Turkije naar Baltus Communications

Het in toerisme gespecialiseerde PR-bureau Baltus Communications is door het
Turks Nationaal verkeersbureau gekozen om vanaf maart 2017 de public relations
op de Nederlandse markt te verzorgen. Naast aandacht voor strandvakanties zal
het communicatiebureau zich ook richten op andere aspecten waaronder kunst en
cultuur, grote evenementen, wintersport, gastronomie en actief Turkije zoals
wandelen en mountainbiken.
Eigenaar van het bureau Marcel Baltus gaat in op de spanningen met Turkije: "In
de wetenschap dat toerisme verbroedert, pakken wij de handschoen op om deze
prachtige en veelzijdige vakantiebestemming positief onder de aandacht te
brengen van de Nederlandse vakantieganger.”
Ook Istanbul als stedentripbestemming zal een van de promotionele speerpunten
zijn. Istanbul is een van de 24 steden die participeren op de European City
Breaks Press Event die het PR-bureau op dinsdag 4 april in Amsterdam
organiseert.
900.000 Nederlanders
In 2016 ontving Turkije 906.333 Nederlandse toeristen en staat hiermee op de vierde plaats in de Europese ranking na Duitsland, Engeland en Bulgarije. Het totaal aantal buitenlandse toeristen bedroeg afgelopen jaar ruim 23 miljoen, die meer dan 15 miljard US dollar uitgaven. Toerisme is van wezenlijk belang voor Turkije, 600.000 Turken zijn werkzaam in de reissector en indirect groeit dat aantal uit naar ruim 2,2 miljoen, volgens cijfers van de World Travel and Tourism Council. Ook voor veel reisorganisaties in Nederland is de bestemming een belangrijke inkomstenbron. "Een extra reden om onze schouders eronder te zetten”, stelt Baltus.
Baltus Communications was eerder werkzaam voor het Turks verkeersbureau van 2005 tot 2008.