Geplaatst op: 24-07-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Landal GreenParks scoort online met hogere conversie

Landal GreenParks scoort online met hogere conversie
Landal Mont Royal
Voordat commercieel directeur Erik van Essen van Landal GreenParks op vakantie ging, had hij op Linkedin nog een vakantieblog met veel goed nieuws voor Landal. Zo waren ze het beste reisbedrijf op social media, hadden ze de beste mobiele Europese reiswebsite en wisten de conversie op de eigen site sterk te verhogen.


Beste reisbedrijf op social media

Landal was het afgelopen kwartaal (april-juni) het beste reisbedrijf op social media. In de Social Travel 30 van Emerce en Buzzcapture stonden ze voor D-reizen, Belvilla, Transavia en TUI Nederland. De bungalowketen behaalde respectievelijk de zesde plek op social media, werd vijftiende qua PR-waarde en tweede qua sentiment. Omdat de sentimentscore twee keer meetelt, behaalde Landal de eerste positie.


Opvallend is dat de top drie uit de sentiment top-30 allemaal iets te maken hebben met vakantiehuisjes. Bungalowspecials, Landal GreenParks en Pierre & Vacances Center Parcs scoren hoog. Veel bezoekers delen hun positieve ervaringen op social media zoals Instagram en Twitter.


In een andere ranking werd Landal door Google in de top 20 van Europese reiswebsites geplaatst die het meest geschikt zijn voor mobiel gebruik.


Hogere conversie en omzet

Volgens Van Essen is er de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in het e-commerce platform. "De sterk verbeterde Landal websites zorgen voor een hogere conversie (zeg maar de verhouding tussen kijkers en kopers), en tegelijkertijd hebben we minder pagina’s nodig om onze toekomstige gasten langer op de website te houden. Met 9% hogere conversie in het afgelopen jaar bereiken we 13% beter omzetresultaat.”


Flink geïnvesteerd in Wifi

Omdat Wifi voor veel gasten onmisbaar is geworden heeft Landal de afgelopen maanden op een groot aantal parken fors geïnvesteerd in rigoureuze WIFI oplossingen en verbeteringen. "Wifi heeft zich ontwikkeld tot een erg belangrijke component van de vakantiebeleving”, besluit Van Essen zijn blog.

Link: https://www.linkedin.com/pulse/gastenwaardering-hoog-voor-online-inspanningen-landal-erik-van-essen
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, social media, conversie

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...