Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-07-2017
Auteur: Marc Gerlings

Zo verleid je kernmarkten, met de Trip Builder

Zo verleid je kernmarkten, met de Trip Builder
Trip Builder in Duitsland
Wil je Nederland bezoeken? Check dan even de Trip Builder. Op een zes redelijk karig gestylde microsites wordt de buitenlandse toerist gewezen op highlights. Deze tool past in de HollandCity strategie van NBTC. Voor de ontwikkeling schakelde het bureau Expedia in.

Vooral inspireren
NBTC Holland Marketing en Expedia Media Solutions bieden vanaf nu de ‘Holland Trip Builder’ aan. Dit innovatieve reisplatform ontwikkelt speciaal op maat gemaakt reisadvies voor internationale bezoekers die een vakantie naar Nederland plannen. De Trip Builder heeft als doel bezoekers van ons land te inspireren om de minder bekende plekken van Nederland te bezoeken.

De Holland Trip Builder is nu beschikbaar in België, Frankrijk, Duitsland, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De Trip Builder geeft de consument de mogelijkheid om te zien wat de HollandCity-strategie te bieden heeft. Als gebruikers hun interesses selecteren, bijvoorbeeld Van Gogh of bloemen, krijgen ze verschillende suggesties voor hun reis te zien en op die manier kan men een persoonlijke reisroute uitstippelen. De winst voor Expedia zit in het feit dat de reis meteen kan worden geboekt via het boekingsplatform van deze partner.

2x bannercampagne
De eerste burst van de campagne loopt van half juli tot eind juli 2017 en de tweede volgt van 14 september tot 21 november 2017. De campagne heeft tot doel om Nederland als bestemming onder de aandacht van reizigers te brengen en hen te inspireren om ons land te bezoeken.

Voor deze campagne worden twee soorten banners gebruikt. Door erop te klikken, worden gebruikers naar de Trip Builder-hub geleid:

Statische banners (zowel binnen als buiten Expedia® zichtbaar) leiden naar de startpagina van Trip Builder.
• Interactieve 360-banners (zowel binnen als buiten Expedia zichtbaar) bieden een panoramisch overzicht van Nederland. Ook kunnen consumenten hiermee vooraf de lengte van hun verblijf en hun voornaamste interesses selecteren. Zodra dit gebeurd is, wordt de gebruiker doorgeleid naar de Trip Builder-hub, waar de filterinstellingen al actief zijn, voor een snapshot van alles waar ze tijdens hun reis van kunnen genieten. De 360-banners geven een voorproefje van de Holland Trip Builder en zijn een geweldig hulpmiddel voor consumenten die geen tijd hebben om de volledige hub te doorzoeken.

Ga hier naar de Engelse en Duitse microsites en ontdek Nederland door de ogen van de toerist:
Verenigd Koninkrijk: https://hollandtripbuilder.expedia.co.uk en Duitsland: https://hollandtripbuilder.expedia.de/

Jurriaan de Mol, directeur van Business Development & Operations, NBTC vertelt: "De introductie van de Holland Trip Builder is een fantastische samenwerking met Expedia Media Solutions. We zijn er trots op dat we samen met deze partner een platform hebben gecreëerd dat aansluit bij de HollandCity-strategie van NBTC."

"De Holland Trip Builder is de perfecte manier om consumenten enthousiast te maken een bezoek aan Nederland te brengen en ‘van dichtbij’ kennis te laten maken met alles wat Nederland te bieden heeft", aldus Andrew van der Feltz, Senior Director EMEA van Expedia Media Solutions. "Om de vraag te stimuleren, maakt de campagne ook gebruik van persoonlijke aanbevelingen, exclusieve deals en links om te boeken op de Expedia-websites."
Trefwoorden: reizen, marketing, toerisme, online, zoekmachine, boekingsplatform

CELTH



||| Nieuws |||

08/04/25
Forse groei uitstoot vliegen
Nederlandse bedrijven in het Europese emissiehandelssyteem (EU ETS) hebben in 2024 zo’n 1,8 miljoen ton CO2 meer uitgestoten dan in 2023. Deze 2,9% stijging volgt op 7 jaar van forse dalingen. De luchtvaart stootte fors meer uit, plus 17%.
08/04/25
Exclusief voor leden
Meivakantie steeds populairder alternatief voor hoogseizoen
De meivakantie wint snel aan populariteit onder Nederlanders als alternatief voor de drukke en dure zomervakantie. Uit recent onderzoek van de ANWB blijkt dat maar liefst 58% van de Nederlanders de komende weken op reis gaat.
08/04/25
Vijftig jaar Deutsche Märchenstraße
In 2025 viert de Deutsche Märchenstraße zijn 50-jarig bestaan en nodigt bezoekers uit om zich onder te dompelen in de wereld van sprookjes en sagen.
07/04/25
De winnaars van de Nationale Evenementenprijzen
Tijdens het Nationaal Congres Evenementen in Schiedam zijn de winnaars van de felbegeerde Nationale Evenementenprijzen 2025 bekendgemaakt. Na een spannende beoordelingsperiode door de jury zijn de meest toonaangevende steden en publieksevenementen van het afgelopen jaar in het zonnetje gezet.
07/04/25
Lancering nieuwe fietsbeleving in Vlaanderen: de iCONS Challenge
Een nieuwe fietsbeleving die vakantiefietsers uitdaagt om de 56 iconen langs de icoonfietsroutes in Vlaanderen te ontdekken.
07/04/25
Negende stillere Airbus voor Transavia
De Transavia-vloot wordt steeds jonger en moderner, en dus ook schoner, stiller en zuiniger.
07/04/25
Voltron Nevera in Europa-Park wint prestigieuze TEA Thea Award
De nieuwe achtbaan Voltron Nevera powered by Rimac in Europa-Park heeft de felbegeerde TEA Thea Award gewonnen in de categorie 'attracties'. Deze prestigieuze prijs, uitgereikt door de Themed Entertainment Association (TEA), wordt beschouwd als een van de hoogste onderscheidingen in de entertainmentindustrie en werd eind maart in Los Angeles aan de familie Mack overhandigd.
07/04/25
Libéma ontwikkelt Kasteel Steenenburg tot complete horeca
Het roze kasteel van voormalig attractiepark ‘Land van ooit’ wordt door Libéma verbouwd tot horecagelegenheid. Er wordt ook een hotel bijgebouwd. Libéma richt zich op zowel de zakelijke als de toeristische gast. In september gaat het kasteel open voor de gasten.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...