Geplaatst op: 01-08-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Elkeplek.nl start grote mediacampagne

Elkeplek.nl start grote mediacampagne
Elke Plek start vanaf 1 augustus een mediacampagne om het platform stevig in Nederland te positioneren. Over een periode van 3 jaar is een mediabudget beschikbaar van enkele miljoenen euro’s.

De doelstelling van Elkeplek.nl is om de consument een zo volledig mogelijk aanbod te bieden en dat voor de recreatieondernemer tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden.


Onvoldoende boekingen door onbekendheid

Elke Plek krijgt onvoldoende boekingen binnen omdat het merk onvoldoende bekend is. Een landelijke campagne om het merk te branden moet daar verbetering in aanbrengen. Inmiddels is de site sterk verbeterd en klaar voor grote stromen belangstellenden en boekingen. In de winter heeft al een test gelopen bij de Persgroep en die ervaringen zijn goed genoeg voor een vervolg. Elke Plek gaat de printmedia inzetten voor de branding, online moet voor de broodnodige conversie zorgen.


Lage boekingsfee

Elkeplek.nl is gestart als marketingplatform voor en door de Nederlandse recreatiesector waarbij de ondernemers een gegarandeerd lage boekingsfee wordt geboden. Dit in tegenstelling tot de grote boekingssites die van de reactieondernemers vaak hoge boekingsfee vragen en onmogelijke voorwaarden stellen. In de overvolle markt van boekingssites is veel exposure noodzakelijk om bekendheid te krijgen bij de consument. Daarom is voor Elkeplek.nl de start van de campagne erg belangrijk. "Nu Elkeplek.nl een campagne kan gaan starten gaat ons dat de exposure bieden die het platform nodig heeft om bij het grote publiek bekend te worden”, aldus Jeroen Wilhelm, mede-oprichter van Elkeplek.nl.


Co-financiering

Voor de financiering van de plannen verbonden aan deze campagne, is de huidige samenwerking met het MKB Fonds Drenthe uitgebreid. "Het vertrouwen dat deze externe financiers in Elke Plek hebben, is voor ons erg belangrijk”, zegt directeur Jan ten Hoor. "Zij hebben samen met ABN AMRO ook een eerste financieringsronde voor Elkeplek.nl verzorgd.” De groepsaccommodaties zijn erg enthousiast over Elke Plek en overwegen zelfs een buitenlandse campagne.


Over Elkeplek.nl

Elkeplek.nl is een boekingsplatform dat plaats biedt aan ieder type recreatiebedrijf in Nederland voor het verkrijgen van boekingen. Het betreft inmiddels 2.500 kampeerbedrijven, huuraccommodatie-bedrijven, groepsaccommodaties, sauna- en wellness bedrijven, zwembaden, outdoor bedrijven en dagrecreatie. Boekingen vanuit Elke Plek vinden direct bij de ondernemer plaats. Elkeplek.nl is een handelsnaam van Recreatie Nederland BV en is powered by en werkt samen met RECRON, de branchevereniging van Nederlandse recreatieondernemers. Het bedrijf is opgericht door Jan ten Hoor en Jeroen Wilhelm.

Link: http://www.elkeplek.nl/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, bungalowparken, groepsaccommodaties, boekingen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
31/12/24
Exclusief voor leden
Vakanties van Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode: de feiten
Hoe gaan Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode op vakantie? Waar gaan ze naar toe en met wie? Hamvraag is of we in meerderheid gaan skiën. Het CBS zocht dat uit.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).
30/12/24
Tunnel Jonkheerpad officieel geopend
ProRail heeft samen met Brabants Landschap en de gemeente Oisterwijk de onderdoorgang bij het Jonkheerpad in natuurgebied Landgoed Nemerlaer begin december officieel geopend.
29/12/24
All in CARAVANING (AIC) beurs naar nieuwe locatie in China
Van 9 tot en met 11 mei 2025 vindt in China de internationale beurs voor campers en caravans op een nieuwe locatie plaats: het Shougang Convention & Exhibition Center in Beijing.
28/12/24
Elektrische bussen voor pendel P3 naar Schiphol
Luchthaven Schiphol en vervoersbedrijf Arriva introduceren elektrische bussen voor P3 Lang Parkeren.
27/12/24
Vakantie blijft populair ondanks prijsstijgingen
Ondanks de stijgende kosten van levensonderhoud, blijft de behoefte aan vakantie bij Nederlanders onverminderd groot. Echter, de prijsstijgingen dwingen een op de acht Nederlanders om minder vaak op vakantie te gaan of minder uit te geven.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...