Etihad, de airline van de Verenigde Arabische
Emiraten, hernieuwt het sponsorschap met de Amerikaanse Major League Soccer.
Etihad wil de sport graag ondersteunen omdat het om 22 teams gaat in de VS en
Canada. De teams reizen daarvoor veel. Ook internationaal zet voetbal heel veel
fans en spelers in actie om wedstrijden, toernooien en trainingskampen te
bezoeken. "We geloven net als MLS in de wereldwijde verbindingen door sport,”
vertelt Patrick Pierce vice president marketing partnerschips bij Etihad bij de
ondertekening van de overeenkomst. In 2014 stelden beide partijen voor het
eerst een sponsorovereenkomst op.
Aan de start van de overeenkomst is een actie gekoppeld waarbij fans van de MLS
teams een vlucht en overnachting kunnen winnen in Abu Dhabi.
Etihad liet ook mooi geïllustreerd filmpje maken over de achtergrond van de
sponsordeal.
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.