bronnen, zoals experts en sociale media, raadplegen voor het boeken van een vakantie. Nederlandse millennials raadplegen gemiddeld 1,5 bronnen meer tijdens hun voorbereiding dan het wereldwijde gemiddelde van 3,7.
- De ‘direct booker’ (18 procent): deze groep bestaat uit individuen die zich vooral grondig verdiepen in het aanbod van online reisorganisaties.
De ‘price comparisor’ (13 procent): de millennial die tot deze groep behoort, laat zich verleiden door een goede prijs. Ze oriënteren zich vooral op prijsvergelijkingssites.
De ‘blog believer’ (9 procent): het sterk stijgende aantal reisblogs is een ideale bron voor deze groep millennials. Ze halen de meeste reisinspiratie uit travel blogs en zoeken online meer naar beeldmateriaal en video’s dan andere millennials.
De ‘traditional’ (8 procent): deze kleine groep millennials laat zich beïnvloeden door het advies van een reisbureau.
|
Trefwoorden: marketing, millennial, leefstijl, reizen, toerisme
|
|
22/04/25
Natuurhuisje doneert 50.000 euro aan het project Future Dikes van Radboud Universiteit. Dijken vol natuur zijn niet alleen leuk voor recreanten maar het biedt dieren en insecten lange verbindingen met andere natuur.
|
22/04/25
In de provincie Utrecht zijn twee nieuwe informatiepunten geopend over het UNESCO Werelderfgoed: de Hollandse Waterlinies en de Neder-Germaanse Limes.
|
18/04/25
Het Watersportverbond heeft een nieuwe website gelanceerd: Ophetwater.nl. Deze gebruiksvriendelijke ...
|
18/04/25
Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
|
18/04/25
De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.
|
18/04/25
Goboony, het grootste camperdeelplatform van Europa, gaat een nauwe samenwerking aan met VHD Alarmcentrale, dé specialist in camperhulpverlening.
|
18/04/25
Bij 2de investeringsronde heeft Glamping.com een groeikapitaalinjectie opgehaald om luxe camperen toegankelijker te maken voor een breed publiek.
|
18/04/25
Zuid-Limburg heeft haar fietsknooppuntennetwerk herzien en geoptimaliseerd op het gebied van spreiding, beleving en veiligheid. Al met al zijn er deze winter een kleine 75 Zuid-Limburgse knooppunten bijgekomen, met een totale lengte van zo’n 400 km.
|
|
05/05/25 t/m 11-05-25
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
|
20/05/25
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
|
26/05/25
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
|