Hoe Brabant zich met 20 iconen in de nacht internationaal op de kaart zet
"Tijdens BrabantNacht openen musea, natuur- en attractieparken hun deuren
en laten steden zich van hun meest avontuurlijke kant zien. Zij
bezorgen bezoekers een bijzondere avond en tonen journalisten uit
binnen- en buitenland wat Brabant te bieden heeft. De provincie kan zo
meer mensen verleiden om naar Brabant te komen voor een dagje uit, een
weekend weg of een vakantie. Dat is dan weer goed voor de economie.” Bert Pauli, gedeputeerde Economie en Internationalisering |
Op 23 september 2017 biedt BrabantNacht twintig bijzondere arrangementen op unieke locaties in Brabant tijdens de meest mysterieuze en spannende uren van de dag. Het event maakt onderdeel uit van een campagne die start op 22 juni om de Nederlandse, Vlaamse en Duitse toerist te laten zien dat Brabant heel veel te bieden heeft voor een meerdaags verblijf gedurende het hele jaar. Tijdens BrabantNacht openen de iconen van Brabant hun deuren, voor een unieke ervaring tijdens de magie van de nacht. Zo ga je met een zaklamp op Safari in Beekse Bergen of op expeditie in een riolenstelsel van Bergen op Zoom. Je beleeft de magie van Raveleijn na sluitingstijd in de Efteling. Je stapt letterlijk in de wereld van Van Gogh of bezoekt per fiets Graphic Matters ‘by night’ in Breda. Je ontwerpt in één nacht een designstuk in Eindhoven, laat je verrassen door culturele highlights in Tilburg of dompelt je onder in de Urban Culture van Helmond. Je beleeft een onvergetelijke nacht in Nationaal Park de Biesbosch of geniet van een bezoek aan het Museumkwartier ‘after hours’ in ‘s-Hertogenbosch.
"Na een succesvolle eerste
editie zijn we trots op deze enorme bereidheid tot samenwerking in 2017.
Hiermee wordt de ambitie om BrabantNacht jaarlijks te herhalen én
groter te maken werkelijkheid. Op deze manier kunnen steeds meer
leisure-ondernemers aanhaken en staat Brabant straks gegarandeerd op de
bucketlist van de (inter)nationale toerist.” Heleen Huisjes, directeur VisitBrabant |
In de maanden voorafgaand aan 23 september en ook in de maanden daarna wordt een uitgebreide (inter)nationale contentcampagne ingezet, bedacht in samenwerking met Scheepens. Innovatie staat hierbij centraal. Zo wordt 360 graden geluid & VR-animatie ingezet voor een intense belevingspreview van BrabantNacht. Met specifieke content per partner zetten de iconen hun communicatiekanalen in om samen zoveel mogelijk consumenten te bereiken. Ook Eindhoven Airport en Bavaria verbinden zich aan de gezamenlijk doelstelling om Brabant als bestemming (inter)nationaal steviger op de kaart te zetten en zetten hun kanalen in. De grote Brabantse vervoersmaatschappijen Arriva en Hermes trakteren reizigers onder de naam Bravo op een ‘Golden Seat-campagne’ en Omroep Brabant, De Persgroep en Audax nemen hun rol in de nationale communicatie. NBTC Holland Marketing richt zich op de Belgische en Duitse toerist en dit jaar werkt VisitBrabant nog intensiever samen met (inter)nationale bloggers, vloggers en andere influencers.
Initiatief
BrabantNacht is een initiatief van VisitBrabant in samenwerking met Breda, Safaripark Beekse Bergen (Libéma), Bergen op Zoom, Nationaal Park de Biesbosch, Eindhoven, de Efteling, Helmond, ’s-Hertogenbosch, Provincie Noord-Brabant, Tilburg en Van Gogh Brabant. Daarnaast haken Bavaria, Bravo (Hermes & Arriva), Eindhoven Airport, Designlabs EKWC & Social Label, Gulbergen24 (Dierenrijk Nuenen en Golfclub de Gulbergen), CHV-Noordkade in Veghel, Omroep Brabant, de Persgroep, Ticketsplus, Audax (Vriendin) en NBTC Holland Marketing aan.