1.500 receptionisten getraind in regiokennis

Het RBT hecht grote waarde aan vergroting van kennis bij de receptiemedewerkers van het toeristisch bedrijfsleven. Daarom houdt het bedrijf een keer per jaar een Ambassadeursdag waarop die medewerkers kennis kunnen opdoen van belangrijke musea en attracties met de highlights voor het komende seizoen.
Goed voorbereid
RBT KAN /VisitVeluwe onderneemt niet alleen een scala aan wervende
marketingactiviteiten om meer toeristen naar de regio te trekken – er wordt ook
flink geïnvesteerd in de vergroting van de gastvrijheid. Want een deskundige ontvangst
in de regio is uitermate belangrijk. Hoe professioneler en hoe vriendelijker de
gast wordt ontvangen, hoe groter de kans dat hij tevreden naar huis gaat. En
daarna nog eens terugkomt.
Op de Ambassadeursdag afgelopen maandag 20 maart bij Hotel Papendal
in Arnhem kregen front office medewerkers van het toeristisch bedrijfsleven uit de regio
een programma aangeboden. Zij konden er tijdens speeddates kennis maken met
grote en kleine attracties in de regio. Dit met het doel hun beter voor te
bereiden op de komst van veel toeristen en meer bagage mee te geven om
toeristische vragen te kunnen beantwoorden.
Ambassadeurs
Herre Dijkema, directeur RBT KAN / VisitVeluwe: "De receptiemedewerkers hebben
wij ter plekke ook de Ambassadeurspas van 2017 uitgereikt. Die pas geeft hun
recht op gratis entree bij het merendeel van de toeristische attracties in de
Gelderse streken. Daarmee kunnen zij kennis maken met die attracties. Zo kunnen
zij met extra parate kennis de gasten in hun bedrijf sneller én deskundiger attenderen
op de toeristische mogelijkheden in de omgeving.”
E-learning
RBT KAN /VisitVeluwe merkt bovendien dat steeds meer receptiemedewerkers met plezier toeristische kennistrainingen volgen in het gratis e-learningsysteem ‘regioambassadeur.nl’. In twee jaar tijd zijn er al bijna vierduizend trainingen gevolgd door bijna 1.500 medewerkers. In het systeem doen zij, laagdrempelig, nuttige kennis op van veel facetten van de regio en maken zij spelenderwijs kennis met de inhoud van de marketingthema’s van dit jaar. "Met de Ambassadeursdag, de Ambassadeurspas en het e-learningsysteem Regioambassadeur werken wij hard aan de verhoging van het niveau van de gastvrijheid in onze regio. En dat blijkt goed aan te slaan!”, aldus Herre Dijkema.