Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-03-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

TRENDCONGRES: Stop de Tinderficatie van Destination Marketing!

Paulus Emden Huitema en Ellen Honing, Identity Matching Academy

TRENDCONGRES: Stop de Tinderficatie van Destination Marketing!
Op het TRENDCONGRES Toerisme en Vrijetijd 2017 kun je kiezen uit vijftien interessante sessies binnen vijf thema’s. De komende weken presenteert elke dag een nieuwe spreker zich op het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Vandaag vertellen Paulus Emden Huitema en Ellen Honing van de Identity Matching Academy waarom jij het TRENDCONGRES niet mag missen en wat hun boodschap aan jou is.

Bij succesvolle bedrijven is de totale waarde een veelvoud van de materiële waarde, dus is het interessanter om vast te stellen welke ingrediënten die toegevoegde waarde bepalen. Met Identity Matching kan worden bepaald in welke context aanbod zijn maximale waardering kan bereiken.


Wat gaan Paulus Emden Huitema en Ellen Honing vertellen?

Op een markt waar dagelijks niet alleen nieuwe producten worden gelanceerd, maar ook geheel nieuwe merken, is het steeds moeilijker het kaf van het koren te scheiden. Wat is nu precies het aanbod en wie moet het aanspreken? Promotiecampagnes treffen steeds vaker geen doel. En in een laatste poging de aandacht op zich te vestigen, is het schreeuwen van loze beloftes, het liefst in pakkende slogans, gemeengoed geworden. Maar zo snel als de aandacht wordt getrokken, wordt ie ook weer verspeeld. Het resultaat van een holle merkbelofte.


Niet alleen producenten en dienstverleners ondervinden dit, ook bestemmingen ontdekken steeds meer dat ‘Destination Branding’ niet succesvol is als er door middel van campagnes slechts een aantrekkelijk ‘promotie-sausje’ over het aanbod wordt gegoten. Consumenten ervaren al snel de werkelijkheid onder dat sausje en wenden zich teleurgesteld af. Want zo ‘bruisend’ en ‘anders’ zijn die bestemmingen meestal niet. Dit gedrag van valse beloftes en snel afkeuren lijkt sprekend op het gedrag dat je op Tinder tegenkomt. En dat leidt zoals we weten meestal niet tot een duurzame relatie...


Waarom moet je deze workshop bijwonen?

In deze lezing worden voorbeelden van deze Tinderficatie gegeven als ook een beschrijving van een andere, meer duurzame aanpak. Vanzelfsprekend met bewijsmateriaal…


Nieuwsgierig?

Meer lezen over Identity Matching kan hier: http://www.nritmedia.nl/kennisbank/34587/Noord-Holland_ontwikkelt_DNA_van_zeventien_kustplaatsen


Alvast kijken?

Paulus Emden Huitema sprak eerder op de TEDx in Hilversum. Neem hieronder alvast een sneak preview.




Wie zijn de andere sprekers in thema de kracht van de bestemming?

De presentatie van Paulus Emden Huitema en Ellen Honing valt binnen het thema De kracht van de bestemming waar we je volop inspireren met een prachtig palet aan echte cases. Andere sprekers binnen dit thema zijn Jacques Vork (Inholland), Ko Koens (NHTV) en Peter Singleton (Stenden).


Schrijf nu in voor het TRENDCONGRES en mist het evenement van het jaar niet!

Trefwoorden: trends, congres, nrit, nhtv, stenden, saxion, inholland, business modellen, ondernemen

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    25/04/25
    Provincie Groningen investeert in vrijetijdsaanbod Ommeland
    Groningen wil deze zomer bruisen en de provincie trekt de portemonnee. Met een nieuwe subsidieregeling wil de provincie ondernemers en organisaties stimuleren om het vrijetijdsaanbod in het Ommeland te versterken en onder de aandacht te brengen.
    25/04/25
    Nieuwe Weerbaarheidsscan Overijssel helpt vakantieparken in strijd tegen ondermijning
    Vakantieparkeigenaren in Overijssel kunnen vanaf heden gebruikmaken van een nieuwe Weerbaarheidsscan om zich beter te wapenen tegen ondermijnende criminaliteit. De scan is ontworpen om eigenaren van vakantieparken inzicht te geven in hun kwetsbaarheden en hen te helpen signalen van criminele inmenging te herkennen en hierop te anticiperen.
    25/04/25
    Recreatief fietsroutenetwerk Utrecht vernieuwd en uitgebreid
    De provincie Utrecht heeft in samenwerking met het Routebureau Utrecht en alle 26 Utrechtse gemeenten, grondeigenaren, terreinbeheerders en fietsorganisaties, het complete recreatieve fietsroutenetwerk vernieuwd en uitgebreid naar ruim 1.850 kilometer.
    25/04/25
    Exclusief voor leden
    Hoger rendement voor vakantiehuizen met wellness en thuiswerkmogelijkheden,
    Vakantiehuizen die beschikken over wellnessfaciliteiten zoals een sauna of jacuzzi genereerden in 2024 een aanzienlijk hoger rendement dan vergelijkbare woningen zonder deze extra’s. Andere trends die de verhuurbaarheid beïnvloeden zijn thuiswerkmogelijkheden, laadpalen, privacy, gezinsvriendelijke voorzieningen en niet onbelangrijk een instagramwaardig interieur.
    25/04/25
    Dormio Group sluit zich aan bij HISWA-RECRON
    Dormio Group is lid geworden van brancheorganisatie HISWA-RECRON. Deze stap onderstreept de ambitie van Dormio Group om de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren en actief bij te dragen aan de ontwikkeling van de sector.
    25/04/25
    Heerlijke Huisjes koppelt met reserveringssystemen
    Vakantiehuisaanbieder Heerlijke Huisjes en Channel Manager Qenner hebben de handen ineengeslagen. Deze nieuwe samenwerking maakt het mogelijk voor vakantieparken die reserveringssystemen zoals Bookzo, Tommy en Recranet gebruiken, om eenvoudig een koppeling te maken met het platform van Heerlijke Huisjes.
    25/04/25
    Vanaf 2027 minimumjeugdloon omhoog
    Minister Van Hijum (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) verhoogt per 1 januari 2027 het minimumjeugdloon. Dat is door het kabinet afgesproken in de Voorjaarsnota.
    24/04/25
    KLM voegt Barbados weer toe aan winterbestemmingen
    KLM start in het winterseizoen van 2025 met de heropening van de nieuwe tropische bestemming Bridget...

    ||| Agenda |||

    05/05/25 t/m 11-05-25
    05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
    Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
    20/05/25
    20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
    Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
    26/05/25
    26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
    De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
    24/06/25
    24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
    25/06/25
    25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
    Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...