Ryanair wil EU-toerisme fors laten groeien
![Ryanair wil EU-toerisme fors laten groeien](images/20170529_145136.jpg)
Kenny Jacobs, Chief Marketing Officer van Ryanair,
benadrukte op de conferentie van Toerisme Malta hoe lage tariefvluchten een
belangrijke factor waren voor regionaal toerisme en werkgelegenheid. Hierdoor
kan het toerisme volgend jaar met 10% groeien (tegen de 4% voor 2018) en nog
eens 2 miljoen nieuwe banen creëren als EU-landen de nodige stappen ondernemen
om meer Europeanen aan te moedigen om op vakantie te gaan in Europa. Ryanair schetste een 5-puntenplan om toerisme te groeien
door:
- Verlaging van de luchthavenkosten en het verwijderen van belastingen op korteafstandsreizen binnen Europa
- Het aanpakken van het tekort aan huisvesting die de prijzen opdrijft door kosten te verlagen en meer hotels te bouwen
- Verbetering van de marketing van EU-bestemmingen om EU-burgers aan te moedigen in Europa op vakantie te gaan
- Ontwikkeling van nieuwe regionale resorts in bijvoorbeeld Zuid-Italië en Noord-Spanje
- Ontwikkelen van het hele jaar door toerisme en off-peak seizoensgebonden city break reizen
Goed voor minder bekende bestemmingen
Dit jaar zullen zo'n 130 miljoen mensen met Ryanair vliegen in Europa. "Naarmate de vraag naar reizen groeit, kan de luchtvaart het toerisme verder stimuleren door het profiel van minder bekende bestemmingen te verhogen”, zei Jacobs. "Toerisme draagt bij tot 15% van het Europees BBP per jaar en steunt meer dan 12% van de banen binnen de EU. Met de juiste stappen kan het toerisme volgend jaar met 10% groeien, in plaats van de voorspelde 4%, waardoor nog eens 2 miljoen Europese banen zouden worden gecreëerd.”