Themajaar Mondriaan tot Dutch Design prominent in New York Times

Maandelijks kiest de Amerikaanse redactie voor een speciaal onderwerp en het is NBTC gelukt om het verhaal rondom 100 jaar De Stijl, 100 jaar innovatie, te vertellen. Het artikel is ook online zichtbaar.
Jos Vranken erg blij
"We zijn enorm vereerd dat wij dit hebben bereikt met onze partners”, aldus Jos Vranken algemeen directeur NBTC Holland Marketing. "Het is geweldig voor de internationale zichtbaarheid, maar ook voor onze Nederlandse trots. In het verleden is gebleken dat als internationale media lovende artikelen schrijven over Nederland, de Nederlander het land ook met een ander oog bekijkt, waardeert en bezoekt. We denken dat dit ook geldt voor de internationale aandacht die we krijgen rondom het themajaar Mondriaan tot Dutch Design”.
Jaar werk voor NBTC-vestiging
De NBTC vestiging in Noord-Amerika
heeft hard gewerkt om het themajaar in de krant te krijgen. Dat was
een kwestie van lange adem, de eerste contacten over het artikel
waren acht maanden geleden al. De Amerikanen waren vooral gecharmeerd
van de vele locaties die in heel Nederland kunnen worden bezocht. Lees hier het blog van Briana Papa over de lange weg naar het artikel.
Perfect voorbeeld van HollandCity-strategie
NBTC zet vanuit de HollandCity-strategie samen met haar partners de komende jaren sterk in op spreiding van toerisme in ruimte en tijd en het verhogen van de waarde van de bezoeker. Het themajaar Mondriaan tot Dutch Design biedt daarvoor goede aanknopingspunten. De tentoonstellingen en evenementen vormen een mooie aanleiding voor mensen om ook minder bekende plekken en regio’s van Nederland te bezoeken.