Peter Langhout weer terug in de reisbranche

Laagste prijs niet leidend
Langhout, wiens naam sinds 1987 synoniem is voor goedkope jongerenvakanties naar de zon en de sneeuw, zegt zich in zijn nieuwe onderneming niet alleen te laten leiden door de laagste prijs. "Natuurlijk vind ik het belangrijk om altijd het scherpste tarief aan te kunnen bieden. Maar ik wil vakantiegangers ook helpen om precies dat te vinden waar ze naar op zoek zijn. Reizigers vragen steeds vaker om tips om er zeker van te zijn dat de reis die zij boeken perfect voldoet aan hun verwachting”, aldus Langhout.
Precies op tijd
Mr. Travel komt volgens de oprichter geen moment te laat: "Er wordt nog volop gezocht naar een last-minute voor de zomervakantie. Nederlanders hebben de neiging om hun reizen steeds later te boeken. Ondertussen verwachten zij wél een goed aanbod. Op Mr. Travel vind je de beste opties.”
Hotspots
Mr. Travel richt zich aanvankelijk alleen op Europese bestemmingen – van de populairste stedentrips tot favoriete strand- en sneeuwbestemmingen. Op het platform vind je veel lijstjes – "de 5 must do’s in Parijs”, "Wat bestel je in Kroatië” – maar ook achtergrondverhalen en tips over de populaire hotspots en verborgen vakantieparadijzen. Langhout zegt zich niet op één type reiziger te richten, maar alle soorten vakantiegangers met tips te willen helpen. Als zijn platform succes heeft, wil de ondernemer het aanbod op Mr. Travel snel buiten de Europese grenzen uitbreiden.
Over Peter Langhout
Peter Langhout is sinds 1987 actief in de reisbranche. Hoogtijdagen beleefde de ondernemer in de jaren negentig door met zijn gelijknamige vakantiebedrijf goedkope busreizen aan te bieden naar de populairste badplaatsen in Spanje en Frankrijk. Anders dan anderen in de branche gaf Langhout geen last-minute kortingen, maar bood hij scherpe tarieven aan reizigers als ze als eersten een reis boekten. In 2005 deed de ondernemer zijn zaak van de hand.