Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-06-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Walibi Belgium investeert meer dan 100 miljoen euro

Walibi Belgium investeert meer dan 100 miljoen euro
Walibi Belgium gaat voor meer dan 100 miljoen euro het park grondig renoveren en uitbreiden met nieuwe attracties. Vorig jaar investeerde het park al 8,5 miljoen euro in de splash-coaster Pulsar maar nu wordt de investeringsversnelling gekozen.


Er zullen niet alleen elk jaar nieuwe attracties bijkomen, maar tot in 2022/23 zal elke zone van het park grondig aangepakt worden qua thematisering, inrichting en beleving zodat op het einde van dit investeringsplan 75% van het park vernieuwd zal zijn.


Grote ambities

Jean-Christophe Parent, Algemeen Directeur: "Met dit ambitieuze ontwikkelingsplan willen we terug onze plaats innemen als het grootste en meest sensationele attractiepark van België voor alle leeftijden. In het verleden heeft Walibi steeds een voortrekkersrol gespeeld in het aanbieden van nieuwe en unieke sensaties. We nemen deze rol met heel veel zin en overtuiging terug op en zullen in de toekomst nog aantrekkelijker zijn voor families met kinderen of jongeren die een spannende dag wensen te beleven. We rekenen erop dat dankzij de kwalitatieve aanpassingen via de nieuwe themazones en het nog uitgebreidere aanbod van nieuwe attracties ook nog meer Vlamingen de weg zal doen vinden naar Walibi”.



2018: Familie coaster

Bij de topattractie Challenge of Tutankhamon komt volgend jaar een familie coaster en de hele zone waar deze nieuwe coaster centraal zal staan wordt heraangelegd en krijgt een eigen exotisch thema.


2019: Nieuwe kinderzone in Aqualibi

Met de nieuwe kinderzone die aan Aqualibi wordt toegevoegd zullen ook kinderen zonder zwemervaring naar hartelust kunnen ravotten. Door de uitbreiding met 700 m² zal de totale oppervlakte van het waterpark bijna 7000 m² bedragen. Tevens zal heel Aqualibi in een echte tropische sfeer ondergedompeld worden.


2020: Indoor attractie en kindercoaster

In 2019 worden drie zones volledig heraangelegd en komen er maar liefst twee nieuwe attracties bij: een familiale interactieve indoorattractie en een kindercoaster. Zo kunnen bezoekers beginnen kennismaken met de verschillende werelden van Walibi en wordt er bovendien ook een volledig nieuw belevingsrestaurant gebouwd.


2020: Interactieve waterattractie

In 2020 komt er temidden van een vernieuwde western zone een interactieve waterattractie waar ook omstaanders aan kunnen deelnemen.


2021: Megacoaster

De grootste investering van het hernieuwingsplan komt er in 2021: een spectaculaire megacoaster die zijn gelijke niet kent in de Benelux gebouwd in een volledig nieuwe zone. Hiermee zal het park uitkomen op tien rollercoasters. De volledige zone rond de Weerwolf en de Vampire wordt dan ook gethematiseerd.


2022-2023: Nieuwe familieattractie

In 2022/23 wordt het hernieuwingsplan vervolmaakt met een nieuwe familieattractie en krijgt de zone rond Flash Back een aangepast thema. Aqualibi krijgt er ook nieuwe glijbanen bij.


Over Walibi

Walibi is 42 jaar geleden ontstaan in Waver en ontvangt jaarlijks ongeveer 1,3 miljoen bezoekers. Vandaag bestaan er 3 Walibi-parken : Walibi Belgium, Walibi Rhone-Alpes (Frankrijk), en Walibi Holland (Nederland). Deze 3 parken maken sinds 2006 deel uit van Compagnie des Alpes.


Meer lezen?

Meer weten over investeringen in attractieparken? Lees dan het boek Investment Thrills, managing risk and return for the amusement parks & attractions industry waar leisure-expert Pieter Cornelis de door hem ontwikkelde methode beschrijft om de effecten van investeringen in de attractiebranche op een gestructureerde manier te voorspellen.

Trefwoorden: attractieparken, investeringen

CELTH





||| Nieuws |||

14/03/25
Exclusief voor leden
Flinke omzetgroei in reisbranche
In 2024 is de omzet in de reisbranche met 7,9% gestegen ten opzichte van een jaar eerder.
14/03/25
Extra regels voor recreatie bij wolvengebied Utrecht
Provincie Utrecht heeft de regels aangescherpt voor recreatie bij de Leusderheide. Het gaat om een aanlijnplicht voor honden, regels voor kinderen op de paden en het advies om als groep bij elkaar te blijven.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
13/03/25
Kröller-Müller viert 80 jaar vrijheid met wandelingen en open schuilkelder
Van 29 april tot en met 5 mei 2025 herdenkt het Kröller-Müller Museum 80 jaar vrijheid. De schuilkelder is opengesteld voor publiek, er zijn minicolleges in het museum en vrijheidswandelingen in de beeldentuin.
12/03/25
Exclusief voor leden
KLM migreert applicaties naar cloud
Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.
12/03/25
Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025
Het Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025 de deuren voor gasten. Efteling investeert 50 miljoen euro in de bouw van het Efteling Grand Hotel. Het is dan het grootste hotel van het Brabantse attractiepark.
12/03/25
Exclusief voor leden
Landal rolt nieuwe merkidentiteit uit
Landal GreenParks en Roompot hebben een belangrijke stap gezet in hun transformatie naar Landal. Vanaf 10 maart 2025 zijn de eerste visuele elementen van de nieuwe merkidentiteit gepresenteerd aan gasten.

||| Agenda |||

18/03/25
18/03/25 t/m 18-03-25: Embrace Quality of Life
Op 18 maart 2025 organiseert Booking Experts het jaarlijkse kennisevent Embrace. Dit evenement is d&...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...