Geplaatst op: 31-03-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Efteling wil gasten Loonsche Zand met natuur verbinden

Efteling wil gasten Loonsche Zand met natuur verbinden
De Efteling en IVN, Instituut voor natuureducatie en duurzaamheid, gaan samen de gasten van het nieuwe vakantiepark Loonsche Zand laten zien en beleven hoe leuk en belangrijk de natuur is. Het nieuwe vakantiepark beslaat ruim 8 van de in totaal 60 hectare natuurgebied Loonsche Land dat eigendom is van de Efteling.


Rondleidingen

De samenwerking behelst een aantal zaken op gebied van natuurbeleving. Zo wordt vanaf juni gestart met wekelijkse rondleidingen voor gasten van het vakantiepark door IVN-Natuurgidsen. In circa anderhalf uur geven zij uitleg over de flora, fauna en cultuurhistorie van natuurgebied het Loonsche Land of Nationaal Park De Loonse en Drunense Duinen.


Scharrelboxen voor kinderen

Daarnaast zijn speciaal voor kinderen tussen 4 en 12 jaar in het vakantiepark ‘scharrelboxen’ te verkrijgen. Boxen met opdrachten en materialen om kinderen aan de hand van verschillende thema’s de natuur in het vakantiepark te laten ontdekken. Verder leidt IVN een groep Efteling medewerkers op als ‘gastheer van het landschap’. Zodoende kunnen zij het verhaal van het Brabantse landschap algemeen en natuurgebied het Loonsche Land in het bijzonder aan geïnteresseerden vertellen.


"Storytelling en beleving zit in ons DNA, fijn dat we in IVN een partner hebben gevonden die ons helpt dit door te vertalen naar de natuur. Voor de Efteling is duurzaamheid, of eigenlijk de zorg voor de leefomgeving, een vertrouwd begrip. Al sinds de oprichting in 1952 is het doel van Stichting Natuurpark de Efteling om dé plek te zijn waar families een bijzondere tijd met elkaar beleven in een natuurlijke omgeving en te ontsnappen aan het leven van alledag. Met behulp van deze initiatieven kunnen we de natuurlijke beleving nog dichter bij de gasten van Vakantiepark Efteling Loonsche Land brengen.”


Ivo Südmeier, Beleidsmanager Natuur & Landschap bij de Efteling


Trefwoorden: attractieparken, verblijfsrecreatie, natuur

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...