Kantoor in Berlijn voor HotelSpecials

HotelSpecials is sinds 2014 op de Duitse markt actief met het label HotelSpecials.de en opent in 2017 een kantoor in Berlijn om hun positie op de Duitse markt te verstevigen. De keuze om een stap verder te zetten in de Duitse markt is logisch volgens CEO Remco Hofstede: "Het is de markt waar we het snelst zijn gegroeid en waar enorm veel potentieel voor ons ligt”.
Duitsland is geen makkelijke markt. Veel Nederlandse bedrijven uit de reis- en verblijfssector hebben dat ervaren. De taal- en cultuurverschillen, maar bijvoorbeeld ook verschil in online marketing, bezorgen bedrijven verrassingen. HotelSpecials hoopt dit met lokaal personeel op te lossen. Door de inzet van lokale accountmanagers wil HotelSpecials de samenwerking met hotelpartners intensiveren en verder uitbouwen. In het begin richt het lokale kantoor zich op Noord-Duitsland. West-Duitsland wordt vooralsnog gemanaged vanuit het hoofdkantoor in Haarlem.
In twee jaar tijd naar 100% groei?
Een vakantie in eigen land staat voor de Duitsers op nummer één. Met een uitgebreider aanbod in Duitsland wordt de keuze voor de Duitsers nog aantrekkelijker. "Op dit moment wordt ruim 15% van onze omzet gegenereerd via het Duitse label”, zegt Remco Hofstede. "Het aantal boekingen via het Duitse label heeft het Belgische label in 2016 ingehaald”. Ook de Nederlander reist graag af naar het buurland. Onder hen zijn vooral stedentrips naar Berlijn, Hamburg en Keulen populair. Op de planning staat om het komende jaar 700 nieuwe hotels in Duitstalig gebied aan te sluiten. In 2016 is het aantal boekingen in Duitsland met 50% gegroeid en de verwachting is dezelfde groei voor 2017.