Geplaatst op: 30-05-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Ryanair wil EU-toerisme fors laten groeien

Ryanair wil EU-toerisme fors laten groeien
Ryanair wil het Europees toerisme met 10% laten groeien waardoor twee miljoen nieuwe banen ontstaan. Daarvoor heeft het bedrijf een vijf puntenplan gemaakt met als kern verlaging van kosten voor de luchtvaart en het vergroten van de toeristische capaciteit op de bestemming. Dat zei het bedrijf op een toerismecongres op Malta dat momenteel voorzitter is van de EU.


Kenny Jacobs, Chief Marketing Officer van Ryanair, benadrukte op de conferentie van Toerisme Malta hoe lage tariefvluchten een belangrijke factor waren voor regionaal toerisme en werkgelegenheid. Hierdoor kan het toerisme volgend jaar met 10% groeien (tegen de 4% voor 2018) en nog eens 2 miljoen nieuwe banen creëren als EU-landen de nodige stappen ondernemen om meer Europeanen aan te moedigen om op vakantie te gaan in Europa. Ryanair schetste een 5-puntenplan om toerisme te groeien door:


  1. Verlaging van de luchthavenkosten en het verwijderen van belastingen op korteafstandsreizen binnen Europa
  2. Het aanpakken van het tekort aan huisvesting die de prijzen opdrijft door kosten te verlagen en meer hotels te bouwen
  3. Verbetering van de marketing van EU-bestemmingen om EU-burgers aan te moedigen in Europa op vakantie te gaan
  4. Ontwikkeling van nieuwe regionale resorts in bijvoorbeeld Zuid-Italië en Noord-Spanje
  5. Ontwikkelen van het hele jaar door toerisme en off-peak seizoensgebonden city break reizen

Goed voor minder bekende bestemmingen

Dit jaar zullen zo'n 130 miljoen mensen met Ryanair vliegen in Europa. "Naarmate de vraag naar reizen groeit, kan de luchtvaart het toerisme verder stimuleren door het profiel van minder bekende bestemmingen te verhogen”, zei Jacobs. "Toerisme draagt bij tot 15% van het Europees BBP per jaar en steunt meer dan 12% van de banen binnen de EU. Met de juiste stappen kan het toerisme volgend jaar met 10% groeien, in plaats van de voorspelde 4%, waardoor nog eens 2 miljoen Europese banen zouden worden gecreëerd.”

Trefwoorden: reisbranche, luchtvaart, low cost, beleid

CELTH





||| Nieuws |||

10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.