Geplaatst op: 06-04-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Europa-Park op vliegtuig Eurowings

Europa-Park op vliegtuig Eurowings
Luchtvaartmaatschappij Eurowings vliegt vanaf deze week met een Airbus A320 in Europa-Park-kleuren. Directe aanleiding is de nieuwe attractie van Europa-Park, Voletarium, het grootste flying theater van Europa. Bezoekers beleven hierin een fantastische vlucht over de mooiste plekjes van Europa.


Partner in deze vlieg-attractie is Eurowings. De vliegmaatschappij zal in de attractie op bepaalde plaatsen zichtbaar zijn en in ruil daarvoor vliegt vanaf deze week een opvallende Airbus A320 in Europa-Park-kleuren vanaf Stuttgart naar diverse bestemmingen in Europa.



Nieuw flying theater

In juni opent Europa-Park een flying theater met een capaciteit van 1.400 personen per uur. Een flying theater is een attractie waarbij de bezoekers zittend in een brede stoeltjeslift, hangend voor een gigantisch gebogen scherm een film beleven. De beelden laten een vlucht over de mooiste steden en landschappen van Europa zien. Doordat de gondel kan bewegen krijgen de bezoekers de indruk dat ze meevliegen met de film.


De Voletarium-vlucht duurt 4,5 minuut. Het filmdoek kent een doorsnee van 21 meter en heeft een oppervlakte van 425 m2. Effecten als wind, water, geur en het nieuwste surround geluidssysteem, maken de beleving nog intenser. De attractie is toegankelijk voor iedereen vanaf 4 jaar.




Samenwerking Eurowings

Europa-Park werkt vaker samen met externe partners. De keuze voor Eurowings was heel logisch, want de thuishaven van deze Lufthansa-dochter is Stuttgart, eveneens in Baden-Württemberg. Er was maar liefst 350 liter blauwe lak en 35 m2 folie nodig om de Airbus met 174 stoelen de typische kleuren van Duitslands grootste attractiepark te geven. Ook de beide characters van het park, Ed en Edda Euromaus, kregen een plaatsje op de romp en het kielvlak. De livery werd eind maart aangebracht in het Engelse Norwich: 8 personen waren hiermee 8 dagen doende. Roland Mack, directeur/eigenaar van Europa-Park: "Wij zijn in de wolken met een partner als Eurowings. Beide ondernemingen werken met passie en 'vliegen' letterlijk en figuurlijk voor hun gasten".

Trefwoorden: attractieparken, luchtvaart

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.