Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-05-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Bijzondere campagne moet Brussel er weer bovenop helpen

Bijzondere campagne moet Brussel er weer bovenop helpen
Brussel heeft na de aanslagen vorig jaar in toeristisch opzicht een gevoelige tik gekregen. Het aantal buitenlandse gasten daalde met ruim 17% die ruim 20% overnachtingen in de Vlaamse hoofdstad doorbrachten. Om de stad in binnen- en buitenland te promoten lanceert de regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest de nieuwe campagne Where will Brussels take you?


Het is geen platte ouderwetse promotiecampagne maar speelt vooral in op gasten die in Brussel meer willen doen dan de toeristische hoogtepunten aflopen. Uiteindelijk doel is het imago van Brussel te versterken en dat de gasten de stad zien als mijn Brussel. Belangrijk element in de campagne is het online platform www.takemeto.brussels, waarmee gasten op basis van hun interesses en persoonlijke gegevens een eigen Brusselse route krijgen aangereikt. Om de aandacht te trekken van het internationale publiek worden ook de Smurfen ingezet.


Extra inspanning

Het toerisme in Brussel herstelt zich langzaam van de gevolgen van de aanslagen en het eerste herstel is zichtbaar. De campagne Where will Brussels take you? is een extra inspanning van de Brusselse regering om Brussel weer positief op de kaart te zetten. "Dit doen we door de beste en meest opmerkelijke aspecten van de stad in het licht te zetten” zei Rudi Vervoort, minister-president.




Volledig gepersonaliseerd bezoek

Op de website www.takemeto.brussels kunnen bezoekers hun verblijf in Brussel volledig personaliseren met als doel een unieke ervaring te beleven die verder gaat dan de traditionele clichés. De campagne wordt in verschillende grote Europese steden gelijktijdig gelanceerd. Diverse ludieke acties en de wereldberoemde Smurfen zullen de campagne mee vormgeven.


Posters, online en influencers

Een postercampagne op een aantal belangrijke locaties in België zoals treinstations en luchthavens en in een aantal Europese steden moet Brussel in de spotlights zetten alsmede online en op sociale media waar influencers de campagne verder gaan verspreiden. De campagnevideo, beschikbaar op press.takemeto.brussels, werd geproduceerd door Nicolas Karakatsanis, internationaal gereputeerde Belgische regisseur en Anders Malmberg, producent. Internationaal bekende ambassadeurs uit Brussel, waaronder Eddy Merckx, Paul Van Himst, Julie Taton en Laura Beyne, zullen tijdens de hele campagne helpen het imago van Brussel te versterken.




De Smurfen als campagneambassadeurs

De campagne wordt gelijktijdig in Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en, natuurlijk, in België gelanceerd met behulp van diverse ludieke acties en de in Brussel geboren ambassadeurs, de Smurfen. De Smurfen zijn binnengedrongen in het hart van verschillende Europese steden om Brussel te promoten als toeristische bestemming. In elk land wordt een winnaar gezocht die een bezoek aan Brussel cadeau krijgt.




De promotiecampagne voor Brussel zal zes maanden duren en eindigt op 31 oktober 2017.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, belgie, brussel, stedelijk toerisme, campagnes

CELTH



||| Nieuws |||

01/04/25
Vloer Recreatie Vakbeurs voor 80% gevuld
Met nog ruim zeven maanden te gaan tot de Recreatie Vakbeurs op 11, 12 en 13 november 2025 in Evenementenhal Hardenberg, is de beursvloer nu al voor maar liefst 80% geboekt.
01/04/25
Week van de Duurzame Waterrecreatie
In de week van 22 tot en met 28 mei 2025 vindt voor de derde keer op rij de Week van de Duurzame Waterrecreatie plaats. Tijdens deze week staan verschillende kennisonderwerpen op het gebied van duurzame waterrecreatie in de schijnwerpers.?
01/04/25
Tegenslagen voor culturele sector en
"Laten we samen verder bouwen aan een culturele en creatieve sector die blijft verbinden en vernieuwen". Met deze oproep opent voorzitter Kristel Baele het online jaarverslag 2024 van de Raad voor Cultuur, dat vandaag is gepubliceerd.
01/04/25
Exclusief voor leden
Plopsaland De Panne viert 25e verjaardag met spectaculaire parade
Plopsaland De Panne heeft op 29 maart 2025 haar 25e jubileumseizoen geopend met een groots feest, in aanwezigheid van talrijke bekende Vlamingen en prominenten. Het hoogtepunt van de viering is de gloednieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijke stoet met acht praalwagens, tientallen dansers en de Studio 100-figuren.
01/04/25
Brabant verwelkomt nieuw wandelplatform: WandelStarter
Brabantse wandelaars kunnen vanaf vandaag hun hart ophalen met het nieuwe platform WandelStarter. Dit digitale initiatief, gelanceerd door Brabant Partners en partners, biedt een overzicht van meer dan 200 startpunten voor prachtige wandelroutes in de regio.
01/04/25
Nieuw personage in Slagharen: Burgemeester Bright verwelkomt gasten
De introductie van Burgemeester Bright naast alle bestaande personages zorgt voor extra beleving voor de bezoekers.
01/04/25
Exclusief voor leden
Cruiseschepen in Rotterdam aan de stekker
Een mijlpaal in de verduurzaming van de Rotterdamse haven is bereikt: cruiseschepen aan de Wilhelminakade kunnen vanaf nu gebruikmaken van walstroom. Dit betekent dat ze hun motoren niet langer hoeven te laten draaien om stroom te produceren wat en aanzienlijke verminderen van geluidsoverlast en luchtvervuiling oplevert.
31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...