Geplaatst op: 03-02-2017
Auteur: Respons

Bereik social media rondom evenementen stijgt fors

Grootste evenementen in Nederland

Bereik social media rondom evenementen stijgt fors
Figuur: Respons
De populariteit van de social media is in de afgelopen jaren enorm toegenomen, ook bij de grootste evenementen van Nederland. Vooral bij entreeheffende evenementen is er een groei te zien. Zo zijn het aantal ‘Facebook-likes’ met 41,3% toegenomen ten opzichte van vorig jaar, meldt bureau Respons dat data verzameld rondom evenementen. 

Vanaf dit jaar neemt Respons naast Facebook en Twitter ook het steeds populairder geworden platform Instagram mee. Hoewel de meeste entreeheffende evenementen al goed op de hoogte lijken van dit platform blijft dit bij de vrij toegankelijke evenementen nog wat achter. Awakenings Festival heeft de meeste volgers op dit platform, bij de vrij toegankelijke evenementen lijkt is dat de Dutch Design Week.



Top 5 entreeheffend trekt 21,6% van de bezoekers in top 50 entreeheffend
De 5 grootste evenementen van 2016 – die in dezelfde volgorde staan als vorig jaar – trekken bij elkaar meer dan de helft van alle bezoeken in de lijst van alle entreeheffende evenementen. Dance festivals blijven het goed doen in de TOP100. Naast het Amsterdam Dance Event staan ook de festivals Mysteryland (12), Defqon (14), Awakenings (24), WiSH Outdoor (44) en Decibel Outdoor (49) in de lijst. Ook de grote filmfestivals >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: evenement, media, social media, bereik, grootste evenement

CELTH





||| Nieuws |||

28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.
16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.