Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-05-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Ryanair wil EU-toerisme fors laten groeien

Ryanair wil EU-toerisme fors laten groeien
Ryanair wil het Europees toerisme met 10% laten groeien waardoor twee miljoen nieuwe banen ontstaan. Daarvoor heeft het bedrijf een vijf puntenplan gemaakt met als kern verlaging van kosten voor de luchtvaart en het vergroten van de toeristische capaciteit op de bestemming. Dat zei het bedrijf op een toerismecongres op Malta dat momenteel voorzitter is van de EU.


Kenny Jacobs, Chief Marketing Officer van Ryanair, benadrukte op de conferentie van Toerisme Malta hoe lage tariefvluchten een belangrijke factor waren voor regionaal toerisme en werkgelegenheid. Hierdoor kan het toerisme volgend jaar met 10% groeien (tegen de 4% voor 2018) en nog eens 2 miljoen nieuwe banen creëren als EU-landen de nodige stappen ondernemen om meer Europeanen aan te moedigen om op vakantie te gaan in Europa. Ryanair schetste een 5-puntenplan om toerisme te groeien door:


  1. Verlaging van de luchthavenkosten en het verwijderen van belastingen op korteafstandsreizen binnen Europa
  2. Het aanpakken van het tekort aan huisvesting die de prijzen opdrijft door kosten te verlagen en meer hotels te bouwen
  3. Verbetering van de marketing van EU-bestemmingen om EU-burgers aan te moedigen in Europa op vakantie te gaan
  4. Ontwikkeling van nieuwe regionale resorts in bijvoorbeeld Zuid-Italië en Noord-Spanje
  5. Ontwikkelen van het hele jaar door toerisme en off-peak seizoensgebonden city break reizen

Goed voor minder bekende bestemmingen

Dit jaar zullen zo'n 130 miljoen mensen met Ryanair vliegen in Europa. "Naarmate de vraag naar reizen groeit, kan de luchtvaart het toerisme verder stimuleren door het profiel van minder bekende bestemmingen te verhogen”, zei Jacobs. "Toerisme draagt bij tot 15% van het Europees BBP per jaar en steunt meer dan 12% van de banen binnen de EU. Met de juiste stappen kan het toerisme volgend jaar met 10% groeien, in plaats van de voorspelde 4%, waardoor nog eens 2 miljoen Europese banen zouden worden gecreëerd.”

Trefwoorden: reisbranche, luchtvaart, low cost, beleid

CELTH



||| Nieuws |||

18/04/25
Website Ophetwater.nl voor routes op het water
Het Watersportverbond heeft een nieuwe website gelanceerd: Ophetwater.nl. Deze gebruiksvriendelijke ...
18/04/25
Nederlands toerisme licht in de min in eerste twee maanden van 2025
Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
18/04/25
Exclusief voor leden
Efteling kondigt nieuwe familieattractie en heropening van Wonder Hotel aan
De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.
18/04/25
Camperverhuurplatform Goboony professionaliseert hulpverlening
Goboony, het grootste camperdeelplatform van Europa, gaat een nauwe samenwerking aan met VHD Alarmcentrale, dé specialist in camperhulpverlening.
18/04/25
Oprichters KNAB en Albelli investeren €1 miljoen in snelgroeiend platform Glampings.com
Bij 2de investeringsronde heeft Glamping.com een groeikapitaalinjectie opgehaald om luxe camperen toegankelijker te maken voor een breed publiek.
18/04/25
Zuid-Limburg optimaliseert fietsknooppuntennetwerk
Zuid-Limburg heeft haar fietsknooppuntennetwerk herzien en geoptimaliseerd op het gebied van spreiding, beleving en veiligheid. Al met al zijn er deze winter een kleine 75 Zuid-Limburgse knooppunten bijgekomen, met een totale lengte van zo’n 400 km.
18/04/25
Nationale Campermarkt trekt ruimt 3.200 bezoekers
De grootste particuliere campermarkt van Europa laat 25% van de campers van eigenaar wisselen
18/04/25
Favoriete Paasbestemmingen volgens Booking.com
Welke bestemmingen zijn voor Nederlanders rond de Paasdagen favoriet voor een korte vakantie? Booking.com dook in haar data en ziet interessante trends.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...