Geplaatst op: 29-11-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Molecaten neemt Vakantiepark Noordduinen over

Molecaten neemt Vakantiepark Noordduinen over

Met ingang van 1 januari 2017 neemt familiebedrijf Molecaten het 4-sterren Vakantiepark Noordduinen in Katwijk aan Zee over. Vakantiepark Noordduinen in de Duin- en Bollenstreek, is het 17e park van Molecaten.


Molencaten groeit de laatste jaren gestaag. De laatste overname van Molecaten dateert van 1 april 2016 toen Camping De Agnietenberg in Zwolle werd overgenomen. Een jaar eerder werd afscheid genomen van Park De Hooghe Bijsschel en in 2013 werden zowel vakantiepark ‘t Kuierpadtien in Wezuperbrug als camping d’Olde Lantschap in Wateren overgenomen.


Noordduinen

De overname van Vakantiepark Noordduinen wordt door Molecaten gezien als een uitgelezen kans om het familiebedrijf uit te breiden. Vakantiepark Noordduinen past goed bij de karakteristieken van Molecaten: aandacht en respect voor gasten, een duurzame manier van ondernemen en een solide karakter van de organisatie. Met de overname gaan ook de huidige beheerders en medewerkers van Vakantiepark Noordduinen over naar Molecaten. De (reeds gemaakte) boekingen voor 2017 zijn bij Molecaten in goede handen.


Drie thema’s

Vakantiepark Noordduinen heet vanaf 1 januari 2017 Molecaten Park Noordduinen. Kampeerders en bungalowgasten zijn slechts één duinenrij verwijderd van het uitgestrekte Noordzeestrand. Bij Molecaten valt het park dan ook onder het thema ‘Vakantie aan zee’. Andere Molecaten thema’s refererend naar de slogan ‘Grenzeloos genieten in bos, zand en water’ zijn ‘Natuurlijk genieten’; waar de liefhebber van een verblijf in de bossen kan kiezen uit een vakantie in o.a. Drenthe en de Veluwe en ‘Watersport & waterpret’; waar de water(sport)liefhebber aan de rand van het Veluwemeer verblijft met grote pretparken om de hoek of vakantie viert op een camping met het leukste waterspeelpark van Nederland en België: Splesj!


Beheerste groei

De overname van Noordduinen is voor Molecaten een mooie uitbreiding van de onderneming en passend bij de ambitie tot schaalvergroting. Echter schaalvergroting met behoud van de charme van een familiebedrijf. Tim Slager, operationeel directeur: "Uitbreiding van Molecaten of behoren tot Molecaten, biedt campings en vakantieparken het voordeel van gezamenlijke inkoop, gezamenlijke marketingactiviteiten en een gedegen investeringsbeleid voor ieder park”. De campings en vakantieparken van Molecaten zijn geen eenheidsworst. "Op ieder park proeft de gast een bijzondere sfeer en is het voorzieningen aanbod groots of juist bewust beperkt. Hierdoor vinden zowel rustzoekers als gasten op zoek naar activiteit en spanning een Molecaten camping of vakantiepark die bij hun vakantiewensen past” aldus Tim Slager


Molecaten

50 jaar geleden bestond Molecaten uit slechts één camping aan het Veluwemeer. Straks, na de overname van vakantiepark Noordduinen, bestaat Molecaten uit zestien campings en vakantieparken in Nederland en één (een bungalowpark) in Hongarije.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, campings, bungalowparken

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...