Bijzondere campagne moet Brussel er weer bovenop helpen

Het is geen platte ouderwetse promotiecampagne maar speelt vooral in op gasten die in Brussel meer willen doen dan de toeristische hoogtepunten aflopen. Uiteindelijk doel is het imago van Brussel te versterken en dat de gasten de stad zien als mijn Brussel. Belangrijk element in de campagne is het online platform www.takemeto.brussels, waarmee gasten op basis van hun interesses en persoonlijke gegevens een eigen Brusselse route krijgen aangereikt. Om de aandacht te trekken van het internationale publiek worden ook de Smurfen ingezet.
Extra inspanning
Het toerisme in Brussel herstelt zich langzaam van de gevolgen van de aanslagen en het eerste herstel is zichtbaar. De campagne Where will Brussels take you? is een extra inspanning van de Brusselse regering om Brussel weer positief op de kaart te zetten. "Dit doen we door de beste en meest opmerkelijke aspecten van de stad in het licht te zetten” zei Rudi Vervoort, minister-president.

Volledig gepersonaliseerd bezoek
Op de website www.takemeto.brussels kunnen bezoekers hun verblijf in Brussel volledig personaliseren met als doel een unieke ervaring te beleven die verder gaat dan de traditionele clichés. De campagne wordt in verschillende grote Europese steden gelijktijdig gelanceerd. Diverse ludieke acties en de wereldberoemde Smurfen zullen de campagne mee vormgeven.
Posters, online en influencers
Een postercampagne op een aantal belangrijke locaties in België zoals treinstations en luchthavens en in een aantal Europese steden moet Brussel in de spotlights zetten alsmede online en op sociale media waar influencers de campagne verder gaan verspreiden. De campagnevideo, beschikbaar op press.takemeto.brussels, werd geproduceerd door Nicolas Karakatsanis, internationaal gereputeerde Belgische regisseur en Anders Malmberg, producent. Internationaal bekende ambassadeurs uit Brussel, waaronder Eddy Merckx, Paul Van Himst, Julie Taton en Laura Beyne, zullen tijdens de hele campagne helpen het imago van Brussel te versterken.
De Smurfen als campagneambassadeurs
De campagne wordt gelijktijdig in Duitsland, Spanje,
Frankrijk, Italië, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en, natuurlijk, in België
gelanceerd met behulp van diverse ludieke acties en de in Brussel geboren
ambassadeurs, de Smurfen. De Smurfen zijn binnengedrongen in het hart van
verschillende Europese steden om Brussel te promoten als toeristische
bestemming. In elk land wordt een winnaar gezocht die een bezoek aan Brussel
cadeau krijgt.

De promotiecampagne voor Brussel zal zes maanden duren en eindigt op 31 oktober 2017.