Geplaatst op: 12-12-2016
Auteur: Marc Gerlings

Kwaliteitsprijzen Golden Tulip naar Leiden en Leiderdorp

Kwaliteitsprijzen Golden Tulip naar Leiden en Leiderdorp

Twee Zuid-Hollandse hotels zijn verkozen tot Hotels of the Year 2016 binnen het merk Golden Tulip. Vorig jaar belandde Golden Tulip Leiden Centre nog op de tweede plaats, maar dit jaar is het hotel verkozen tot Golden Tulip Hotel of the Year 2016 in de Benelux. Het nabij gelegen Tulip Inn Leiderdorp mocht de titel Tulip Inn Hotel of the Year 2016 in ontvangst nemen.


Het jaarlijkse bedrijfseigen Quality Assurance programma van Golden Tulip wordt uitgevoerd door het in Londen gevestigde onafhankelijke BDRC (Business Development Research Consultants). De inspectie bestaat uit een zogenaamd ‘Mystery Guest’ verblijf waarbij uitvoerig gecontroleerd wordt op aspecten als hygiëne, gastvrijheid, merkbeleving en milieubewust werken. Golden Tulip Leiden en Tulip Inn Leiderdorp behaalden beide de hoogste gemiddelde score in de Benelux.


Golden Tulip Hotel Central ging er met de tweede plaats vandoor. Dit hotel scoort al jaren achter elkaar een toppositie. Als derde is geëindigd Golden Tulip Amsterdam Riverside. Tulip Inn Leiderdorp liet Tulip Inn Oosterhout op de tweede plek en Tulip Inn Eindhoven Airport (vorig jaar eerste) op de derde plaats achter zich.


Dennis Tuin, General Manager van Golden Tulip Leiden Centre:"Ik zie dit vooral als een teamprestatie, een hotel met zeventig collega’s moet juist bij hen de verantwoordelijkheid leggen. We laten onze medewerkers de nadruk op gastvrijheid leggen maar hierin mogen ze wel helemaal zichzelf zijn. Die authenticiteit scoort heel goed merken we ook aan de online reviews.’’


Dit jaar voor het eerst scoort Tulip Inn Leiderdorp zo hoog in de lijst tot grote blijdschap van Suzanne de Ridder:" We proberen onze gasten altijd zo persoonlijk mogelijk te benaderen en bedenken oplossingen die je niet veel in hotels tegenkomt. Wanneer bijvoorbeeld mensen voor een paar dagen inchecken vraagt onze chef al vanachter de receptie of ze nog speciale wensen hebben. Gasten voelen zich hierdoor bijzonder welkom”.
Topics:Horeca
Trefwoorden: hotel, horeca, kwaliteit, Golden Tulip, award

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...