Geplaatst op: 24-03-2017
Auteur: Marc Gerlings

Attractie Ripley’s sluit Tim Horsting op

Attractie Ripley’s sluit Tim Horsting op

Op 3 april 2017 zal artiest Tim Horsting, ook wel bekend als één van Nederlands beste jonge magiërs, worden opgesloten in een glazen kooi voor zeven dagen. met op die kleine vloer stukken glas. In samenwerking met Ripley’s Believe It or Not! Amsterdam en om de Nationale Museum Week te vieren, zal Tim proberen in deze extreme omstandigheden te leven en zo aandacht te creëren voor het werk van de Doctors Without Brothers (MSF) stichting.


De ruimte van 6 vierkante meter zal worden voorzien van de basisbehoeften zoals een toilet, een bank, eten en water. Naast deze unieke uitdaging zal het nog veel interessanter worden zodra Horsting zijn dagelijkse activiteiten zal proberen uit te voeren terwijl hij loopt over 100+ kg met echte verpletterde stukken glas verspreid over de gehele vloer. Bezoekers van Ripley’s zijn uitgenodigd dit evenement bij te wonen en zelfs met Tim te praten tijdens zijn uitdaging. Op bepaalde momenten van de dag zal Tim ook verschillende magische acts en stunts uitvoeren, inclusief het eten van echt glas! Door middel van dit evenement, wil Ripley’s Amsterdam het belang van het werk dat organisaties als Doctors Without Borders leveren onder de aandacht brengen. De kooi waarin Tim Horsting zal leven representeert de onbewoonbare omstandigheden waarin mensen met extreme armoede moeten leven.

De attractie Ripley’s Believe It or Not!, opende zijn deuren een half jaar geleden in het hartje van Amsterdam, de Dam. Vanaf de dag dat hij zijn deuren opende, entertaint Ripley’s zijn bezoekers met een collectie bestaande uit meer dan 600 zeldzame items en karakters van over de hele wereld. Een van de belangrijkste waarden van de Ripley’s bedrijfscultuur is om het rare en unieke te omhelzen en de mensen die ongelofelijke talenten hebben te eren.
Trefwoorden: attractie, Amsterdam, museumweek

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.