Visit Veluwe presenteert nieuwe lijn toeristische informatie
Vakantiebeurs bezoekers twee derde zoekt vakantie in eigen land

VisitVeluwe, de toeristische marketingorganisatie voor de Veluwe, presenteert de Veluwe deze week op de Vakantiebeurs in Utrecht binnen het nieuwe Holland Paviljoen. Dit gebeurt ook door een drietal toeristische jaaruitgaven. Het betreft het inspirerende toeristisch magazine TO INSPIRE en de miniguides TO DO en TO SEE.
Naast de vele tips voor een dagje uit,
weekendje weg en/of citybreak én de vele fiets- en wandelmogelijkheden
zullen ook de thema’s Mondriaan tot
Dutch Design en Hanzesteden worden gepresenteerd.
Twee derde wil vakantie in Nederland
Dit jaar is er een nieuwe presentatie van Nederland als vakantiebestemming. In samenwerking met ANWB, VVV Nederland en het land van ANWB wordt een nieuw Holland Paviljoen gepresenteerd.
Uit onderzoek blijkt dat twee derde van de bezoekers van de Vakantiebeurs van plan is om in het komende jaar een vakantie in Nederland te houden. Een kwart van de bezoekers die naar de Vakantiebeurs komt, zoekt informatie over de bestemmingen in Nederland.
Toeristische uitgaven
TO INSPIRE is een toeristisch lifestyle magazine dat de bezoeker met verrassende en bijzondere verhalen door de Veluwe wil gidsen en wil inspireren met een andere blik naar deze prachtige regio te kijken en deze verder te ontdekken. De miniguides TO DO en TO SEE staan vol praktische informatie over de must do’s en must see’s op de Veluwe.
Alle uitgaven zijn bestemd voor zowel verspreiding op de toeristische beurzen in binnen- en buitenland als op de Veluwe zelf bij VVV's, verblijfsaccommodaties, musea en attracties.
De beide miniguides verschijnen behalve in het Nederlands, ook in het Engels en Duits.
VisitVeluwe is tijdens de Vakantiebeurs (10 t/m 15 januari 2017) te vinden op het Holland Paviljoen in hal 11, stand F050.