Helena Klok volgt Ad Schalekamp op bij NBTC NIPO Research

Na ruim 15 jaar als directeur bijNBTC-NIPO Research gewerkt te hebben neemt Ad Schalekamp per 1 februari afscheid. Hij wordt opgevolgd door Helena Klok, bij Kantar TNS werkzaam als marketing director. Samen met Kees van der Most vormt zij per 1 februari 2017 de directie van NBTC-NIPO Research. Samen met Kees van der Most heeft Schalekamp NBTC-NIPO Research in een joint venture constructie vanaf 2001 opgebouwd tot een succesvol marktonderzoeksbureau, gericht op de vakantie- en vrijetijdmarkt.
Ad: "Ik ben trots op de autoriteit die we hebben opgebouwd en de brede kringvan opdrachtgevers in binnen- en buitenland. Na een werkzaam leven van 40 jaar vind ik het nu tijd om me op andere dingen te gaan richten.”
Helena Klok volgt Ad per 1 februari 2017 op als directeur. In deze functie zorgt zij samen met Kees van der Most voor de dagelijkse aansturing en verdere uitbouw van de activiteiten. Helena is sinds 2011 bij TNS NIPO (nu Kantar TNS) werkzaam als marketing director. Ze heeft een grote rol gespeeld in de nieuwe manier van werken bij Kantar TNS, uitgaande van de business issues van de klant. Als marketing director heeft ze verschillende wereldwijd toegepaste onderzoeksoplossingen van Kantar TNS in de markt geïntroduceerd. Zij lijkt daarin een keuze waarbij zowel kwaliteit naar onderzoek als commerciële instelling samengaan.
Helena: "De afgelopen drie maanden heeft Ad me al laten kennismaken met de fascinerende reis- en cultuurbranche. Ik verheug me erop om mijn marketing en online ervaring in te zetten om NBTC-NIPO Research, samen met Kees, naar een volgende fase te laten groeien.”