Geplaatst op: 08-08-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Camping Heeg bereidt zich voor op Culturele Hoofdstad 2018

Camping Heeg bereidt zich voor op Culturele Hoofdstad 2018
De Friese watersportcamping Heeg bereidt zich voor op Culturele Hoofdstad 2018 door de website te vertalen in het Frans en Spaans en een stagiaire te laten onderzoeken hoe de marketing en communicatie moet worden aangepast.


In 2018 is Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa. Dat gaat naar verwachting heel wat internationale bezoekers naar de Friese hoofdstad trekken. Omdat campings vaak alleen nog maar groeien op de internationale markt wil Watersportcamping Heeg daar optimaal op voorbereid zijn.


Website in vijf talen

De camping had zijn website al in het Duits en Engels vertaald en natuurlijk spreken de Franse en Spaanse gasten die Nederland bezoeken ook wel wat Engels. Toch is het gastvriendelijker om informatie ook in hun eigen taal te geven. Vandaar dat de camping ervoor kiest de website nu tevens in het Spaans en Frans te vertalen. Bovendien onderzoekt een afstudeerstagiaire momenteel wat de camping aan zal moeten passen op het gebied van marketing en communicatie.


Prachtige natuur

Friesland kan Spaanse en Franse gasten op het gebied van flora en fauna van alles aanbieden. "De natuur is hier letterlijk om de hoek”, zegt eigenaresse Veldhuizen. "Het prachtige Poelengebied, het water waaraan de camping direct ligt, biedt broedplaatsen aan bijzondere watervogels. En op de camping wemelt het ook van de vogels, bijen en vlinders”. Dat is iets dat deze internationale gasten niet gewend zijn.


Internationale markt is een grote kans

"De Culturele Hoofdstad is een grote kans voor ondernemers in de recreatieve- en toeristische sector. Vooral voor een camping als die van ons, die zich richt op cultuur en natuur. We hebben altijd co-creaties met de creatieve sector. Bijvoorbeeld de ‘literaire caravan’, toen topschrijvers als Tommy Wieringa naar onze camping kwamen. Of het ‘douche zingen voor dummy’s’, onder leiding van opera zangeres Lucette van de Berg. Nu komen er met het oog op de Culturele Hoofdstad meer projecten op de camping én de regio. Projecten die van nature al een link hebben met bijvoorbeeld Frankrijk; zoals Mata Hari en de Giants”. Op cultureel gebied kunnen we de Spaanse en Franse gasten dus ook veel bieden. " Nu kunnen we nog mooi voorzichtig en rustig ervaring opbouwen met deze nieuwe doelgroepen”, vertelt Veldhuizen, "Zodat we er volgend jaar echt helemaal klaar voor zijn!”.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, friesland

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...