Dutch Interactive Award voor Eindhoven365 en Zandbeek

Eindhoven365 nam het in de categorie 'Social' op tegen opdrachtgevers als bol.com, KRO-NCRV en De Bijenkorf. Alle cases in die categorie zijn genomineerd omdat er op doordachte wijze gebruik is gemaakt van social media platforms als Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn, Snapchat en Pinterest.
De jury
De jury vond de campagne van lef getuigen: 'Deze resultaatgerichtheid in citymarketing is verfrissend. Knap om de stakeholders in de stad mee te krijgen voor dit concept. Dit is het begin voor een eindeloze vervolgcampagne. Goede selectie van bloggers. Lef om de controle over de content los te laten.'
Het resultaat
Het weekend leverde 204 posts op die 3,9 miljoen keer werden vertoond, veel meer dan de 600.000 die de organisatie zich tot doel had gesteld. Deze posts leverden 30% meer likes, shares en comments op dan in vergelijkbare campagnes.
Waarom werd de campagne een succes?
Belangrijk onderdeel in het succes van deze campagne is de kracht van het collectief. Normaal gesproken worden bloggers vaak individueel uitgenodigd. Nu waren ze onderdeel van een grotere groep en dat bracht een bepaalde dynamiek met zich mee. De influencers begonnen elkaar te 'reposten' en versterkten zo het bereik en engagement enorm. Verder is 'seen it first' voor deze doelgroep ontzettend belangrijk. Zo claimen ze autoriteit onder hun volgers. In hun ogen was Eindhoven echt nog een onontdekte parel waarover ze volop konden posten.
Samenwerking
De campagne is het resultaat van een nauwe samenwerking met verschillende zelfstandige retailers, horecazaken en culturele instellingen uit Eindhoven. De Dutch Interactive Awards (DIA) is een initiatief van Emerce. De awards worden uitgereikt aan het beste interactieve werk.