Geplaatst op: 08-08-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Camping Heeg bereidt zich voor op Culturele Hoofdstad 2018

Camping Heeg bereidt zich voor op Culturele Hoofdstad 2018
De Friese watersportcamping Heeg bereidt zich voor op Culturele Hoofdstad 2018 door de website te vertalen in het Frans en Spaans en een stagiaire te laten onderzoeken hoe de marketing en communicatie moet worden aangepast.


In 2018 is Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa. Dat gaat naar verwachting heel wat internationale bezoekers naar de Friese hoofdstad trekken. Omdat campings vaak alleen nog maar groeien op de internationale markt wil Watersportcamping Heeg daar optimaal op voorbereid zijn.


Website in vijf talen

De camping had zijn website al in het Duits en Engels vertaald en natuurlijk spreken de Franse en Spaanse gasten die Nederland bezoeken ook wel wat Engels. Toch is het gastvriendelijker om informatie ook in hun eigen taal te geven. Vandaar dat de camping ervoor kiest de website nu tevens in het Spaans en Frans te vertalen. Bovendien onderzoekt een afstudeerstagiaire momenteel wat de camping aan zal moeten passen op het gebied van marketing en communicatie.


Prachtige natuur

Friesland kan Spaanse en Franse gasten op het gebied van flora en fauna van alles aanbieden. "De natuur is hier letterlijk om de hoek”, zegt eigenaresse Veldhuizen. "Het prachtige Poelengebied, het water waaraan de camping direct ligt, biedt broedplaatsen aan bijzondere watervogels. En op de camping wemelt het ook van de vogels, bijen en vlinders”. Dat is iets dat deze internationale gasten niet gewend zijn.


Internationale markt is een grote kans

"De Culturele Hoofdstad is een grote kans voor ondernemers in de recreatieve- en toeristische sector. Vooral voor een camping als die van ons, die zich richt op cultuur en natuur. We hebben altijd co-creaties met de creatieve sector. Bijvoorbeeld de ‘literaire caravan’, toen topschrijvers als Tommy Wieringa naar onze camping kwamen. Of het ‘douche zingen voor dummy’s’, onder leiding van opera zangeres Lucette van de Berg. Nu komen er met het oog op de Culturele Hoofdstad meer projecten op de camping én de regio. Projecten die van nature al een link hebben met bijvoorbeeld Frankrijk; zoals Mata Hari en de Giants”. Op cultureel gebied kunnen we de Spaanse en Franse gasten dus ook veel bieden. " Nu kunnen we nog mooi voorzichtig en rustig ervaring opbouwen met deze nieuwe doelgroepen”, vertelt Veldhuizen, "Zodat we er volgend jaar echt helemaal klaar voor zijn!”.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, friesland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.