Geplaatst op: 04-08-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Lego Discovery Centre in Scheveningen

Lego Discovery Centre in Scheveningen
Legoland Discovery Centre Oberhausen

Nederland krijgt zijn eerste Legoland Discovery Centre. Deze overdekte attractie komt aan de Scheveningse Boulevard en richt zich op kinderen van 3 tot 12 jaar.


In de attractie kunnen kinderen natuurlijk met Lego spelen maar er is ook een 4D bioscoop, een ride, kinderen kunnen bouwlessen volgen en er verjaardagsfeestjes houden. In Miniland worden iconische Haagse gebouwen in Lego nagebouwd.


Vijfde Europese locatie

Het wordt de zesde locatie in Europa. Eerder opende Merlin Entertainments een Legoland Discovery Centre in Manchester, Berlijn, Oberhausen, Istanboel en Birmingham. Er worden 300.000 tot 350.000 bezoekers per jaar verwacht. De Scheveningse attractie komt naast Sea Life Centre, dat ook van Merlin is, op de locatie waar nu nog het oude pand van Vitalizee staat.

 

Scheveningen vier-seizoenenbadplaats

De gemeente Den Haag is enthousiast omdat Scheveningen met de vestiging van het Discovery Centre meer een vier-seizoenenbadplaats wordt. Ook levert de vestiging werk op voor 45 tot 65 werknemers. Doordat het oude Vitalizee gebouw wordt gesloopt kan de gemeente door het nieuwe gebouw iets anders te situeren de verloren zichtlijn op de kust tussen het Kuhrhaus en Vitalizee herstellen.


Haagse wethouder Boudewijn Revis, (VVD, Ruimtelijke Ordening): "De vestiging van Legoland Discovery Centre op deze unieke plek aan de Scheveningse boulevard is een geweldige aanwinst voor Den Haag. Het LDC maakt Scheveningen nog aantrekkelijker voor bezoekers, juist ook op dagen dat de zon niet schijnt. Dat brengt direct en indirect extra banen naar de stad. Ik kijk uit naar de blije gezichten van alle kinderen die straks naar 'ons' Legoland kunnen!"

Trefwoorden: attracties, attractieparken, kustgebieden, den haag, kustplaatsen

CELTH



||| Nieuws |||

16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
16/12/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs start in 2026 met circulaire standbouw
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.
15/12/25
Zeeland dichter bij Brabantse steden en Zwolle
Zeeland en Noord-Brabant zijn beter met elkaar verbonden via een directe treinverbinding ieder uur. Dat werd op 15 december feestelijk gevierd op het station in Vlissingen.
15/12/25
Exclusief voor leden
Erfgoed Zwarte Molen wordt vakantieverblijf
Stichting Kempens Landschap opent in januari 2026 een erfgoedlogies in de Zwarte Molen in Lille. Deze 19e-eeuwse molen, die sinds 2016 eigendom is van de landschapsorganisatie, werd grondig gerenoveerd en ingericht als vakantiewoning voor vier personen. Met de herbestemming wil de Stichting het karakteristieke gebouw opnieuw actief deel laten uitmaken van de gemeenschap.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
15/12/25
Efteling musical Joris en de draak naar 42 theaters
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Dat was geen makkelijke introductie. Nederland zat volop in de coronaperiode en bijeenkomsten waren vaak niet mogelijk.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...