Vakantie, uit eten gaan en pretparkbezoek in top 5 bespaarmogelijkheden Nederlander
Ondanks de aantrekkende economie zijn de meeste Nederlanders
dagelijks bezig met het besparen op kostenposten. Op lifestyle en vrije tijd wordt
vaak bespaard. Dat blijkt uit het Nationaal Bespaaronderzoek 2017 van Geldshop
onder 1.156 Nederlanders. De wijze waarop mensen besparen geven aanknopingspunten in exploitatie en marketing. Zo zijn kortingsacties populair en wordt vaak eten en drinken zelf meegenomen. Daarnaast zijn vrouwen in onze branches fanatiekere bespaarders dan mannen.
In het dagelijks leven is 89,3% van de Nederlanders, in meer
of mindere mate, bezig met besparen. Voor sommige Nederlanders is besparen
bittere noodzaak vanwege ontoereikende inkomsten (29%), voor anderen om te
sparen (45%) en weer anderen zijn op zoek naar de beste deal (23%).
Drie typen bespaarders
De onderzoekers hebben drie typen bespaarders samengesteld.
Het is opvallend dat vooral de actieve bespaarders met een inkomen onder modaal
vaker besparen op lifestyle en vrije tijd. De twee andere groepen met een meer
dan modaal inkomen zoeken de besparingen vooral in financiële producten en
abonnementen. Ander opvallend feit is dat vrouwen significant meer bereid zijn te besparen op etentjes, pretparken en vakanties dan mannen.
Top 5 populaire bespaarposten van Nederlanders
Besparen op uit eten
gaan: 72%
- De meeste mensen besparen op etentjes door maandelijks
minder vaak uit eten te gaan (56,4%).
- Ook zijn er veel mensen die ervoor kiezen om thuis
uitgebreid met verse producten wat lekkers op tafel te zetten en niet meer
buiten de deur gaan eten (40,8%).
- Het besparen op etentjes is vooral populair onder
alleenstaande vrouwen met kinderen.
- Tot slot laat het onderzoek zien dat initiatieven zoals
Groupon en Vakantieveilingen populaire besparingsmethoden zijn (25,8%).
Besparen op
vakanties: 70%
- De meeste mensen kiezen ervoor om minder vaak op vakantie te
gaan (42,9%).
- Veel mensen kiezen voor goedkopere vakanties die (vaak)
dichter bij huis zijn (32,3%).
- Ook kortingsacties via Vakantieveilingen of Groupon zijn
populaire manieren om te besparen op vakanties (27,9%).
Besparen op
pretparken: 69%
- De meeste mensen doen dit door gebruik te maken van
kortingsacties via bijvoorbeeld Vakantieveilingen of Groupon (42,8%).
- Een ander groot gedeelte neemt zelf eten en drinken mee
(38,7%).
- Voor vrouwen (76,0%) is het besparen op pretparken veel belangrijker dan voor mannen (64,2%).
- Tot slot is er een grote groep mensen die ervoor kiest om
dit jaar niet meer naar een attractieparkte gaan (39,0%).
Link: https://www.geldshop.nl/media/1296/nationaal-bespaar-onderzoek-2017.pdf
Trefwoorden: attractieparken, horeca, vakanties, bestedingen, besparingen
|
|
25/12/24
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
|
24/12/24
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
|
23/12/24
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
|
20/12/24
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
|
06/12/24
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
|
04/12/24
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
|
04/12/24
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
|
29/11/24
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
|
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
|