Zomeraanbieding NRIT Media
De zomervakantie staat voor de deur: Vul nu alvast uw winkelmandje met vakliteratuur!
Twee Trendrapporten
voor de prijs van één! Benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen in de
vrijetijdsindustrie? Dan mag u het jaarlijkse Trendrapport toerisme, recreatie
en vrije tijd niet missen! Deze zomer werken we samen met onze partners CBS,
NBTC en CELTH hard aan de nieuwste editie van het rapport met alle voor de
branche relevante trends, ontwikkelingen en innovaties. Nieuw in 2017 is de
Trendvisie 2017-2020 die we samen met CELTH hebben ontwikkeld.
Als u nu een
abonnement neemt op het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd, ontvangt u direct gratis de editie 2016
en in het najaar als eerste het Trendrapport 2017!
Ook interessante vakliteratuur
voor de zomervakantie Daarnaast hebben we vier recente publicaties voor u
geselecteerd die zeker de moeite waard zijn.
![](http://www.nritmedia.nl/shopfotos/20170322_155310.jpg)
| Investment Thrills: Managing risk and return
for the amusement parks & attractions industry Voorspel het effect van uw investeringen!
In Investment Thrills, managing risk and return for the
amusement parks & attractions industry beschrijft Pieter Cornelis de door
hem ontwikkelde methode om de effecten van investeringen in de attractiebranche
op een gestructureerde manier te voorspellen. De lezers krijgen met dit boek
meer houvast in de keuzes die zij gaan maken in de hoogte, frequentie en
richting van hun investering waardoor de onzekerheid over de effecten van die
investeringen kleiner wordt.
Bestel nu voor € 65,-.
| ![](http://www.nritmedia.nl/shopfotos/20170208_162105.jpg)
| Toolkit for Design
Research & Interventions 18 innovatieve ontwerpmethoden!
Deze Toolkit for Design Research & Interventions is een
compacte publicatie met 18 innovatieve onderzoeks- en ontwerpmethoden. De
auteurs hebben tools geselecteerd op het snijvlak van onderzoek en ontwerp die
het proces van co-creatie en collectieve creativiteit faciliteren. Ze hebben
zich laten inspireren door de Imagineering Design aanpak die ook in het boekje
wordt geïntroduceerd.
Bestel nu voor slechts € 9,95.
| ![](http://www.nritmedia.nl/shopfotos/20170220_152457.jpg)
| Guest Experience
Model Regisseer een optimale gastbeleving!
Binnen de toeristisch-recreatieve sector heeft het fenomeen ‘beleving’
een grote vlucht genomen. In toenemende mate zijn de inspanningen van bedrijven
gericht op het creëren van een optimale gastbeleving. Een model dat zeer
bruikbaar is bij het regisseren van een optimale gast-/klantbeleving, is het
Guest Experience Model van Van Wijngaarden. In dit e-book wordt het model
stap-voor-stap uitgelegd en met een case geïllustreerd.
Bestel nu voor slechts
€ 9,95.
| ![](http://www.nritmedia.nl/shopfotos/20151221_150028.jpg)
| Nieuwe
businessmodellen voor de toeristisch-recreatieve sector Bouw een nieuw businessmodel!
In Nieuwe business modellen voor de toeristisch-recreatieve
sector beschrijft Herman Lier de werking van het door hem gemodificeerde
Business Model Canvas van Alexander Osterwalder. Met dit model kunnen
organisaties inzichtelijk maken waarop ze haar middelen en activiteiten het
beste kunnen inzetten om waarde te creëren. Het boek wordt afgesloten met een bijdrage
van Peter van Wijngaarden die nader ingaat op zijn Guest Experience Model.
Bestel
nu voor slechts € 23,54.
|
Topics:Attractieparken, Beleid, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Wellness, Zakelijk toerisme
|
|
12/02/25
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
|
09/02/25
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
|
07/02/25
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
|
06/02/25
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
|
31/01/25
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
|
28/01/25
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
|
28/01/25
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
|
27/01/25
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
|
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het Trendco...
|
24/03/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
|