Geplaatst op: 26-07-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Proef rijenradar succesvol

Proef rijenradar succesvol
Bron: Shutterstock
De proef in Amsterdam met een Rijenradar is succesvol afgesloten. Dat meldt de NOS die de gegevens mocht inzien en analyseerde.

De Rijenradar is door ongeveer 50.000 bezoekers uit binnen- en buitenland gebruikt. De helft van de gebruikers heeft op basis van de informatie uit de Rijenradar besloten de attractie op op een andere tijd te bezoeken. Een vijfde koos ervoor een andere attractie te bezoeken.


Spreiding in tijd en ruimte

De pilot Rijenradar heeft drie maanden gelopen en werd uitgevoerd door Amsterdam Marketing i.s.m. de gemeente Amsterdam en Amsterdamse Musea. Tijdens de pilot hebben tien attracties in en om Amsterdam zelf elk half uur de actuele wachttijd bijgehouden. Deze tijden werden gepubliceerd op de Rijenradar, met als doel bezoekers bewuster te maken van de wachttijden bij attracties in Amsterdam. Daarmee zou de service een bijdrage kunnen leveren aan spreiding van drukte in tijd en ruimte.


Hoog gewaardeerde service

Inmiddels is de pilot afgelopen. "Op basis van de eerste resultaten kunnen we concluderen dat de Rijenradar als service zeer hoog is gewaardeerd. Daarom bekijken we in de komende periode hoe we een permanente versie van de Rijenradar kunnen opzetten”, schrijft Amsterdam Marketing die de toerist vijf tips geeft om de drukte te vermijden. Amsterdam Marketing wil een permanente wachtrijtool ontwikkelen die de wachttijd bij meer instellingen toont.

Trefwoorden: stedelijk toerisme, drukte, druktebeleving, amsterdam, negatieve aspecten, beleid, attracties, musea

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.