Booking.com gaat startups helpen en financieren
Via het 3-weekse Booking.com Booster Programma krijgen veelbelovende startups een kans om te pitchen voor beurzen van 100.000 tot 500.000 euro. Met Booking.com Booster wil het bedrijf startups, die een positieve impact hebben op wereldwijd toerisme, identificeren, begeleiden en financieren. Het idee moet schaalbaar zijn, een positieve invloed hebben op de omgeving, lokale gemeenschappen ondersteunen en cultureel erfgoed promoten en beschermen.
In drie weken werken aan een pitch voor € 500.000
In die drie weken krijgen de startups de kans te leren hoe ze hun bedrijf kunnen opschalen, hun sociale impact kunnen meten, hun organisatie en marketing kunnen laten groeien, de waarde die ze toevoegen kunnen vergroten en hun financiële kennis verbeteren. Al die kennis moet uiteindelijk leiden tot een pitch waar ze strijden om beurzen van 100.000 tot 500.000 euro. Met dat geld moeten ze hun plan gaan uitvoeren. De beurs is een gift, Booking.com neemt geen belang in de startup maar wil vijf jaar lang wel op de hoogte worden gehouden van de vorderingen. De startups worden zes tot negen maanden door mentoren begeleid.
Missie: Anderen sterker maken
"Bij Booking.com is het onze missie om anderen sterker te maken en hen meer van de wereld te laten ervaren," zegt Gillian Tans, CEO van Booking.com. "Er zijn duizenden prachtige, unieke bestemmingen om te verkennen in elke hoek van de aardbol die we niet als vanzelfsprekend moeten beschouwen. Met Booking.com Booster willen wij ondernemingen in duurzaam toerisme helpen om te groeien en de impact die zij wereldwijd kunnen hebben te vergroten.”
Over Booking.com
Booking.com is de wereldleider in het online boeken van hotels en andere accommodaties. De Booking.com website is beschikbaar in meer dan 40 talen, biedt meer dan 1,1 miljoen hotels en accommodaties, waaronder 579.000 vakantiewoningen en beslaat meer dan 105.000 bestemmingen in 225 landen en territoria wereldwijd. De website heeft ruim 112 miljoen beoordelingen die de gasten na hun verblijf hebben geschreven, en trekt online bezoekers uit de hele wereld, zowel uit de toeristische als de zakelijke markt. Booking.com heeft 20 jaar ervaring en een team van meer dan 13.000 toegewijde medewerkers in 187 kantoren wereldwijd. Booking.com B.V., opgericht in 1996, bezit en beheert Booking.com(TM), en is onderdeel van The Priceline Group .