Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-03-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Morgen: TRENDCONGRES 2017

Morgen: TRENDCONGRES 2017
Met twee keynotes, zeventien inspirerende sessies binnen zes thema's mag je het TRENDCONGRES Toerisme en Vrije tijd 2017 niet missen. Ruim 140 vakgenoten schreven zich al voor deze editie in die dit jaar in Breda bij NHTV wordt georganiseerd.


What’s Next in de toeristisch-recreatieve sector? Onze branche wordt dagelijks overspoeld door een tsunami aan trends, ontwikkelingen en nieuwe mogelijkheden. Grote vraag is welke strategische keuzes je moet maken en aan welke nieuwe kansen je voorrang moet geven. Op het nieuwe Trendcongres Toerisme en Vrije tijd 2017 geven we je de antwoorden op die vragen.


Keynote: Tom van 't Hek

Het plenaire programma wordt geleid door Tom van 't Hek, radiopresentator, voormalig tophockeyer en oud-bondscoach van het Nederlands dameshockeyelftal. Onder de titel Iedereen verandert, nu ik nog!  deelt hij zijn ervaring om mensen tot een topprestatie te brengen in een inspirerende keynote.


Keynote: Peter Rømer Hansen

Uit Denemarken halen we Peter Rømer Hansen, industry expert & strategic business developer. Hij gaat in zijn keynote The real edit value of tourism and leisure: a new scope dieper in op de trends in toerisme die hij signaleert en de implicaties daarvan voor organisaties en bedrijven. Peter Rømer Hansen heeft meer dan 20 jaar ervaring als strateeg voor zowel bedrijven als non-profit-organisaties en overheden in de gastvrijheidsindustrie. Hij helpt ze met het ontwikkelen van een nieuwe strategie gebaseerd op wereldwijde markttrends waarbij de wensen van de gasten van morgen centraal staan.



Ruim vijftien themasessies

In drie rondes van sessies van elk 60 minuten kunnen de deelnemers een keuze maken uit 17verschillende presentaties en workshops binnen zes thema's. Nog nooit eerder bood het TRENDCONGRES Toerisme en Vrijetijd zo’n breed scala aan verdiepende sessies. Per ronde kun je steeds uit minimaal vijf sessies kiezen.


1 | KRACHT VAN DE BESTEMMING

Hoe zorg je ervoor dat je stad of regio jij een trekpleister wordt en blijft? Wat is jouw onderscheidend vermogen voor zowel de binnen- als buitenlandse gast en hoe ga je met bezoekersdruk om als je wordt overlopen door toeristen? Wie bieden een prachtig palet aan echte cases.


Sessies:

1 Kunnen steden te succesvol zijn?: Jacques Vork, Inholland en Ko Koens, NHTV

2 Stop de Tinderficatie van Destination Marketing!: Paulus Emden Huitema en Ellen Honing, Identity Matching Academy

3 Dreams and Nightmares: Winners and Losers in Tourism Flows: Peter Singleton, Stenden


2 | TECHNOLOGIE & MARKETING

In de huidige maatschappij, en dus ook binnen toerisme en vrijetijd, horen we steeds meer termen als (big) data en virtual reality voorbij komen. Daarnaast zien we dat mensen, dus ook jouw klanten, steeds meer dingen online doen. Hoe kun je in jouw organisatie je voordeel doen met deze technologische ontwikkelingen? Wat is er mogelijk, nu en straks? En wat moet je ervoor doen of laten? Dit is je kans; blijf jij de concurrentie voor?


Sessies:

4 Zoveel data. En nu?: Mischa Beckers, Hogeschool Zeeland

5 Virtual Reality: Jessica Weber, NHTV

6 De online toerist: Erik Kroon, Leisure King


3 | NIEUWE BUSINESSMODELLEN

Hoe passend en toekomstgericht is jouw huidige businessmodel? Het consumentengedrag evolueert in sneltreinvaart, misschien wel sneller dan ooit tevoren. Het voortdurend aanpassen van je businessmodel is noodzakelijk om te kunnen blijven meedoen. De sessies binnen dit thema bieden je volop ideeën voor nieuwe formules. Na het congres stap je dus verantwoord op deze trein!


Sessies:

7 Business Model Canvas: Kansen verzilveren en laag hangend fruit plukken! Een uitdaging voor de toekomst: Herman Lier, NHTV

8 Geen groei zonder groen: Rob Berkers, Berkers advies en Marien Borgstein, Regio Rivierenland - STIRR

9 Nieuwe vormen van waardecreatie; voorbeelden vanuit de praktijk: Stefan Hartman, Stenden/ETFI


4 | INNOVATIEVE ONDERZOEKSMETHODEN

Weet jij hoe de consument de producten en diensten van je organisatie beleeft en ervaart? Hoe meet je hun emoties? Wat is hun beleving? En wat kan dit betekenen voor je verdienmodel? Wat zijn de economische consequenties hiervan? Actuele onderzoekers laten je zien waar voor jouw organisatie nog (veel) winst te behalen valt en waar de kansen liggen.


Sessies:

10 Neuromarketing and biometrics: The cutting edge in marketing and experience measurement: Ondrej Mitas & Marcel Bastiaansen, NHTV

11 De regionaal economische impacts van toerisme op detailhandel, en andere sectoren: Jeroen Klijs, NHTV

12 Van toekomstscenario's naar actie: design denken in praktijk: Wyb de Boer, Stenden University


5 | TRAVEL TOMORROW

Hoe ziet de reiziger van de toekomst eruit? Hoe ziet de nieuwe wooneconomie eruit? En wat maakt toeristische plekken kwetsbaar? Waar moet je als organisatie binnen deze sector nu al rekening mee houden? In deze parallelsessies laten pioniers uit het werkveld zien hoe zij inspelen op de verwachtingen voor de toekomst.


Sessies:

13 Lokaal reizen: vinden, verrassen en verbinden: Hugo van Donselaar, Campspace en Menno Heling, where2bnb

14 De nieuwe wooneconomie: Richtje Zeelenberg, Zeelenberg architectuur

15 Crisismanagment in de toeristische sector: Linda de Boer, Crisisplan


6 | DE NIEUWE TOERIST

Wie zijn jouw toekomstige gasten? Opkomende markten zijn onder andere de Chinese toeristen, millennials, minder validen, ouderen, nieuwe Nederlanders en internationale toeristen. De vraag is hoe je deze doelgroepen enthousiast krijgt voor jouw bedrijf of regio? Met bergen nieuwe inzichten over nieuwe doelgroepen ga je naar huis.


Sessies:
16 De Chinese Tourist: Ilja Kok, Coppier View en Gabriella Esselbrugge, De Dames van de Jonge
17 De kansen voor toegankelijk reizen: Veroniek Maat, Accessible Travel


Inschrijven:

Inmiddels hebben al 125 collega's zich voor het congres ingeschreven. Reserveer hier je ticket voor een inspirerende en leerzame dag op donderdag 23 maart 2017 in Breda.


Locatie en organisatie

Het congres wordt georganiseerd door NRIT Media, NHTV, Saxion, Inholland, Stenden en HZ. De editie 2017 vindt plaats bij NHTV in Breda aan de Mgr. Hopmansstraat 1.

Link: http://www.toerismecongres.nl/
Trefwoorden: congressen, toerisme

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    15/04/25
    Peter Gillis veroordeeld tot celstraf voor omvangrijke belastingfraude
    De rechtbank Oost-Brabant heeft vandaag een Peter Gillis veroordeeld tot een gevangenisstraf. Ook zijn ex-vrouw en dochter zijn veroordeeld en moeten een taakstraf uitvoeren. Hij is schuldig bevonden aan belastingfraude die onder zijn leiding gedurende ten minste vijf jaar plaatsvond.
    15/04/25
    Ahoy location of the year
    In Venray zijn de Live Entertainment Production Awards (LEPA) uitgereikt. Rotterdam Ahoy mocht de prestigieuze titel 'Location of the Year 2024’ in ontvangst nemen.
    15/04/25
    Exclusief voor leden
    Unseen verhuist naar NDSM
    Voor de editie van september 2025 verhuist kunstbeurs Unseen naar een nieuwe locatie: de NDSM Loods....
    14/04/25
    Hoofdkantoor Landal in Amsterdam geopend
    Door de fusie van Landal GreenParks en Roompot verhuist een groot deel van de kantoormedewerkers van Zwolle, Den Haag, Uithoorn en Goes naar Amsterdam. Zo´n 300 medewerkers werken vanuit één internationaal hoofdkantoor aan de Wibautstraat en vormen een internationale hub voor kantoren en parken.
    14/04/25
    Zelfs Better Places heeft moeite met duurzame doelstellingen
    Reisorganisatie Better Places presenteert deze week haar impactrapport over 2024. Ondanks flinke inspanningen om haar reizen duurzamer te maken, is het doel om de CO?-uitstoot per reiziger jaarlijks met 5% te verminderen ten opzichte van 2019 niet gehaald.
    14/04/25
    Exclusief voor leden
    130 km per uur op drie snelwegen
    Vanaf vandaag mag er overdag weer 130 kilometer per uur worden gereden op delen van drie Nederlandse...
    14/04/25
    Exclusief voor leden
    Center Parcs opent eerste Scandinavische resort in Denemarken
    Na dertien jaar van planning en voorbereiding opent Center Parcs op 20 juni 2025 haar allereerste vakantiepark in Scandinavië. et resort verwacht jaarlijks 450.000 overnachtingen en 25.000 dagbezoekers, wat een economische impuls zal geven aan de regio Nordals.
    11/04/25
    ANWB lobby tegen afschaffen accijnskorting
    De betaalbaarheid van autorijden staat onder druk. Steeds meer mensen hebben moeite de stijgende kosten voor hun autogebruik te betalen. De auto is het meest gebruikte vervoermiddel naar vakantielocaties.

    ||| Agenda |||

    05/05/25 t/m 11-05-25
    05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
    Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
    20/05/25
    20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
    Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
    26/05/25
    26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
    De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
    24/06/25
    24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
    25/06/25
    25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
    Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...