Geplaatst op: 01-03-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Animatiewerk zet Snapchat in voor werving

Animatiewerk zet Snapchat in voor werving
Het zal voorlopig nog wel geen grote vlucht nemen maar het is wel slim bedacht van Animatiewerk: solliciteren via Snapchat. Animatiewerk.nl zet sinds kort dit medium in om nieuwe entertainers voor in haar animatieteams te werven. In Amerika en België zijn al enkele voorbeelden waarbij bedrijven nieuwe medewerkers laten solliciteren via Snapchat, in Nederland kan dat nu ook voor het eerst.


Snapchat is een supersnel medium waarmee je foto’s en korte video’s kunt sturen naar anderen. Deze beelden zijn éénmalig af te spelen door de ontvanger en worden dan automatisch verwijderd. Snapchat heeft in Nederland zo’n 2 miljoen actieve gebruikers, voornamelijk jongeren tussen 12 en 20 jaar. Dat aantal groeit dagelijks.


Hoe werkt het?

Hoe het solliciteren werkt, legt Wendy Oude Veldhuis, eigenaar van Animatiewerk.nl uit: "Ieder jaar zoeken wij tientallen nieuwe medewerkers, om te werken als entertainer in één van onze animatieteams. Die vacatures zijn te vinden via onze website, posters, scholen en social media. Aan sollicitatiebrieven hebben we nog nooit gedaan. Op papier of in een gesprek kun je niet zien of iemand goed theater kan spelen of enthousiast een spel kan uitleggen. Iedereen die bij ons wil werken komt daarom op een trainingsweekend. Maar om de drempel nog iets lager te maken, kun je dus nu ook solliciteren via Snapchat.


Doelgroep zit op Snapchat

Snapchat werkt gemakkelijk en zo’n 80% van onze doelgroep is er te vinden. Een logische keuze dus eigenlijk. In twee Snaps van 10 seconden vertel je iets over jezelf en kunnen wij je een advies geven. We vertellen je of het zinvol is om je in te schrijven bij ons. We nemen mensen niet direct aan via Snapchat, maar we kunnen ze wel een goed advies geven op basis van zo’n korte video.”


Solliciteren in drie stappen

Omdat deze manier van solliciteren nieuw is, heeft Animatiewerk.nl een korte video gemaakt met instructies. Deze is te vinden opwww.animatiewerk.nl/snap. In het kort komt het hierop neer:

  1. Zoek het bedrijf op, op Snapchat: Animatiewerk.nl
  2. Stuur twee snap video's: 1 waarop je jezelf voorstelt, 1 waarin je iets laat zien dat je leuk vindt
  3. 3. Je krijgt vanuit Animatiewerk.nl een advies terug
Link: https://www.animatiewerk.nl/snap
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, bungalowparken, animatie, kinderen

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...