Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-06-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Roelan Schroor vertrekt als directeur van de VVV Terschelling

Roelan Schroor vertrekt als directeur van de VVV Terschelling
Bron: Shutterstock
Na negen jaar vertrekt Roelan Schroor als directeur bij de VVV Terschelling. Hij wordt tijdelijk waargenomen door Weinand Eissens.


Wat Schroor gaat doen houdt hij nog voor zich: ‘Er zijn nog veel zaken die ik wil oppakken de komende tijd, dus ambitie genoeg!’. Jurgen Gross, Voorzitter van de VVV: ‘Wij zijn Roelan zeker erkentelijk voor zijn inzet in een bewogen tijd voor de organisatie en wensen hem het allerbeste voor de toekomst toe’.



Financieel gezonde VVV

Schroor laat een financieel gezonde organisatie achter. Met de economische crisis nog maar net achter de rug, die landelijk veel VVV’s deed wankelen, was dat geen vanzelfsprekendheid. Onder zijn leiding bleek de VVV in staat om die dalende conjunctuur op te vangen en aan een stevig financieel fundament voor de toekomst te bouwen.


Veel voor VVV gedaan

In de voorbije jaren is er veel veranderd bij de VVV Terschelling. Onder andere een verbouwing van zowel binnen als buiten, uitbreiding van de serviceruimte en een gratis app voor Terschelling. En met de komst van het TOR reserveringssysteem werd de stap van traditioneel naar realtime boeken gemaakt voor zowel logies als later ook voor excursies.


VVV in het digitale tijdperk

Dat de VVV definitief het digitale tijdperk in is gerold werd vorig jaar merkbaar toen de VVV besloot om na 40 jaar geen traditionele VVV gids meer te maken. Betekent dat het definitieve einde van het papieren tijdperk? Schroor zegt daarover: "Nee, zeker niet. Kijk maar naar 40 jaar ‘Sjouw’, of de recent uitgebrachte ‘Bestemming Terschelling- guide’. De reacties van zowel eilanders als gasten hierover zijn lovend, waaruit blijkt dat een papieren bron van informatie nog wel degelijk erg wordt gewaardeerd.”


Waarnemer

Als waarnemend directeur is Wijnand Eissens aangesteld, die ook de implementatie aanstuurt van het Marketing en Promotieplan dat afgelopen jaar is ontwikkeld. Eissens is zeer bekend met de ontwikkelingen in het VVV-veld, heeft een achtergrond als consultant en directeur in de profit en non-profit sector, specifiek in recreatie en toerisme.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvvs, regiomarketing, kustgebieden, waddengebied

CELTH



||| Nieuws |||

22/04/25
Exclusief voor leden
Future Dikes krijgt steun van boekingsplatform
Natuurhuisje doneert 50.000 euro aan het project Future Dikes van Radboud Universiteit. Dijken vol natuur zijn niet alleen leuk voor recreanten maar het biedt dieren en insecten lange verbindingen met andere natuur.
22/04/25
Twee Utrechtse informatiepunten open Hollandse Waterlinies en Neder-Germaanse Limes
In de provincie Utrecht zijn twee nieuwe informatiepunten geopend over het UNESCO Werelderfgoed: de Hollandse Waterlinies en de Neder-Germaanse Limes.
18/04/25
Website Ophetwater.nl voor routes op het water
Het Watersportverbond heeft een nieuwe website gelanceerd: Ophetwater.nl. Deze gebruiksvriendelijke ...
18/04/25
Nederlands toerisme licht in de min in eerste twee maanden van 2025
Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
18/04/25
Exclusief voor leden
Efteling kondigt nieuwe familieattractie en heropening van Wonder Hotel aan
De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.
18/04/25
Camperverhuurplatform Goboony professionaliseert hulpverlening
Goboony, het grootste camperdeelplatform van Europa, gaat een nauwe samenwerking aan met VHD Alarmcentrale, dé specialist in camperhulpverlening.
18/04/25
Oprichters KNAB en Albelli investeren €1 miljoen in snelgroeiend platform Glampings.com
Bij 2de investeringsronde heeft Glamping.com een groeikapitaalinjectie opgehaald om luxe camperen toegankelijker te maken voor een breed publiek.
18/04/25
Zuid-Limburg optimaliseert fietsknooppuntennetwerk
Zuid-Limburg heeft haar fietsknooppuntennetwerk herzien en geoptimaliseerd op het gebied van spreiding, beleving en veiligheid. Al met al zijn er deze winter een kleine 75 Zuid-Limburgse knooppunten bijgekomen, met een totale lengte van zo’n 400 km.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...