Geplaatst op: 06-04-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Europa-Park op vliegtuig Eurowings

Europa-Park op vliegtuig Eurowings
Luchtvaartmaatschappij Eurowings vliegt vanaf deze week met een Airbus A320 in Europa-Park-kleuren. Directe aanleiding is de nieuwe attractie van Europa-Park, Voletarium, het grootste flying theater van Europa. Bezoekers beleven hierin een fantastische vlucht over de mooiste plekjes van Europa.


Partner in deze vlieg-attractie is Eurowings. De vliegmaatschappij zal in de attractie op bepaalde plaatsen zichtbaar zijn en in ruil daarvoor vliegt vanaf deze week een opvallende Airbus A320 in Europa-Park-kleuren vanaf Stuttgart naar diverse bestemmingen in Europa.



Nieuw flying theater

In juni opent Europa-Park een flying theater met een capaciteit van 1.400 personen per uur. Een flying theater is een attractie waarbij de bezoekers zittend in een brede stoeltjeslift, hangend voor een gigantisch gebogen scherm een film beleven. De beelden laten een vlucht over de mooiste steden en landschappen van Europa zien. Doordat de gondel kan bewegen krijgen de bezoekers de indruk dat ze meevliegen met de film.


De Voletarium-vlucht duurt 4,5 minuut. Het filmdoek kent een doorsnee van 21 meter en heeft een oppervlakte van 425 m2. Effecten als wind, water, geur en het nieuwste surround geluidssysteem, maken de beleving nog intenser. De attractie is toegankelijk voor iedereen vanaf 4 jaar.




Samenwerking Eurowings

Europa-Park werkt vaker samen met externe partners. De keuze voor Eurowings was heel logisch, want de thuishaven van deze Lufthansa-dochter is Stuttgart, eveneens in Baden-Württemberg. Er was maar liefst 350 liter blauwe lak en 35 m2 folie nodig om de Airbus met 174 stoelen de typische kleuren van Duitslands grootste attractiepark te geven. Ook de beide characters van het park, Ed en Edda Euromaus, kregen een plaatsje op de romp en het kielvlak. De livery werd eind maart aangebracht in het Engelse Norwich: 8 personen waren hiermee 8 dagen doende. Roland Mack, directeur/eigenaar van Europa-Park: "Wij zijn in de wolken met een partner als Eurowings. Beide ondernemingen werken met passie en 'vliegen' letterlijk en figuurlijk voor hun gasten".

Trefwoorden: attractieparken, luchtvaart

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...