Nationaal Congres Citymarketing haalt Anne Stenros naar Nederland

Op maandag 12 juni 2017 vindt in het ATLAS Theater in Emmen de tiende editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC).Het congres, dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven combineert en verbindt, is inmiddels een traditie geworden op het gebied van citymarketing. Met sprekers van kaliber en mogelijkheden om met collega’s uit het hele land ervaringen uit te wisselen is het NCC door en voor de branche. Wetenschappelijke, bestuurlijke en praktische invalshoeken komen aan bod en er worden tips en adviezen gegeven over de opzet van beleid en organisatie.
Thema: Fans van je stad
Het NCC 2017 heeft als thema "Fans van je stad”. Citymarketing drijft op de aanbevelingen van mensen in je omgeving; een bestemming wordt sociaal opgebouwd en uitgedragen. Inwoners, ondernemers en bezoekers delen ervaringen, foto’s en verhalen over hun favoriete stad, simpelweg omdat zij er trots op zijn. Maar hoe worden zij ambassadeurs van je stad en hoe kun je daar als citymarketeer op inspelen?
Sprekers
De onderstaande sprekers zijn betrokken bij het plenaire deel en de vijf parallelsessies.
Anne Stenros, City of Helsinki
Anne Stenros is Helsinki’s eerste Chief Design Officer (CDO). Als CDO is Anne verantwoordelijk voor Helsinki Lab, een 3-jarig project met als doel de inrichting van de stad beter af te stemmen op gebruikers en behoeften. In haar keynote speech vertelt Anne over het integrale proces om scenario’s te ontwikkelen die citymaking en citymarketing ingrjipend zullen veranderen.
Peter Kentie, Eindhoven365
Peter Kentie is managing director van Eindhoven 365 (EHV365), de citymarketingorganisatie van de regio Eindhoven. Het doel is het merk Eindhoven te managen met een focus op de kernkwaliteiten van de regio: design, technologie en kennis. De organisatie is verantwoordelijk voor projecten als Glow light festival, Remember September en vorig jaar 125 jaar Philips.
Eline Faber, Gemeente Emmen
Eline Faber werkt sinds 2010 als adviseur directiestaf en is o.a. verantwoordelijk voor het regiomarketingbeleid van de gemeente Emmen. Zij werkt niet alleen intensief samen met Stichting Marketing Regio Emmen, maar ook met alle beleidsterreinen van de gemeente, zodat het creëren van de trots van Emmenaren een gezamenlijk doel is en blijft van zowel inwoners, bedrijven, ambtenaren en bestuurders.
Martijn Peschke, Amsterdam Marketing
Martijn Peschke is senior marketeer consumer marketing bij Amsterdam Marketing, de citymarketingorganisatie van Amsterdam. Op deze afdeling is Martijn verantwoordelijk voor de marketingstrategie en -campagnes met een focus op cultuur en lokale inwoners, zoals de Last Minute Ticket Shop, 24H Amsterdam en Summer of Amsterdam gericht op festivals in de stad.
Bram Jonkheer, Blauw Research
Bram Jonkheer is managing partner bij marktonderzoeksbureau Blauw Research. Blauw’s missie is organisaties succesvol(er) te maken door informatie over menselijk gedrag in verschillende markten en landen te analyseren en deze vervolgens om te zetten in nieuwe kansen. Voor en met klanten op zoek naar klantgerichte successen. Dat noemt Blauw Creativing Positive Change.
Jaimy Carpaij, Insiders
Jaimy Carpaij is online consultant, gespecialiseerd in SEO en SEA, bij
Insiders, een persoonlijk full service internetbureau. Tijdens haar sessie
deelt zij informatie over de voordelen van het delen van technologie, data,
kennis en cijfers. Aan de hand van een benchmark van de statistieken van steden
en streken geeft Jaimy tips en vertelt zij ons wat wij kunnen leren van al deze
data.
Nieuw: Personality of the year
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt jaarlijks uitgereikt aan "de beste citymarketing gemeente van Nederland” van het afgelopen jaar. Deze prestigieuze trofee wordt uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing. Net als voorgaande edities zijn er twee categorieën: gemeenten tot 120.000 inwoners en gemeenten 120.000+ inwoners.
Nieuw dit jaar is de titel "Citymarketing Personality of the Year” voor natuurlijke personen en rechtspersonen die het afgelopen jaar van bijzondere betekenis zijn geweest voor de citymarketing, beeldvorming en uitstraling van een stad of gemeente.