Geplaatst op: 23-06-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

TUI brengt adviezen van kinderen in de praktijk en wint Award

TUI brengt adviezen van kinderen in de praktijk en wint Award
TUI heeft de BUZZ Award van de Raad van Kinderen in de wacht gesleept. TUI is gehonoreerd met dezeprijs omdat de samenwerking met de Raad van Kinderen de meeste impact heeft gehad op de eigen organisatie en daarmee op de samenleving. TUI brengt de adviezen van de kinderen echt in de praktijk. Het bedrijf heeft op Curaçao drie concrete producten ontwikkeld die door de kinderen zijn aangedragen.

Melvin Mak, Sustainability Manager TUI Benelux en Tamara Salsbach (TALENSA), lokale vertegenwoordigster van de Raad van Kinderen op Curaçao namen de award in ontvangst.


Eerste Raad van Kinderen buiten Nederland

TUI is de eerste organisatie die een Raad van Kinderen buiten Nederland heeft opgezet. Reden voor de jury van de Awards om de reisorganisatie te nomineren. TUI initieerde in 2015 in samenwerking met Missing Chapter Foundation, initiatiefnemer van de Raad van Kinderen, en lokale toerismepartners de Raad van Kinderen op Curaçao. Met deze raad, vertegenwoordigd door het Albert Schweitzer College in Willemstad, worden kinderen betrokken bij de ontwikkeling van toerisme op Curaçao. "We zijn enorm trots dat we met de eerste buitenlandse Raad van Kinderen zo’n mooie award gewonnen hebben, aldus Arjan Kers, General Manager van TUI Nederland. "Wij vinden het logisch om kinderen als serieuze gesprekspartners te betrekken bij onderwerpen die de toekomst aangaan. Kinderen zijn immers de toekomst. Het is voor ons belangrijk om met hen in gesprek te blijven over hoe zij de ontwikkeling van vakantiebestemmingen zien. Beslissingen die we vandaag nemen hebben immers invloed op toekomstige generaties.”




Ontdekkingsreis van Curaçao voor kinderen

Een van de adviezen van de Raad van Kinderen was dat er meer excursies voor kinderen moesten zijn op Curaçao. TUI gaf hen dan ook de opdracht een ontdekkingsreis van Curaçao voor kinderen te ontwikkelen. Een ontdekkingsreis die het eiland door de ogen van de lokale kinderen laat zien. Hierbij moesten ze rekening houden met verschillende voorwaarden, zoals dat het geschikt moet zijn voor lokale en bezoekende kinderen, online en offline ingezet kan worden en dat het leerzaam en duurzaam is. Uit de inzichten en ideeën van de kinderen zijn inmiddels drie concrete producten geformuleerd: een kinderlandkaart, een kinderapp en een cultuur- en geschiedenistour. Binnen TUI wordt op dit moment hard gewerkt aan het vormgeven van de excursie via een app en/of boekje. De inhoud van de excursie wordt gevuld met de informatie en de activiteiten die de Raad van Kinderen heeft verzameld. De eerste stappen van de ontwikkeling van de excursie zijn inmiddels gezet.


Raad van Kinderen

Raad van Kinderen heeft als doel kinderen structureel mee te laten denken met bedrijven en organisaties over strategische en maatschappelijke vraagstukken. Door samen te leren wint iedereen: kinderen leren meedenken over de wereld om hen heen, besluitvormers ontdekken onverwachte mogelijkheden en denkrichtingen en leraren worden geïnspireerd door de creatieve denkkracht van hun leerlingen.


Samenwerking

De samenwerking tussen TUI en de Raad van Kinderen gaat al enige jaren terug. In 2013 heeft TUI Nederland als eerste Nederlandse reisorganisatie een Raad van Kinderen geïnstalleerd met een groep van 15 leerlingen van de Montessorischool Leidschenveen. Om het 10-jarig bestaan van TUI op Curaçao te vieren heeft de organisatie in 2015 de Raad van Kinderen op Curaçao opgezet.

Link: http://www.raadvankinderen.nl/nl/home/
Trefwoorden: reisbranche, touroperators, kinderen

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.