Carlson Wagonlit verandert huisstijl en start campagen

Carlson Wagonlit Travel (CWT), travelmanagement organisatie, maakt een volledige vernieuwde huisstijl bekend en lanceert daarbij een nieuwe internationale marketingcampagne die opgebouwd is rond de tagline "Make the world work for you”.
"De verfrissende verandering van onze huisstijl benadrukt
onze positie als motor achter verandering binnen onze sector,” aldus Patrick
Andersen, ChiefStrategyOfficer. "De nieuwetaglineillustreert
niet alleen onze doelgerichtheid op bedrijfsniveau maar kan ook aangepast
worden aan onze verschillende afdelingen.”
Carlson Wagonlit Travel is met meer dan 18.000 mensen in circa 150 landen
actief, In 2016 werd een totaal transactievolume van 23 miljard US Dollars
gerealiseerd.
Kurt Ekert wil meer
energie uitstralen
Een jaar nadat KurtEkertwerd benoemd tot president en CEO van het
bedrijf heeft CWT de gebruikelijke blauwgroene kleur ingeruild voor een feller
en energieker kleurenschema dat een betere weerspiegeling geeft van de digitale
strategie, de visie en de waarden van het bedrijf.
Het verhaal achter de
kleuren
De hoofdkleur van het bedrijf, die sinds 1994 ongewijzigd was gebleven, wordt
nu de kleur van bloedsinaasappel, Sanguinello genaamd, met contrasterend
grijs in de tint Charcoal. Sanguinello vertegenwoordigt het
optimisme, plezier en drang naar actie;Charcoal brengt soliditeit,
stabiliteit en weerspiegelt een gevoel van rust.
De nieuwe huisstijl is het werk vanCurious, een creatief branding bureau uit Londen.