Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-06-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Dutch Interactive Award voor Eindhoven365 en Zandbeek

Dutch Interactive Award voor Eindhoven365 en Zandbeek
Eindhoven365 heeft samen met content marketing bureau Zandbeek een zilveren Dutch Interactive Award gewonnen voor de internationale influencercampagne 'Another City Trip'. De campagne, waarin 17 internationale bloggers en vloggers in 24 uur door Eindhoven zijn geleid, is in 2016 in samenwerking met Zandbeek opgezet en uitgevoerd met als primair doel meer city explorers naar Eindhoven te trekken.


Eindhoven365 nam het in de categorie 'Social' op tegen opdrachtgevers als bol.com, KRO-NCRV en De Bijenkorf. Alle cases in die categorie zijn genomineerd omdat er op doordachte wijze gebruik is gemaakt van social media platforms als Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn, Snapchat en Pinterest.


De jury

De jury vond de campagne van lef getuigen: 'Deze resultaatgerichtheid in citymarketing is verfrissend. Knap om de stakeholders in de stad mee te krijgen voor dit concept. Dit is het begin voor een eindeloze vervolgcampagne. Goede selectie van bloggers. Lef om de controle over de content los te laten.'


Het resultaat

Het weekend leverde 204 posts op die 3,9 miljoen keer werden vertoond, veel meer dan de 600.000 die de organisatie zich tot doel had gesteld. Deze posts leverden 30% meer likes, shares en comments op dan in vergelijkbare campagnes.


Waarom werd de campagne een succes?

Belangrijk onderdeel in het succes van deze campagne is de kracht van het collectief. Normaal gesproken worden bloggers vaak individueel uitgenodigd. Nu waren ze onderdeel van een grotere groep en dat bracht een bepaalde dynamiek met zich mee. De influencers begonnen elkaar te 'reposten' en versterkten zo het bereik en engagement enorm. Verder is 'seen it first' voor deze doelgroep ontzettend belangrijk. Zo claimen ze autoriteit onder hun volgers. In hun ogen was Eindhoven echt nog een onontdekte parel waarover ze volop konden posten.


Samenwerking

De campagne is het resultaat van een nauwe samenwerking met verschillende zelfstandige retailers, horecazaken en culturele instellingen uit Eindhoven. De Dutch Interactive Awards (DIA) is een initiatief van Emerce. De awards worden uitgereikt aan het beste interactieve werk.




Link: http://www.zandbeek.com/nl/cases/influencercampagne-ultieme-tool-voor-citymarketing/
Topics:Marketing
Trefwoorden: markting, noord-brabant, bloggers, vloggers

CELTH



||| Nieuws |||

24/04/25
KLM voegt Barbados weer toe aan winterbestemmingen
KLM start in het winterseizoen van 2025 met de heropening van de nieuwe tropische bestemming Bridget...
24/04/25
Exclusief voor leden
Regent renoveert twee cruiseschepen
Regent Seven Seas Cruises, renoveert twee schepen in 2025 en 2026. Het gaat om de Seven Seas Mariner en Seven Seas Voyager. De Mariner mag als eerste omdat het in 2026 een wereldcruise vaart.
24/04/25
BinnenhofBuiten doneert spiegelend kunstwerk aan Flora Restaurant en Filmhuis
Het Haagse stadsprogramma BinnenhofBuiten schenkt een monumentaal kunstwerk van de Haagse kunstenaar Marleen Sleeuwits aan Flora Restaurant en Filmhuis.
22/04/25
Exclusief voor leden
Future Dikes krijgt steun van boekingsplatform
Natuurhuisje doneert 50.000 euro aan het project Future Dikes van Radboud Universiteit. Dijken vol natuur zijn niet alleen leuk voor recreanten maar het biedt dieren en insecten lange verbindingen met andere natuur.
22/04/25
Twee Utrechtse informatiepunten open Hollandse Waterlinies en Neder-Germaanse Limes
In de provincie Utrecht zijn twee nieuwe informatiepunten geopend over het UNESCO Werelderfgoed: de Hollandse Waterlinies en de Neder-Germaanse Limes.
18/04/25
Website Ophetwater.nl voor routes op het water
Het Watersportverbond heeft een nieuwe website gelanceerd: Ophetwater.nl. Deze gebruiksvriendelijke ...
18/04/25
Nederlands toerisme licht in de min in eerste twee maanden van 2025
Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
18/04/25
Exclusief voor leden
Efteling kondigt nieuwe familieattractie en heropening van Wonder Hotel aan
De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...