Geplaatst op: 06-02-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Booking.com gaat startups helpen en financieren

Booking.com gaat startups helpen en financieren
Booking.com gaat startups ondersteunen die hun bedrijf willen opschalen. Het accelerator programma, Booking.com Booster, is specifiek bedoeld voor startups die een positieve impact hebben op toerisme en willen opschalen.


Via het 3-weekse Booking.com Booster Programma krijgen veelbelovende startups een kans om te pitchen voor beurzen van 100.000 tot 500.000 euro. Met Booking.com Booster wil het bedrijf startups, die een positieve impact hebben op wereldwijd toerisme, identificeren, begeleiden en financieren. Het idee moet schaalbaar zijn, een positieve invloed hebben op de omgeving, lokale gemeenschappen ondersteunen en cultureel erfgoed promoten en beschermen.


In drie weken werken aan een pitch voor € 500.000

In die drie weken krijgen de startups de kans te leren hoe ze hun bedrijf kunnen opschalen, hun sociale impact kunnen meten, hun organisatie en marketing kunnen laten groeien, de waarde die ze toevoegen kunnen vergroten en hun financiële kennis verbeteren. Al die kennis moet uiteindelijk leiden tot een pitch waar ze strijden om beurzen van 100.000 tot 500.000 euro. Met dat geld moeten ze hun plan gaan uitvoeren. De beurs is een gift, Booking.com neemt geen belang in de startup maar wil vijf jaar lang wel op de hoogte worden gehouden van de vorderingen. De startups worden zes tot negen maanden door mentoren begeleid.


Missie: Anderen sterker maken

"Bij Booking.com is het onze missie om anderen sterker te maken en hen meer van de wereld te laten ervaren," zegt Gillian Tans, CEO van Booking.com. "Er zijn duizenden prachtige, unieke bestemmingen om te verkennen in elke hoek van de aardbol die we niet als vanzelfsprekend moeten beschouwen. Met Booking.com Booster willen wij ondernemingen in duurzaam toerisme helpen om te groeien en de impact die zij wereldwijd kunnen hebben te vergroten.”


Over Booking.com

Booking.com is de wereldleider in het online boeken van hotels en andere accommodaties. De Booking.com website is beschikbaar in meer dan 40 talen, biedt meer dan 1,1 miljoen hotels en accommodaties, waaronder 579.000 vakantiewoningen en beslaat meer dan 105.000 bestemmingen in 225 landen en territoria wereldwijd. De website heeft ruim 112 miljoen beoordelingen die de gasten na hun verblijf hebben geschreven, en trekt online bezoekers uit de hele wereld, zowel uit de toeristische als de zakelijke markt. Booking.com heeft 20 jaar ervaring en een team van meer dan 13.000 toegewijde medewerkers in 187 kantoren wereldwijd. Booking.com B.V., opgericht in 1996, bezit en beheert Booking.com(TM), en is onderdeel van The Priceline Group .

Link: https://booster.bookingcares.com/
Trefwoorden: toerisme, duurzaam toerisme, verantwoord toerisme, startups

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Wie wonnen de Columbus Travel Awards?
Op 2 december zijn de jaarlijkse Columbus Travel Awards uitgereikt aan organisaties en personen die zich inzetten voor een betere wereld voor reizigers én de lokale bevolking. Winnaars zijn Koning Aap & Shoestring, Stippl, hetkanWEL en Noorwegen.
03/12/24
Vakantiehuisjes steeds vaker duurzaam gerenoveerd
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.