TRENDCONGRES: Stop de Tinderficatie van Destination Marketing!
Paulus Emden Huitema en Ellen Honing, Identity Matching Academy

Bij succesvolle bedrijven is de totale waarde een veelvoud van de materiële waarde, dus is het interessanter om vast te stellen welke ingrediënten die toegevoegde waarde bepalen. Met Identity Matching kan worden bepaald in welke context aanbod zijn maximale waardering kan bereiken.
Wat gaan Paulus Emden Huitema en Ellen Honing vertellen?
Op een markt waar dagelijks niet alleen nieuwe producten
worden gelanceerd, maar ook geheel nieuwe merken, is het steeds moeilijker het
kaf van het koren te scheiden. Wat is nu precies het aanbod en wie moet het
aanspreken? Promotiecampagnes treffen steeds vaker geen doel. En in een laatste
poging de aandacht op zich te vestigen, is het schreeuwen van loze beloftes,
het liefst in pakkende slogans, gemeengoed geworden. Maar zo snel als de
aandacht wordt getrokken, wordt ie ook weer verspeeld. Het resultaat van een
holle merkbelofte.
Niet alleen producenten en dienstverleners ondervinden dit, ook bestemmingen ontdekken steeds meer dat ‘Destination Branding’ niet succesvol is als er door middel van campagnes slechts een aantrekkelijk ‘promotie-sausje’ over het aanbod wordt gegoten. Consumenten ervaren al snel de werkelijkheid onder dat sausje en wenden zich teleurgesteld af. Want zo ‘bruisend’ en ‘anders’ zijn die bestemmingen meestal niet. Dit gedrag van valse beloftes en snel afkeuren lijkt sprekend op het gedrag dat je op Tinder tegenkomt. En dat leidt zoals we weten meestal niet tot een duurzame relatie...
Waarom moet je deze workshop bijwonen?
In deze lezing worden voorbeelden van deze Tinderficatie gegeven
als ook een beschrijving van een andere, meer duurzame aanpak. Vanzelfsprekend
met bewijsmateriaal…
Nieuwsgierig?
Meer lezen over Identity Matching kan hier: http://www.nritmedia.nl/kennisbank/34587/Noord-Holland_ontwikkelt_DNA_van_zeventien_kustplaatsen
Alvast kijken?
Paulus Emden Huitema sprak eerder op de TEDx in Hilversum.
Neem hieronder alvast een sneak preview.
Wie zijn de andere sprekers in thema de kracht van de bestemming?
De presentatie van Paulus Emden Huitema en Ellen Honing valt binnen het thema De kracht van de bestemming waar we je volop inspireren met een prachtig palet aan echte cases. Andere sprekers binnen dit thema zijn Jacques Vork (Inholland), Ko Koens (NHTV) en Peter Singleton (Stenden).
Schrijf nu in voor het TRENDCONGRES en mist het evenement van het jaar niet!