Sap geeft vijf adviezen voor leven lang leren
Leven lang leren is een groot onderwerp in de onderwijswereld. In leisure neemt CELTH het voortouw met een gelijknamig project. Hoger beroepsonderwijs en commerciële partijen bekijken daarbij wat leven lang leren voor effecten heeft en waar de kansen aanwezig zijn. Jolande Sap als voorzitter van de Commissie vraagfinanciering mbo brengt vandaag voor het mbo-onderwijs adviezen naar buiten over Leven lang leren. Zij ziet 5 punten voor de ontwikkeling van de moderne werknemer.
Vandaag overhandigt Jolande Sap als voorzitter van de Commissie vraagfinanciering mbo haar adviesDoorleren werktaan minister Bussemaker van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
Zo belangrijk daarom doorbraak forceren
De minister heeft de commissie ingesteld om advies uit te brengen over de uitwerking van vraagfinanciering in het middelbaar beroepsonderwijs in het kader van permanent leren, inclusief het in kaart brengen van de voor- en nadelen van de mogelijke varianten. Daarnaast stelt de commissie een aantal aanvullende maatregelen voor die nodig zijn om een doorbraak te forceren in een leven lang leren.
We leven in een tijd waarin leren en jezelf blijven ontwikkelen steeds belangrijker worden. De wereld verandert snel, de arbeidsmarkt wordt flexibeler en dynamischer. De baan voor het leven bestaat niet meer. Mensen die voor één specifiek beroep zijn opgeleid en niet geleerd hebben om zelf initiatief te nemen, lopen het risico uit het arbeidsproces te vallen als hun baan door bijvoorbeeld robotisering verdwijnt. Dit kan leiden tot een tweedeling in de samenleving: degenen die kunnen meekomen en degenen die de grip dreigen te verliezen en afhaken. >>>
Zo belangrijk daarom doorbraak forceren
De minister heeft de commissie ingesteld om advies uit te brengen over de uitwerking van vraagfinanciering in het middelbaar beroepsonderwijs in het kader van permanent leren, inclusief het in kaart brengen van de voor- en nadelen van de mogelijke varianten. Daarnaast stelt de commissie een aantal aanvullende maatregelen voor die nodig zijn om een doorbraak te forceren in een leven lang leren.
We leven in een tijd waarin leren en jezelf blijven ontwikkelen steeds belangrijker worden. De wereld verandert snel, de arbeidsmarkt wordt flexibeler en dynamischer. De baan voor het leven bestaat niet meer. Mensen die voor één specifiek beroep zijn opgeleid en niet geleerd hebben om zelf initiatief te nemen, lopen het risico uit het arbeidsproces te vallen als hun baan door bijvoorbeeld robotisering verdwijnt. Dit kan leiden tot een tweedeling in de samenleving: degenen die kunnen meekomen en degenen die de grip dreigen te verliezen en afhaken. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |