Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-05-2017

Nationaal Congres Citymarketing haalt Anne Stenros naar Nederland

Nationaal Congres Citymarketing haalt Anne Stenros naar Nederland
Anne Stenros

Op maandag 12 juni 2017 vindt in het ATLAS Theater in Emmen de tiende editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC).Het congres, dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven combineert en verbindt, is inmiddels een traditie geworden op het gebied van citymarketing. Met sprekers van kaliber en mogelijkheden om met collega’s uit het hele land ervaringen uit te wisselen is het NCC door en voor de branche. Wetenschappelijke, bestuurlijke en praktische invalshoeken komen aan bod en er worden tips en adviezen gegeven over de opzet van beleid en organisatie.


Thema: Fans van je stad

Het NCC 2017 heeft als thema "Fans van je stad”. Citymarketing drijft op de aanbevelingen van mensen in je omgeving; een bestemming wordt sociaal opgebouwd en uitgedragen. Inwoners, ondernemers en bezoekers delen ervaringen, foto’s en verhalen over hun favoriete stad, simpelweg omdat zij er trots op zijn. Maar hoe worden zij ambassadeurs van je stad en hoe kun je daar als citymarketeer op inspelen?


Sprekers
De onderstaande sprekers zijn betrokken bij het plenaire deel en de vijf parallelsessies.

Anne Stenros, City of Helsinki

Anne Stenros is Helsinki’s eerste Chief Design Officer (CDO). Als CDO is Anne verantwoordelijk voor Helsinki Lab, een 3-jarig project met als doel de inrichting van de stad beter af te stemmen op gebruikers en behoeften. In haar keynote speech vertelt Anne over het integrale proces om scenario’s te ontwikkelen die citymaking en citymarketing ingrjipend zullen veranderen.


Peter Kentie, Eindhoven365

Peter Kentie is managing director van Eindhoven 365 (EHV365), de citymarketingorganisatie van de regio Eindhoven. Het doel is het merk Eindhoven te managen met een focus op de kernkwaliteiten van de regio: design, technologie en kennis. De organisatie is verantwoordelijk voor projecten als Glow light festival, Remember September en vorig jaar 125 jaar Philips.


Eline Faber, Gemeente Emmen

Eline Faber werkt sinds 2010 als adviseur directiestaf en is o.a. verantwoordelijk voor het regiomarketingbeleid van de gemeente Emmen. Zij werkt niet alleen intensief samen met Stichting Marketing Regio Emmen, maar ook met alle beleidsterreinen van de gemeente, zodat het creëren van de trots van Emmenaren een gezamenlijk doel is en blijft van zowel inwoners, bedrijven, ambtenaren en bestuurders.


Martijn Peschke, Amsterdam Marketing

Martijn Peschke is senior marketeer consumer marketing bij Amsterdam Marketing, de citymarketingorganisatie van Amsterdam. Op deze afdeling is Martijn verantwoordelijk voor de marketingstrategie en -campagnes met een focus op cultuur en lokale inwoners, zoals de Last Minute Ticket Shop, 24H Amsterdam en Summer of Amsterdam gericht op festivals in de stad.


Bram Jonkheer, Blauw Research

Bram Jonkheer is managing partner bij marktonderzoeksbureau Blauw Research. Blauw’s missie is organisaties succesvol(er) te maken door informatie over menselijk gedrag in verschillende markten en landen te analyseren en deze vervolgens om te zetten in nieuwe kansen. Voor en met klanten op zoek naar klantgerichte successen. Dat noemt Blauw Creativing Positive Change.


Jaimy Carpaij, Insiders

Jaimy Carpaij is online consultant, gespecialiseerd in SEO en SEA, bij Insiders, een persoonlijk full service internetbureau. Tijdens haar sessie deelt zij informatie over de voordelen van het delen van technologie, data, kennis en cijfers. Aan de hand van een benchmark van de statistieken van steden en streken geeft Jaimy tips en vertelt zij ons wat wij kunnen leren van al deze data.

Nieuw: Personality of the year

De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt jaarlijks uitgereikt aan "de beste citymarketing gemeente van Nederland” van het afgelopen jaar. Deze prestigieuze trofee wordt uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing. Net als voorgaande edities zijn er twee categorieën: gemeenten tot 120.000 inwoners en gemeenten 120.000+ inwoners.

Nieuw dit jaar is de titel "Citymarketing Personality of the Year” voor natuurlijke personen en rechtspersonen die het afgelopen jaar van bijzondere betekenis zijn geweest voor de citymarketing, beeldvorming en uitstraling van een stad of gemeente.


Topics:Marketing
Trefwoorden: citymarketing, congres

CELTH



||| Nieuws |||

29/04/25
Reisbranche verliest kort geding om verbod op fossiele reclame
De reisbranche heeft het kort geding tegen de gemeente Den Haag verloren. ANVR en reisorganisaties TUI, D-Reizen en Prijsvrij.nl wilden hiermee het verbod op fossiele reclame in de openbare ruimte in Den Haag van tafel krijgen.
29/04/25
De Nederlandse winnaars van de ACSI Awards 2025
Recreatiepark De Leistert in het Midden-Limburgse Roggel is door kampeerders voor het tweede jaar op rij verkozen tot beste camping van Nederland. Dat maakt campingspecialist ACSI bekend die in 12 categorieën de zogenaamde ACSI Awards 2025 uitreikte.
29/04/25
Europa-Park: Economische krachtpatser voor de regio
Een recente studie van de Universiteit van St. Gallen toont aan dat het Europa-Park Resort een krachtige motor is voor de regionale economie. Jaarlijks genereert de aanwezigheid van het park honderden miljoenen euro's aan omzet in Baden-Württemberg en zelfs in de Franse Elzas en flink wat werkgelegenheid.
25/04/25
Provincie Groningen investeert in vrijetijdsaanbod Ommeland
Groningen wil deze zomer bruisen en de provincie trekt de portemonnee. Met een nieuwe subsidieregeling wil de provincie ondernemers en organisaties stimuleren om het vrijetijdsaanbod in het Ommeland te versterken en onder de aandacht te brengen.
25/04/25
Nieuwe Weerbaarheidsscan Overijssel helpt vakantieparken in strijd tegen ondermijning
Vakantieparkeigenaren in Overijssel kunnen vanaf heden gebruikmaken van een nieuwe Weerbaarheidsscan om zich beter te wapenen tegen ondermijnende criminaliteit. De scan is ontworpen om eigenaren van vakantieparken inzicht te geven in hun kwetsbaarheden en hen te helpen signalen van criminele inmenging te herkennen en hierop te anticiperen.
25/04/25
Recreatief fietsroutenetwerk Utrecht vernieuwd en uitgebreid
De provincie Utrecht heeft in samenwerking met het Routebureau Utrecht en alle 26 Utrechtse gemeenten, grondeigenaren, terreinbeheerders en fietsorganisaties, het complete recreatieve fietsroutenetwerk vernieuwd en uitgebreid naar ruim 1.850 kilometer.
25/04/25
Exclusief voor leden
Hoger rendement voor vakantiehuizen met wellness en thuiswerkmogelijkheden,
Vakantiehuizen die beschikken over wellnessfaciliteiten zoals een sauna of hottub genereerden in 2024 een aanzienlijk hoger rendement dan vergelijkbare woningen zonder deze extra’s. Andere trends die de verhuurbaarheid beïnvloeden zijn thuiswerkmogelijkheden, laadpalen, privacy, gezinsvriendelijke voorzieningen en niet onbelangrijk een instagramwaardig interieur.
25/04/25
Dormio Group sluit zich aan bij HISWA-RECRON
Dormio Group is lid geworden van brancheorganisatie HISWA-RECRON. Deze stap onderstreept de ambitie van Dormio Group om de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren en actief bij te dragen aan de ontwikkeling van de sector.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...