Morgen: TRENDCONGRES 2017

What’s Next in de toeristisch-recreatieve sector? Onze branche wordt dagelijks overspoeld door een tsunami aan trends, ontwikkelingen en nieuwe mogelijkheden. Grote vraag is welke strategische keuzes je moet maken en aan welke nieuwe kansen je voorrang moet geven. Op het nieuwe Trendcongres Toerisme en Vrije tijd 2017 geven we je de antwoorden op die vragen.
Keynote: Tom van 't Hek
Het plenaire programma wordt geleid door Tom van 't Hek, radiopresentator, voormalig tophockeyer en oud-bondscoach van het Nederlands dameshockeyelftal. Onder de titel Iedereen verandert, nu ik nog! deelt hij zijn ervaring om mensen tot een topprestatie te brengen in een inspirerende keynote.
Keynote: Peter Rømer Hansen
Uit Denemarken halen we Peter Rømer
Hansen, industry expert & strategic business developer. Hij gaat
in zijn keynote The real edit value of tourism and leisure: a new
scope dieper in op de trends in toerisme die hij signaleert en de
implicaties daarvan voor organisaties en bedrijven. Peter Rømer
Hansen heeft meer dan 20 jaar ervaring als strateeg voor zowel
bedrijven als non-profit-organisaties en overheden in de
gastvrijheidsindustrie. Hij helpt ze met het ontwikkelen van een
nieuwe strategie gebaseerd op wereldwijde markttrends waarbij de
wensen van de gasten van morgen centraal staan.

Ruim vijftien themasessies
In drie rondes van sessies van elk 60 minuten kunnen de deelnemers een keuze maken uit 17verschillende presentaties en workshops binnen zes thema's. Nog nooit eerder bood het TRENDCONGRES Toerisme en Vrijetijd zo’n breed scala aan verdiepende sessies. Per ronde kun je steeds uit minimaal vijf sessies kiezen.
1 | KRACHT VAN DE BESTEMMING
Hoe zorg je ervoor dat je stad of regio jij een trekpleister wordt en blijft? Wat is jouw onderscheidend vermogen voor zowel de binnen- als buitenlandse gast en hoe ga je met bezoekersdruk om als je wordt overlopen door toeristen? Wie bieden een prachtig palet aan echte cases.
Sessies:
1 Kunnen steden te succesvol zijn?: Jacques Vork, Inholland en Ko Koens, NHTV
2 Stop de Tinderficatie van Destination Marketing!: Paulus Emden Huitema en Ellen Honing, Identity Matching Academy
3 Dreams and Nightmares: Winners and Losers in Tourism Flows: Peter Singleton, Stenden
2 | TECHNOLOGIE & MARKETING
In de huidige maatschappij, en dus ook binnen toerisme en vrijetijd, horen we steeds meer termen als (big) data en virtual reality voorbij komen. Daarnaast zien we dat mensen, dus ook jouw klanten, steeds meer dingen online doen. Hoe kun je in jouw organisatie je voordeel doen met deze technologische ontwikkelingen? Wat is er mogelijk, nu en straks? En wat moet je ervoor doen of laten? Dit is je kans; blijf jij de concurrentie voor?
Sessies:
4 Zoveel data. En nu?: Mischa Beckers, Hogeschool Zeeland
5 Virtual Reality: Jessica Weber, NHTV
6 De online toerist: Erik Kroon, Leisure King
3 | NIEUWE BUSINESSMODELLEN
Hoe passend en toekomstgericht is jouw huidige businessmodel? Het consumentengedrag evolueert in sneltreinvaart, misschien wel sneller dan ooit tevoren. Het voortdurend aanpassen van je businessmodel is noodzakelijk om te kunnen blijven meedoen. De sessies binnen dit thema bieden je volop ideeën voor nieuwe formules. Na het congres stap je dus verantwoord op deze trein!
Sessies:
7 Business Model Canvas: Kansen verzilveren en laag hangend fruit plukken! Een uitdaging voor de toekomst: Herman Lier, NHTV
8 Geen groei zonder groen: Rob Berkers, Berkers advies en Marien Borgstein, Regio Rivierenland - STIRR
9 Nieuwe vormen van waardecreatie; voorbeelden vanuit de praktijk: Stefan Hartman, Stenden/ETFI
4 | INNOVATIEVE ONDERZOEKSMETHODEN
Weet jij hoe de consument de producten en diensten van je organisatie beleeft en ervaart? Hoe meet je hun emoties? Wat is hun beleving? En wat kan dit betekenen voor je verdienmodel? Wat zijn de economische consequenties hiervan? Actuele onderzoekers laten je zien waar voor jouw organisatie nog (veel) winst te behalen valt en waar de kansen liggen.
Sessies:
10 Neuromarketing and biometrics: The cutting edge in marketing and experience measurement: Ondrej Mitas & Marcel Bastiaansen, NHTV
11 De regionaal economische impacts van toerisme op detailhandel, en andere sectoren: Jeroen Klijs, NHTV
12 Van toekomstscenario's naar actie: design denken in praktijk: Wyb de Boer, Stenden University
5 | TRAVEL TOMORROW
Hoe ziet de reiziger van de toekomst eruit? Hoe ziet de nieuwe wooneconomie eruit? En wat maakt toeristische plekken kwetsbaar? Waar moet je als organisatie binnen deze sector nu al rekening mee houden? In deze parallelsessies laten pioniers uit het werkveld zien hoe zij inspelen op de verwachtingen voor de toekomst.
Sessies:
13 Lokaal reizen: vinden, verrassen en verbinden: Hugo van Donselaar, Campspace en Menno Heling, where2bnb
14 De nieuwe wooneconomie: Richtje Zeelenberg, Zeelenberg architectuur
15 Crisismanagment in de toeristische sector: Linda de Boer, Crisisplan
6 | DE NIEUWE TOERIST
Wie zijn jouw toekomstige gasten? Opkomende markten zijn onder andere de Chinese toeristen, millennials, minder validen, ouderen, nieuwe Nederlanders en internationale toeristen. De vraag is hoe je deze doelgroepen enthousiast krijgt voor jouw bedrijf of regio? Met bergen nieuwe inzichten over nieuwe doelgroepen ga je naar huis.
Sessies:
16 De Chinese Tourist: Ilja Kok, Coppier View en
Gabriella Esselbrugge, De Dames van de Jonge
17 De kansen voor toegankelijk
reizen: Veroniek Maat, Accessible Travel
Inschrijven: Inmiddels hebben al 125 collega's zich voor het congres ingeschreven. Reserveer hier je ticket voor een inspirerende en leerzame dag op donderdag 23 maart 2017 in Breda. |
Locatie en organisatie
Het congres wordt georganiseerd door NRIT Media, NHTV, Saxion, Inholland, Stenden en HZ. De editie 2017 vindt plaats bij NHTV in Breda aan de Mgr. Hopmansstraat 1.