Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-03-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Themajaar Mondriaan tot Dutch Design prominent in New York Times

Themajaar Mondriaan tot Dutch Design prominent in New York Times
Foto: Gemeentemuseum Den Haag, Piet Mondriaan [1872-1944], Victory Boogie Woogie, 1942-1944 (New York). Bruikleen van ICN, Amsterdam.
Het themajaar Mondriaan tot Dutch Design heeft vorige week paginagroot in de New York Times gestaan in een toonaangevende rubriek. In het artikel in de rubriek ‘Special Museum’ besteedde de redactie aandacht aan de verschillende activiteiten die Nederland aanbiedt in het Mondriaan tot Dutch Design themajaar.


Maandelijks kiest de Amerikaanse redactie voor een speciaal onderwerp en het is NBTC gelukt om het verhaal rondom 100 jaar De Stijl, 100 jaar innovatie, te vertellen. Het artikel is ook online zichtbaar.


Jos Vranken erg blij

"We zijn enorm vereerd dat wij dit hebben bereikt met onze partners”, aldus Jos Vranken algemeen directeur NBTC Holland Marketing. "Het is geweldig voor de internationale zichtbaarheid, maar ook voor onze Nederlandse trots. In het verleden is gebleken dat als internationale media lovende artikelen schrijven over Nederland, de Nederlander het land ook met een ander oog bekijkt, waardeert en bezoekt. We denken dat dit ook geldt voor de internationale aandacht die we krijgen rondom het themajaar Mondriaan tot Dutch Design”.


Jaar werk voor NBTC-vestiging

De NBTC vestiging in Noord-Amerika heeft hard gewerkt om het themajaar in de krant te krijgen. Dat was een kwestie van lange adem, de eerste contacten over het artikel waren acht maanden geleden al. De Amerikanen waren vooral gecharmeerd van de vele locaties die in heel Nederland kunnen worden bezocht. Lees hier het blog van Briana Papa over de lange weg naar het artikel.


Perfect voorbeeld van HollandCity-strategie

NBTC zet vanuit de HollandCity-strategie samen met haar partners de komende jaren sterk in op spreiding van toerisme in ruimte en tijd en het verhogen van de waarde van de bezoeker. Het themajaar Mondriaan tot Dutch Design biedt daarvoor goede aanknopingspunten. De tentoonstellingen en evenementen vormen een mooie aanleiding voor mensen om ook minder bekende plekken en regio’s van Nederland te bezoeken.

Trefwoorden: cultuur, internationale marketing, themajaren, pr, inkomend toerisme, cultureel toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

14/04/25
Hoofdkantoor Landal in Amsterdam geopend
Door de fusie van Landal GreenParks en Roompot verhuist een groot deel van de kantoormedewerkers van Zwolle, Den Haag, Uithoorn en Goes naar Amsterdam. Zo´n 300 medewerkers werken vanuit één internationaal hoofdkantoor aan de Wibautstraat en vormen een internationale hub voor kantoren en parken.
14/04/25
Zelfs Better Places heeft moeite met duurzame doelstellingen
Reisorganisatie Better Places presenteert deze week haar impactrapport over 2024. Ondanks flinke inspanningen om haar reizen duurzamer te maken, is het doel om de CO?-uitstoot per reiziger jaarlijks met 5% te verminderen ten opzichte van 2019 niet gehaald.
14/04/25
Exclusief voor leden
130 km per uur op drie snelwegen
Vanaf vandaag mag er overdag weer 130 kilometer per uur worden gereden op delen van drie Nederlandse...
14/04/25
Exclusief voor leden
Center Parcs opent eerste Scandinavische resort in Denemarken
Na dertien jaar van planning en voorbereiding opent Center Parcs op 20 juni 2025 haar allereerste vakantiepark in Scandinavië. et resort verwacht jaarlijks 450.000 overnachtingen en 25.000 dagbezoekers, wat een economische impuls zal geven aan de regio Nordals.
11/04/25
ANWB lobby tegen afschaffen accijnskorting
De betaalbaarheid van autorijden staat onder druk. Steeds meer mensen hebben moeite de stijgende kosten voor hun autogebruik te betalen. De auto is het meest gebruikte vervoermiddel naar vakantielocaties.
11/04/25
Exclusief voor leden
Kortgeding tegen plafond 478.000 vluchten van en naar Schiphol
Aanstaande maandag dient het kortgeding van KLM Groep, Delta Air Lines, Corendon, easyJet en TUI tegen de Nederlandse overheid om ervoor te zorgen dat Nederland verbonden blijft met de rest van de wereld via Schiphol. Met andere woorden, deze bedrijven willen het plafond van maximaal 478.000 vluchten van en naar Schiphol van tafel.
11/04/25
Exclusief voor leden
Meiden duiken in techniek KLM
KLM ontving op 10 april 30 meiden van basisschool de Regenboog Tochtwaard uit Alkmaar bij E&M (Engineering & Maintenance). KLM deed namelijk mee aan Girls’Day ‘25, een landelijk initiatief van VHTO waarbij verschillende bedrijven hun deuren openzetten om jonge meiden kennis te laten maken met techniek, bèta en IT.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...