Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-08-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Elkeplek.nl start grote mediacampagne

Elkeplek.nl start grote mediacampagne
Elke Plek start vanaf 1 augustus een mediacampagne om het platform stevig in Nederland te positioneren. Over een periode van 3 jaar is een mediabudget beschikbaar van enkele miljoenen euro’s.

De doelstelling van Elkeplek.nl is om de consument een zo volledig mogelijk aanbod te bieden en dat voor de recreatieondernemer tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden.


Onvoldoende boekingen door onbekendheid

Elke Plek krijgt onvoldoende boekingen binnen omdat het merk onvoldoende bekend is. Een landelijke campagne om het merk te branden moet daar verbetering in aanbrengen. Inmiddels is de site sterk verbeterd en klaar voor grote stromen belangstellenden en boekingen. In de winter heeft al een test gelopen bij de Persgroep en die ervaringen zijn goed genoeg voor een vervolg. Elke Plek gaat de printmedia inzetten voor de branding, online moet voor de broodnodige conversie zorgen.


Lage boekingsfee

Elkeplek.nl is gestart als marketingplatform voor en door de Nederlandse recreatiesector waarbij de ondernemers een gegarandeerd lage boekingsfee wordt geboden. Dit in tegenstelling tot de grote boekingssites die van de reactieondernemers vaak hoge boekingsfee vragen en onmogelijke voorwaarden stellen. In de overvolle markt van boekingssites is veel exposure noodzakelijk om bekendheid te krijgen bij de consument. Daarom is voor Elkeplek.nl de start van de campagne erg belangrijk. "Nu Elkeplek.nl een campagne kan gaan starten gaat ons dat de exposure bieden die het platform nodig heeft om bij het grote publiek bekend te worden”, aldus Jeroen Wilhelm, mede-oprichter van Elkeplek.nl.


Co-financiering

Voor de financiering van de plannen verbonden aan deze campagne, is de huidige samenwerking met het MKB Fonds Drenthe uitgebreid. "Het vertrouwen dat deze externe financiers in Elke Plek hebben, is voor ons erg belangrijk”, zegt directeur Jan ten Hoor. "Zij hebben samen met ABN AMRO ook een eerste financieringsronde voor Elkeplek.nl verzorgd.” De groepsaccommodaties zijn erg enthousiast over Elke Plek en overwegen zelfs een buitenlandse campagne.


Over Elkeplek.nl

Elkeplek.nl is een boekingsplatform dat plaats biedt aan ieder type recreatiebedrijf in Nederland voor het verkrijgen van boekingen. Het betreft inmiddels 2.500 kampeerbedrijven, huuraccommodatie-bedrijven, groepsaccommodaties, sauna- en wellness bedrijven, zwembaden, outdoor bedrijven en dagrecreatie. Boekingen vanuit Elke Plek vinden direct bij de ondernemer plaats. Elkeplek.nl is een handelsnaam van Recreatie Nederland BV en is powered by en werkt samen met RECRON, de branchevereniging van Nederlandse recreatieondernemers. Het bedrijf is opgericht door Jan ten Hoor en Jeroen Wilhelm.

Link: http://www.elkeplek.nl/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, bungalowparken, groepsaccommodaties, boekingen

CELTH



||| Nieuws |||

18/04/25
Website Ophetwater.nl voor routes op het water
Het Watersportverbond heeft een nieuwe website gelanceerd: Ophetwater.nl. Deze gebruiksvriendelijke ...
18/04/25
Nederlands toerisme licht in de min in eerste twee maanden van 2025
Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
18/04/25
Exclusief voor leden
Efteling kondigt nieuwe familieattractie en heropening van Wonder Hotel aan
De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.
18/04/25
Camperverhuurplatform Goboony professionaliseert hulpverlening
Goboony, het grootste camperdeelplatform van Europa, gaat een nauwe samenwerking aan met VHD Alarmcentrale, dé specialist in camperhulpverlening.
18/04/25
Oprichters KNAB en Albelli investeren €1 miljoen in snelgroeiend platform Glampings.com
Bij 2de investeringsronde heeft Glamping.com een groeikapitaalinjectie opgehaald om luxe camperen toegankelijker te maken voor een breed publiek.
18/04/25
Zuid-Limburg optimaliseert fietsknooppuntennetwerk
Zuid-Limburg heeft haar fietsknooppuntennetwerk herzien en geoptimaliseerd op het gebied van spreiding, beleving en veiligheid. Al met al zijn er deze winter een kleine 75 Zuid-Limburgse knooppunten bijgekomen, met een totale lengte van zo’n 400 km.
18/04/25
Nationale Campermarkt trekt ruimt 3.200 bezoekers
De grootste particuliere campermarkt van Europa laat 25% van de campers van eigenaar wisselen
18/04/25
Favoriete Paasbestemmingen volgens Booking.com
Welke bestemmingen zijn voor Nederlanders rond de Paasdagen favoriet voor een korte vakantie? Booking.com dook in haar data en ziet interessante trends.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...