Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 02-02-2017
Auteur: Marc Gerlings

Helena Klok volgt Ad Schalekamp op bij NBTC NIPO Research

Helena Klok volgt Ad Schalekamp op bij NBTC NIPO Research
Helena Klok. Foto: NBTC

Na ruim 15 jaar als directeur bijNBTC-NIPO Research gewerkt te hebben neemt Ad Schalekamp per 1 februari afscheid. Hij wordt opgevolgd door Helena Klok, bij Kantar TNS werkzaam als marketing director. Samen met Kees van der Most vormt zij per 1 februari 2017 de directie van NBTC-NIPO Research. Samen met Kees van der Most heeft Schalekamp NBTC-NIPO Research in een joint venture constructie vanaf 2001 opgebouwd tot een succesvol marktonderzoeksbureau, gericht op de vakantie- en vrijetijdmarkt.

Ad: "Ik ben trots op de autoriteit die we hebben opgebouwd en de brede kringvan opdrachtgevers in binnen- en buitenland. Na een werkzaam leven van 40 jaar vind ik het nu tijd om me op andere dingen te gaan richten.”


Helena Klok volgt Ad per 1 februari 2017 op als directeur. In deze functie zorgt zij samen met Kees van der Most voor de dagelijkse aansturing en verdere uitbouw van de activiteiten. Helena is sinds 2011 bij TNS NIPO (nu Kantar TNS) werkzaam als marketing director. Ze heeft een grote rol gespeeld in de nieuwe manier van werken bij Kantar TNS, uitgaande van de business issues van de klant. Als marketing director heeft ze verschillende wereldwijd toegepaste onderzoeksoplossingen van Kantar TNS in de markt geïntroduceerd. Zij lijkt daarin een keuze waarbij zowel kwaliteit naar onderzoek als commerciële instelling samengaan.

Helena: "De afgelopen drie maanden heeft Ad me al laten kennismaken met de fascinerende reis- en cultuurbranche. Ik verheug me erop om mijn marketing en online ervaring in te zetten om NBTC-NIPO Research, samen met Kees, naar een volgende fase te laten groeien.”

Topics:Onderzoek
Trefwoorden: onderzoek, carriere, leisure

CELTH



||| Nieuws |||

31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.
31/03/25
Tourism4SDG brengt partners samen voor duurzamer toerisme
Het Interreg Europe project Tourism4SDG zette stappen richting duurzamer toerisme tijdens recente partnermeetings. Dit project richt zich op het verbeteren van de effectiviteit van beleidsinstrumenten in het toerisme, met als doel de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG's) van de Verenigde Naties te bereiken. Tourism4SDG wordt gefinancierd door het Interreg Europe-programma, dat regionale samenwerking in Europa ondersteunt.
31/03/25
Apenheul breidt uit
Stichting Apenheul heeft Restaurant de Boschvijver overgenomen.
28/03/25
Exclusief voor leden
TUI signaleert opvallende trends in meivakanties
Uit de nieuwste boekingscijfers van TUI Nederland blijkt dat Nederlanders tijdens de meivakantie 2025 vaker kiezen voor verre zonbestemmingen. Curaçao, Bonaire en Cancún zijn de favorieten, terwijl Jamaica en de Dominicaanse Republiek een opvallende groei laten zien. Maar ook vintagevakanties zijn in trek.
28/03/25
Exclusief voor leden
Subsidie naar 12 evenementen die identiteit Groningen versterken
Gedeputeerde Staten van provincie Groningen hebben in totaal 297.000 euro subsidie toegekend aan twaalf karakteristieke evenementen die dit jaar in Groningen plaatsvinden.
28/03/25
Exclusief voor leden
Kiellegging van Seven Seas Prestige
Regent Seven Seas Cruises® heeft op de Fincantieri-scheepswerf in het Italiaanse Marghera de kiellegging van de Seven Seas Prestige™ gevierd.
27/03/25
1931 Congrescentrum Brabanthallen is eerste congreslocatie met vaste Sign Language Coffee Bar
1931 Congrescentrum Brabanthallen is vanaf april de eerste in Nederland met een koffiebar waar je in gebarentaal leert een koffie te bestellen. De gebaarista's staan dagelijks klaar.
27/03/25
Succes voor HISWA-RECRON en Watersportverbond tegen gemeente Amsterdam
Watersportorganisaties HISWA-RECRON en het Koninklijk Nederlands Watersportverbond hebben succes geboekt in hun strijd tegen de gemeente Amsterdam rond het instellen van een emissieroze zone.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...