Efteling streeft naar 5.000 bedden

Eerste schets nieuwe attractie Paleis der Fantasie. Impressie: Efteling
Opvallend is dat de genoemde 5.000 bedden om het aantal bezoekers in 2030 te brengen naar 7 miljoen niet gekoppeld is aan bedden op het terrein van de Efteling zelf. In een artikel van Het Financieele Dagblad, staat dat de capaciteit in en rondom het park wordt gezocht. Al enkele jaren meldt de Efteling het doel om in 2020 5 miljoen gasten te ontvangen. Afgelopen jaar ontving het park 4,68 miljoen bezoekers.
Om meer buitenlandse toeristen aan te trekken wordt als verblijfaccommodatie gekozen voor de bouw van hotels. Afgelopen zomer kondigde het park de bouw van een tweede bungalowpark aan, Vakantiepark Loonsche Land. Als dit park af is, komt het totaal aantal bedden op 3.000.
De keuze om hotelcapaciteit te vergroten doet denken aan de opzet van het Duitse Europa-Park. Bij dit park is een relatief kleine camping maar een grote hotelcapaciteit aanwezig. De hotels zijn gedifferentieerd naar sterren waarmee wordt ingespeeld op de vraag naar luxe maar ook naar familieaccommodaties.
Topics:Attractieparken
Trefwoorden: attractiepark, Efteling, marketing, strategie